OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 07, 2004 00:00
Efes İçecek Grubu, Ritmix adını verdiÄŸi yeni ürünü ile alkolsüz içecek pazarına da girdi. İçinde biranın ana maddelerinden ÅŸerbetçi otu da bulunan aromalı alkolsüz malt içeceÄŸi Ritmix için 4 milyon dolar yatırım yapan Efes’in hedefi yılda 15 milyon ÅŸiÅŸelik satış.MEYVE aromalı yeni malt içeceÄŸi Ritmix ile alkolsüz içecek pazarına giren Anadolu Efes, 2 yılda geliÅŸtirdiÄŸi içecek için reklam ve tanıtım dahil toplam 4 milyon dolarlık marka yatırımı yaptı. Ritmix ile Türkiye’de alkolsüz içecekler kategorisinde çok farklı bir segment yarattıklarını söyleyen Efes Türkiye Bira Grubu Genel Direktörü Serdar Bölükbaşı, ‘Bu yıl 35’inci yılını kutlayan Efes, ülkemizde ilk kez üretilen malt içeceÄŸini tüketici ile buluÅŸturuyor. Ãœrün Efes adı altında çıkmadı. Bu alkolsüz bira, enerji içeceÄŸi ya da meyva suyu deÄŸildir. Ritmix ile tamamen yeni bir ürün kategorisi yarattık ve ürünün buradaki payı yüzde 100 olacak’ dedi.Ritmix’in fermente edilmemiÅŸ bir içecek olduÄŸunu, üretim aÅŸamasında da alkol oluÅŸmadığını anlatan Bölükbaşı, satış hedeflerine iliÅŸkin olarak, ‘Efes’in piyasaya çıkardığı hiçbir ürün 15 milyon ÅŸiÅŸenin altında satmaz’ dedi.2 YIL ÇALIÅžTIKEfes Yeni Ãœrünler Pazarlama Müdürü Hilal Merter de ÅŸunları söyledi: ‘2 yıl süren çalışmalar sonucu Ritmix’i yarattık. 2 bine yakın tüketiciyle konuÅŸarak ürünü geliÅŸtirdik. Yüzden fazla ismin arasından Ritmix’i seçtik. Kendi başına bir kategori yaratmak üzere bu ürün ortaya çıktı. Gündüz ve gece içeceÄŸi olarak tüketilebilecek. Tüm Türkiye’de aynı anda satışa sunulacak. Reklam ve tanıtım dahil toplam marka yatırımımız 4 milyon dolar oldu. Ritmix’le ileride ihracatta düşünüyoruz.’Hilal Merter, içecek sektörünün çok geliÅŸtiÄŸi pazarlarda benzer ürünler olduÄŸunu belirterek, ‘Fakat Ritmix de Efes gibi kendine özgü bir üründür. Bu, Efes’in portföyündeki alkolsüz ilk ürün’ dedi.Merter, ‘Alkolsüz içecek kategorisinde soÄŸuk çaylar, meyve suları gibi ürünler de olacak mı?’ sonusuna, ‘Bizden her zaman sürpriz bekleyin’ dedi.Fiyatı 1 milyon lira, hedefi 18-24 yaÅŸ grubuRITMIX, ananas ve limon aromalı olarak 25 cl’lik ÅŸiÅŸelerde pazara sunuldu. 1 milyon liradan satılacak ürün en çok 18-24 yaÅŸ arası genç kesimi hedef alıyor. Ritmix ‘Açık mısın’ sloganı ile farklı stand ve buzdolaplarında satılacak. Ãœrün biri animasyon olmak üzere, 5 reklam filmiyle tanıtılacak. Ä°ngiliz James Haworth’un yönetmenliÄŸinde reklam filmleri Macaristan’da çekildi.Â
button