Geçen Haziran, İstanbul’un Anadolu yakasındaki
Fenerbahçe’de sessiz sedasız M-Jet diye bir market açıldı. İki ay sonra, aynısından bir tane Göztepe’de, bir tane de Feneryolu’nda ortaya çıktı. M-Jet’in M’si, Migros’un M’sini andırıyordu. Dışarıdan bakınca kapıdaki meyve-sebze reyonuyla herhangi bir mahalle bakkalı gibi görünüyor M-Jet’ler. Ama ne bakkal kadar küçük, ne de market kadar büyük. Biraz da şık. İçeri girince, ürünlerin tıpkı bir marketteki gibi ayrı kategoriler altında toplandığını görüyorsunuz. Alkollü içecekler, et ve süt ürünleri, bisküviler, çay-kahve, temizlik ürünleri... Kasanın hemen yanındaki kahveci de cabası. Vitrinden taze yapılmış kek, sandviç, kurabiye gibi ürünlerle karton bardakta filtre kahvenizi alabiliyorsunuz.
DAR ALANDA BOL ÜRÜNPeki nedir bu yeni yer? Bahçedeki Migros bayrağı, gizemi çözüyor. M-Jet, Migros’un yeni projesi. Konseptleri dar alana mümkün olduğunca fazla çeşit ürün sığdırabilmek. 125 metrekarelik dükkanlarda 2 bin 500 çeşit ürün bulunuyor. Böylece her mahallede süpermarket içerikli bir bakkal Migros olması hedefleniyor. Hızlıca birkaç eksik için Migros’tan alışveriş yapmak isteyen ama büyük süpermarket havasına girmekten kaçınanlar için uygun bir seçenek. Göztepe ve Feneryolu’ndaki şubeler, Fenerbahçe’deki denemenin gördüğü ilgi üstüne açılmış. Bir sonraki durak Acıbadem olacak. Mahalleli, bol seçenekli M-Jet’lerden memnun. Ancak fiyat konusunda, aynı gruba bağlı Şok mağazalardan daha pahalı olduğunu söylüyorlar.
KENDİ HESABINI KENDİN ÇIKAR
M-Jet, Migros’un ‘jet’ konsteptli tek yeniliği değil. İlk kez 2009’da pilot proje olarak başlayan Jet Kasa uygulaması da altı ile yayılmış halde. Yurtdışında sıkça rastlanan jet kasalar, müşterilere kasiyer için sıra beklemeden kendi işlerini kendileri halletme imkanı sağlıyor. Müşteri, alışverişini tamamladıktan sonra Jet Kasa’nın başına geçiyor. Belirtilen sesli ve görsel uyarılarla alışveriş sepetindeki ürünleri tek tek ekranın önündeki platforma koyarak okutuyor. Meyve-sebzeler için güvenlikli terzi sistemi bulunuyor. Jet Kasa’nın üzerindeki dokunmatik ekran ve mönüye, sesli yönlendirmeler eşlik ediyor.
Müşteriler, aldıkları ürünleri platformun hemen yanında ağzı açılmış biçimde hazır bekleyen poşetlere yerleştirebiliyor. Ödemeyi kredi kartı veya debit kart kullanarak, gerekli indirimler yapılmış olarak kimseye ihtiyaç duymadan hallediyor. Bir desteğe ihtiyaç duyarsanız tüm gün Jet Kasa bölgesinde bulunan destek elemanları size yardımcı oluyor. Böylece ‘okut-paketle-öde’ şeklinde üç basit adımda alışverişinizi tamamlıyorsunuz. Önünüzdeki çocuklu, kalabalık ailenin oyunlar oynarak malzemeleri geçirmesini veya üç evlik alışveriş yapmış gencin tek başına tüm aldıklarını ağır ağır torbalara yerleştirmesini beklemek zorunda kalmadan, işinizi hallediyorsunuz.
Henüz Jet Kasa kullanımı yüzde 15 oranlarında ama Migros yetkilileri bu oranın artacağı görüşünde zira Jet Kasa kullanımıyla işlerinizi yüzde 35 daha hızlı halledebiliyorsunuz. Zamanı değerli olanlar için, kendi işini kendi halletme formülü şu anda 26 Migros ile 4 5M mağazasında bulunuyor.
JET FOTOYLA ALBÜMLERE DÖNÜŞBir diğer jet hizmetse ‘fotoğraf albümü’ geleneğini yeniden hayata geçirecek cinsten. İstanbul Ataşehir, Bahçeşehir ve İstinye Migroslar’da yer alan Jet Foto’yla dijital ortamda sakladığınız fotoğrafları hiçbir aracıya gerek kalmadan kendiniz basabiliyorsunuz.
M-JET NERELERDE GİZLİFENERBAHÇE: Ahmet Mithatefendi Cad. No: 4/1
FENERYOLU: Bağdat Cad. Çınar Apt. No: 144/B-1
GÖZTEPE: Tütüncü M. Efendi Cad. Dede Apt. No: 111/1
JET KASA HANGİ ŞUBELERDE VARAtaşehir, Capitol, Caddebostan, Çeşme, Bornova, Bostanlı, Bahçeşehir, Şişli Cevahir, Merter, Mersin, Zirvekent, Göksupark, G.O Paşa Ankara, Carousel, Metrocity, Atrium, Optimum, Mavişehir, Uphill, Nilüfer, İstinye, Arcadium, Nispetiye, Ortaköy, Anadolu Hisarı, Beylikdüzü
Banu Tuna: Yılın en güzel haftasonuHem marka delisi olup hem astronomik para harcamaktan hoşlanmayan ve de İstanbul’da yaşayanlar için kutsal haftasonundayız. Lacoste, Burberry, Swatch gibi markaların Türkiye distribütörü Eren Holding’in Yenibosna’daki merkez binasının bahçesine yılda iki kez kurulan çadırın kapanmasına iki gün kaldı.
Eğer kalabalıktan, soyunma odası sırası beklemekten ve yer yer yırtıcı rekabetten korkum yok diyorsanız, çok çok uygun fiyatlarla alışveriş yapabilirsiniz.
İlk kez gideceklere, Lacoste spor ayakkabıları ve Swatch saatleri atlamamalarını tavsiye ederim. Bu ikisi yapacağınız en ucuz alışveriş olacak. Swatch saatlerden üç tane alırsanız Bijou sersinden bir aksesuvar hediye ediliyor. Üç saati ben ne yapayım demeyin, saklayın. Doğum günlerinde yakınlarınıza verirsiniz. Çünkü emin olun, zaten bundan daha ucuz bir hediye bulmanız mümkün değil.
Lacoste’un jean pantolonları da karlı bir alışveriş yapmanızı sağlayabilir.
Burberry’nin ürünleri elbette daha yüksek fiyatlı. Ama şöyle düşünün, sezonda üst orta bir markadan yapacağınız alışverişle aynı hesaba geliyor.
İndirim çadırı mesai saatleri içinde hizmet veriyor.
Altın Portakal dükkan açtıAltın Portakal
Film Festivali bu yıl atağa kalkmış görünüyor. Iphone gibi akıllı telefonlara yüklenebilen bir yazılım geliştirmişler mesela, festivali gün gün cep telefonundan takip edebiliyorsunuz. Bir diğer icraatları da FOI-Altın Portakal Shop’lar. Altın Portakal logosu basılı materyaller, tanıtım malzemeleri, heykeller, mum ve sabunlar, mutfak ve dekorasyon malzemeleri, hediyelik eşyalar, kozmetik ürünleri, takılar ve bakım malzemeleri satılıyor.
İlk dükkan Antalya Cumhuriyet Meydanı’nda açıldı. İkincisi Antalya Kültür Merkezi’nde, üçüncüsü Işıklar Caddesi’nde açılacak.
Markanın başındaki FOI, benim gibi size de tuhaf gelmiş olabilir. FOI bir aksesuvar markası. Dükkanda satılan aksesuvarları onlar yaptığı için markaya onların da ismi eklenmiş ama bence olmamış. Altın Portakal gibi kıymetli bir markanın başına başka bir marka eklemeye ne gerek var? Bir defa kurumsal durmuyor, ikincisi Altın Portakal’ı ucuzlatıyor.
HABERİNİZ OLSUN
İstanbul Erenköy’deki Beymen’de bugün ‘Styling Günü’. Gördüğünüz gibi -ing artık Türkçe bir takı oldu, koyun isimlerin ardına fiil olsun... Her neyse, konuya dönelim. Bugün Beymen Erenköy’e giderseniz, markanın kadın koleksiyonu tasarım ekibinin önerilerini alabilirsiniz. Etkinlik 12.00-19.00 saatleri arasında. Herkesle tek tek ilgilenecekler, sonbahar ve kış sezonunun eğilimlerini anlatacaklar.