Güncelleme Tarihi:
Moda konseyi araştırdı: 500 metre öteden “Ben buradayım” diye bağıran logo modası şık mı, rüküş mü?
◊ Aslı Barış: Sevgili konsey üyeleri, bu hafta “İkinci Sayfa” programına konuk olan Demet Akalın ve açıklamaları çok konuşuldu. Ama ben Demet’in Fendi tasarımı logolu kazağına takıldım. Bu kış logo trendi patladı, herkes giyiyor. Siz beğeniyor musunuz bu akımı?
◊ Ceylan Atınç:
Hiç sevemedim. Tüm kumaşın logoya bulandığı, yaratıcılıktan tamamen uzak, reklam tabelası gibi 500 metre öteden markasını bağıran kıyafetler hiç benlik değil.
◊ Başak Dizer Tatlıtuğ:
Cool gözükmüyor tabii ama bu bir trend. Ve trendler 5 sezon kadar modayı etkileyebilir. Tümüyle bir markaya bürünmesek de, cool markaların logolu aksesuvarları veya tişörtlerinden bir şekilde kullanacağız. 90 sonu-2000’li yılların başındaki gibi “logomanya”nın zirve yaptığı bir dönemdeyiz.
◊ Ceylan Atınç:
Doğru, “Looney Tunes” karakterlerinden tutun da yüksek belli “anne” jean’lerine, eşofman takımlara kadar hepsi geri döndü. Sanırım logonun “cool” durduğu isimler sadece Gigi, Kendall gibi modeller.
Pop ve iddialı
◊ Aslı Barış:
Deren Talu’nun bu karesi çok konuşuldu.
Kim Kardashian’ın deyimiyle “İnternet kırıldı” bu paylaşımla...
Ne düşünüyorsunuz Deren’in tarzı hakkında?
◊ Başak Dizer Tatlıtuğ:
Muhteşem güzellikte bir kız, tarzı da genç, pop ve iddialı.
Gündeme oturduysa eleştirilere de maruz kalmıştır. İnsanların ne giyeceğine karışmak çok saçma. Genç bir kızın kıyafet seçimlerine bence sadece ailesi karışmalı.
◊ Ceylan Atınç:
Annesi Defne Samyeli, yüzünü ayrı fiziğini ayrı güzel bulduğum kadınlardan biri...
Kızları da onun gibi, gördüğüm kadarıyla da çok benziyorlar birbirlerine.
Deren Talu bence yaşıtlarından farklı bir paylaşımda bulunmuyor, o yaş grubu bizim nesle göre çok daha hızlı büyüyor ve sosyal medyada gördükleri tarzları, saç ve makyajları deniyorlar.
Her jenerasyonun ayrı bir akımı oluyor, ben kesinlikle yadırgamıyorum. Deneyerek kendi tarzlarını oturtmayı öğrenecekler tabii ki.
Adriana’nın son yürüyüşü
◊ Aslı Barış:
Gözümüz aydın: Senenin beklenen organizasyonlarından Victoria’s Secret defilesi gerçekleşti...
◊ Başak Dizer Tatlıtuğ: Benim için hiçbir zaman bir özelliği olmadı, başından sonuna kadar hiç seyredemedim. Bir erkek yorumcumuz olsaydı eminim çok farklı şeyler söylerdi. Benim için şov ve eğlenceden ileri gitmiyor.
◊ Ceylan Atınç:
Gerçekten bir şov. Dünyada düzenlenen en pahalı şovlardan biri. İnanılmaz bir pazarlama harikası. Yılbaşında yayınlanıyor oluşu da cabası...
◊ Aslı Barış: Eski melekler daha iyiydi sanki. Bu yıl Adriana Lima da son kez yürüdü. Objektife donuk gözlerle bakan Bella Hadid’e kaldık...
Sosyal medyanın geldiği son nokta
◊ Aslı Barış:
Konuşulan başka bir kare, Balenciaga’nın Instagram’da yaptığı bu paylaşım...
◊ Ceylan Atınç:
Unisex tasarımlar başka, erkeklerin kadın için tasarlanmış kıyafetleri giymesi başka. Kullanılan parça hem erkeğin hem kadının giyebileceği bir şey değil, kadınlar için yapılmış... Bunu bir erkeğin giymesini tuhaf buluyorum. Sosyal medyanın geldiği noktayı sorgulatıyor.
◊ Başak Dizer Tatlıtuğ:
Her sene bir-iki markada böyle uçlarda bir görsel oluyor. Dünyada cinsiyet ayrımına karşı bir ayaklanma var. Bu kare de bu fikre hizmet etmesi için çekilmiş. Moda endüstrisinin dikkat çekme yöntemi.
◊ Aslı Barış: Ama lütfen böyle dikkat çekilmesin. Kendime gelemedim görünce!
Uzun çoraplı Aleyna
◊ Aslı Barış:
Aleyna Tilki’nin H&M-Moschino çoraplarını nasıl buldunuz?
Moda parçası ve uzun çizmeler gibi gözüküp, 1-2 sezon sonra kaybolacak.
Bacak boyu uzun ve ince olan genç kadınlara yakıştırıyorum. Siyah renk uzun çoraplar, botlarla ve açık bantlı ayakkabılarla kombinlenebilir. Neon renk olanlardan uzak durun. İncecik siyah külotlu çoraplar ise daha uzun süre bizimle olacak.
◊ Ceylan Atınç:
Bu da biraz önce bahsettiğim 90’lardan geri dönen bir trend. O zaman sevmemiştim, hâlâ da sevmiyorum. Demek yaşla alakalı değilmiş...