Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2005 00:00
Bu ay başında Renault’nun CEO’luÄŸuna getirilen ve ‘maliyet öldürücü’ diye anılan Carlos Ghosn, ilk büyük yatırım kararını Bursa’daki Renault fabrikası için aldı. Dün Bursa’ya gelen Ghosn, Clio’nun ‘Clio 3’ adlı hatcback modelinin Fransa dışında sadece Bursa’da üretileceÄŸini açıkladı.RENAULT’un eski CEO’su Louis Schweitzer’den görevi bu ay başında devralan ve tüm dünyadaki Renault fabrikalarında tura çıkan Carlos Ghosn, Türkiye ziyaretinde, Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasında üretilecek yeni modeli açıkladı. Carlos Ghosn, Bursa’da Renault Clio’nun yenilenen modeli Clio 3’ü, Fransa ile birlikte sadece Türkiye’de üreteceklerini söyledi. Yeni Clio’nun 3 ve 5 kapılı modelleri, DoÄŸu Avrupa baÅŸta olmak üzere birçok bölgeye ihraç edilecek.Ä°LK KEZ HATCBACK: Renault’un Bursa fabrikasında Megane Sedan, Clio sedan modellerinin üretimini gerçekleÅŸtiren Oyak Renault, böylece ilk kez bir hatcback modeli Türkiye’de üretmiÅŸ olacak. Türk otomobil pazarında sedan modellerin ağırlığı dikkate alındığında, söz konusu hatcback model tamamen ihracat amaçlı olacak.MALÄ°YET ÖLDÃœREN ADAM: Nissan’ı iflas etmekten kurtarıp kár eden bir ÅŸirket haline getirdikten sonra ‘Şansın Büyükelçisi’, ‘Buzkıran’, ‘Maliyet Öldüren’ ve ‘Sorun Avcısı’ gibi lakaplarla anılan Renault’un yeni BaÅŸkanı Carlos Ghosn, Türkiye’nin geliÅŸme stratejilerinde çok önemli bir yer tuttuÄŸunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Renault’un diÄŸer ülkelerdeki tesislerini geziyorum. Türkiye Renault’un 6’ıncı büyük pazarı. Ayrıca Batı Avrupa dışındaki en önemli pazarı. Türkiye olaÄŸanüstü coÄŸrafi konumu sebebiyle uluslararası alana yayılma açısından da çok önemli. Bu nedenle hatcback Clio 3’ü Fransa dışında sadece Türkiye’de üreteceÄŸiz’ diye konuÅŸtu.100 ÃœLKEYE YAKINSINIZ: Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasında maliyet, kapasite ve süre açısından çok iyi ÅŸartarda üretim yaptıklarını belirten Carlos Ghosn, ‘Türkiye’nin konumu itibariyle yaklaşık 100 ülkeye yakın. Mart 2006’da piyasaya çıkacak Clio 3’ü baÅŸta DoÄŸu Avrupa olmak üzere bir çok bölgeye Türkiye’den ihraç edeceÄŸiz’ dedi. Carlos Ghosn, Bursa’daki fabrikanın kalite açısından en iyi fabrikalarından biri olduÄŸunu da belirterek, ‘216 milyon Euro’luk bir yatırımla gerçekleÅŸecek Clio 3 üretimi Bursa’da yeni istihdam yaratırken, Oyak-Renault için de yeni perspektifler açacak. Clio 3, üç ve 5 kapılı versiyonlarını üreteceÄŸiz. Türkiye bizim için en önemli ülkelerden biri. Bu nedenle yıllar önce Türkiye’ye geldik’ dedi.SATIÅžLARI 2’YE KATLADI: Renault’un Türkiye’deki satışlarının 2004’te ikiye katlayarak toplam 112 bin 781 adet ve binek otomobil ve ticari araç sattığını bildiren Carlos Ghosn, ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye’deki pazar payımız yüzde 16.3’e çıktı. Türkiye’de 7 yıldır liderliÄŸimizi sürdürüyoruz. Burada günlük 730, yıllık 172 bin araç üretim kapasitemiz var. Türkiye’de otomobil üreticileri arasında olaÄŸanüstü bir rekabet olsa da Renault olarak bizim 2005 yılı için beklentilerimiz gayet olumlu. Türkiye’deki vergi sisteminde bir istikrar saÄŸlanamasa da Bursa’daki bu fabrikamızda Clio Symbol, Megan, Sedan ve Clio 3 üretimlerimizi sürdüreceÄŸiz.’KÄ°MLER KATILDI: Renault CEO’su Carlos Ghosn’a Oyak-Renault Bursa fabrikası ziyaretinde Oyak-Renault Genel Müdür Alain Gabillet, Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü ve Oyak Renault Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Luc-Alexandre Menard, Renault Mais Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Celal ÇaÄŸlar ve Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar eÅŸlik etti. Ä°ki temel prensibim var: Çevreye ve çalışana saygıCARLOS Ghosn, Renault’un yönetim anlayışında yer alan iki temel prensibi ise şöyle anlattı: ‘Bunlarda biri çevreye verdiÄŸimiz deÄŸer. Zaten yönetmelikler ve müşterilerden gelen talep doÄŸrultusunda çevreyi korumaya mecburuz. Ä°kincisi ise personelimizi motive etmek. Bunun için de insanlara saygı göstermek gerekiyor. Biz de bunu yapıyoruz.’Yeni modelin sır perdesi 16 Haziran’da kalkacakCLIO 3’le ilgili ayrıntılı bilgiler 16 Hazian’da Oyak-Renault Genel Müdürü Alain Gabillet’in Ä°stanbul’da düzenleyeceÄŸi bir basın toplantısıyla duyurulacak. Carlos Ghosn, Clio 3’ün fiyatının pazara uygun olacağını belirterek, ‘Uygun bir fiyat olmaz ise zaten satmaz. Renault Avrupa’da bir numaralı markadır. Araçlarımız cazip, kaliteli ve üstelik makul fiyatlara satılıyor. Biz bunun için lideriz. Hedefimiz bu liderliÄŸi korumak’ dedi. Ä°ran’la anlaÅŸmamız Türkiye’yi etkilemezCARLOS Ghosn, Ä°ran’da yaptıkları anlaÅŸmayla ilgili olarak da ‘İran’la yaptığımız Megan Sedan anlaÅŸması Türkiye’deki üretimimizi etkilemez. Nissan ile Renault arasındaki güçbirliÄŸinin de Türkiye’ye fazla bir etkisi olmayacağını düşünüyorum’ dedi. Fransa’daki referanduma oylama sonrası bakarızFRANSA’daki referandumla ilgili olarak ise Renault CEO’su Carlos Ghosn, ‘Referandum konusunda bugünden bir ÅŸey söylemek mümkün deÄŸil. Åžu an için bekleyelim ve görelim. Bu konudaki deÄŸerlendirmemizi referandum oylaması sonuçlarına göre yaparız’ dedi.Â
button