Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2005 14:46
Dünyada en çok satan erkek dergilerinden olan Amerikan ‘Maxim’ Dergisi, erkeklerin bakımlı olma merakına isim koydu: ‘Mantropi’. Bu merakı bir ‘hastalık’ olarak niteleyen Maxim, karşı kampanya başlatarak erkekleri ‘maçoluğa’ davet etti.
MAXIM Dergisi’ne göre mantropi ‘manikür pediküre, cilt bakım ürünlerine aşırı düşkünlük’ olarak tanımlanıyor. Dergi, erkeklere manikürlü olmaktansa ‘maço’ olmalarını, giysiler yerine arabalarla ilgilenmelerini öneriyor. Mantropi akımını ‘erkeklerin en güzel çağlarının sessiz katili’ olarak niteleyen Maxim Dergisi, bu ‘hastalığa’ karşı kampanya da başlattı.
METROSEKSÜELLİK AUT
İngiltere’de yapılan araştırmaya göre erkek ve kadınlar, medyada kullanılan iyi giyimli, feminen görünüşlü erkek imajından giderek uzaklaşıyor. Araştırmada soru yöneltilen 2 bin erkeğin dörtte üçünden fazlası, reklamlarda kullanılan erkek imajının gerçekle uyuşmadığını düşünüyor. Kadınlarla yapılan bir ankete göre ise kadınların yüzde 90’ı daha az bakımlı, daha rahat erkekleri tercih ediyor.
ERKEK GİBİ YÜRÜ
Maxim’in metroseksüelliğe karşı başlattığı kampanya, erkeklerden büyük destek gördü. Hatta o kadar popüler oldu ki, üzerinde ‘Erkek gibi yürü’, ‘Erkeklere manikür yapmayın’ yazan tişörtler satılmaya başlandı. Derginin web sayfasında belirtilenlere göre ‘mantropi’ sosyal ve ekonomik sınır tanımıyor, tüm erkekler tehlike altında.
YILDIZLAR ETKİLENECEK
Kampanya Collin Farrell, Russell Crowe, Bruce Willis gibi maço görünümlü aktörler için olumlu iken Orlando Bloom, Jude Law gibi starları olumsuz etkileyebilir. Pazarlama uzmanları firmalara reklam kampanyalarında maço görünümlü erkeklere rol vermelerini öneriyor. Erkek güzellik salonu sahipleri ise bu kampanyadan rahatsız, salon sahipleri salonlarında bakım yaptıran erkeklerin bakım sonrası daha çekici ve erkeksi göründüğünü belirtiyor.