OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 07, 2005 00:00
8 yıl önce bir dergide okuduÄŸu UzakdoÄŸu felsefesinden etkilenerek 3 yıl önce yarattığı markaya ‘Zen$Zen’ adını veren Turabi Yücel, 4 yıl içinde Türkiye’de 50, dünyada 20 maÄŸazadan oluÅŸan bir zincire dönüşeceÄŸini söyledi. Yücel, logoda bonzai aÄŸacını kullandıklarını belirtti.GLOBAL bir rahat giyim markası yaratma hedefiyle 3 yıl önce yola çıkan Zen&Zen’in Genel Müdürü Turabi Yücel, 4 yıl içinde Türkiye’de 50, dünyada 20 maÄŸazadan oluÅŸan bir zincire dönüşeceklerini söyledi. Zen&Zen’in 2 binden fazla ürünü, UÄŸurkan Erez’in kareografisiyle Antalya’da görücüye çıktı. 30 yıldır tekstil sektöründe faaliyette bulunduklarını belirten Yücel, ‘1999 yılına kadar 9 yıl süreyle ihracat yaptık. Ä°hracat mantığının fasonculuk olduÄŸunu gördük. Bu bize ters geldi. Kendi markamızı yaratalım istedik. Öyle bir marka ki logosundan herkes onu tanısın’ dedi.ZEN FELSEFESÄ° OKUDUM: Ortağı 3 erkek kardeÅŸin eÄŸitim ve askerlikleri sebebiyle marka yaratma hayallerinin bir süre geçiktiÄŸini anlatan Yücel şöyle konuÅŸtu: ‘8 yıl önce bir dergide Zen felsefesiyle ilgili bir yazı okudum. GösteriÅŸten uzak doÄŸal yaÅŸam ilkesinden etkilendim. Zen ismini daha o gün bir marka olarak seçtik ama 3 yıl önce çalışmalara baÅŸlayabildik. Bonzai aÄŸacı logomuz.’300 SATIÅž NOKTASI: Åžu anda 3 maÄŸazası olan Zen&Zen’e ayrıca 300 satış noktasında ulaşılabiliyor. Boyner, Özdilek, Huzur ve Ender gibi çok katlı maÄŸazlarda da Zen & Zen ürünleri satılıyor. Turabi, reklam ve tanıtım giderleri için 2005 yılında 1 milyon dolarlık bütçe ayırdıklarını belirterek, sonraki yıllarda kárın yüzde 60’ını marka yatırımına harcayacaklarını kaydetti.4 YILDA 70 MAÄžAZA: Kendi maÄŸazalarını açmaya özen gösterdiklerini, franchise’lara sıcak bakmadıklarını bildiren Yücel, 2005’te Türkiye’de sadece 1’i franchise olmak üzere 7 maÄŸaza açacaklarını söyledi. Yücel, 2009 sonuna kadar Türkiye’de 50 maÄŸaza ve 450 satış noktası ile yurt dışında 20 maÄŸaza sayısı hedeflediklerine iÅŸaret etti. Yücel 2005 sonunda Orta Avrupa ağırlıklı olmak üzere 2 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini de belirterek, ‘Yurtdışında maÄŸazalaÅŸmaya Avusturya, Çek, Slovakya, Macaristan gibi Orta Avrupa ülkelerinden baÅŸlayacağız’ dedi.Viyana’yı kuÅŸatırızÖNCE güçlü yerel marka olmayı hedeflediklerini anlatan Turabi Yücel, ‘Global bir marka gücünü yerel pazarından alır. Biz artık bu kıvama geldik ancak saÄŸlam adımlar atacağız. Avrupa’da 200’e yakın maÄŸazası olan Intersport ile görüşmeler yapıyoruz. Viyana Ticaret Ajansı’yla görüşüyoruz. 6 ay sonra Viyana’da ofis ve maÄŸazamızı açacağız. GeliÅŸmelere göre Austurya’da güçlü markalardan biri olmayı planlıyoruz’ diye konuÅŸtu.Tsunamizedeye defileden bağışZEN&Zen ürünlerini hazırladığı ilginç kareografiyle sunan UÄŸurkan Erez, defilenin ardından podyuma çıkarak, iÅŸ adamlarını Güney Asya’daki maÄŸdurlara yardıma çağırdı. Tsunami felaketini yaÅŸayan manken Aysun Kayacı’nın da aralarında bulunduÄŸu mankenler ve ünlü kareograf Erez, defileden elde ettikleri gelirin bir kısmını Güney Asya’da zarar gören insanlara bağışlayacaklarını duyurdular.Â
button