Güncelleme Tarihi:
Kanal D, Türk izleyicisinin dijital yayıncılığa henüz hazır olmadığını gördüklerini belirterek şu açıklamayı yaptı:
Dünya da yavaş yavaş dijital yayıncılığa geçildiği şu dönemde Ulan İstanbul’la bir ilke imza atarken, Kanal D olarak bu değişimde öncü olmaktan gurur duyuyoruz. Yurtdışında 60 milyona yakın abonesi olan dijital içerik yayın sitesi Netflix; Kevin Spacey’nin başrolünde oynadığı ‘House of Cards’ ve 12 Emmy adaylı ‘Orange is the New Black’ gibi dizilerinin yapımcılığını da üstlenirken, İngiltere de BBC’nin iPlayer platformu bugün ülke internet trafiğinin yüzde 20’sinin üzerinde bir kullanıma sahip.
Yurtdışında oturmuş bu sistemi Türkiye’ye tanıtmanın ilk adımını sosyal medyada büyük ilgi gören dizimiz Ulan İstanbul’la attık. Ücretsiz ilk internet bölümü 24 saat dolmadan 1 milyonun üzerinde tıklandı. 34.bölümün kanald.com.tr’ ye yüklenmesinin hemen ardından yoğun ilgi nedeniyle site bir süre kilitlendi. Bu ilgiye rağmen ücretli yayınladığımız bölümle Türk izleyicisinin dijital yayıncılığa henüz hazır olmadığını görerek Ulan İstanbul’un yayın hayatını sonlandırma kararı aldık.
Zamanla sektörde diğer yapım şirketleri ve yayıncıların kolektif çalışmaları ve izleyicinin de bu yönde edineceği alışkanlıkla böyle bir değişime gidileceğine inanıyoruz. Herkesin kendine uygun ortamda, daha özgün ve özgür içerikler izlemesine imkan sağlayan bu sistemin oturmasıyla izleyici bu içeriği ne zaman izleyeceğine kendisi karar verecek.
Kendine özgü komedi dili, 51 milyon tıklanma alan, fenomen şarkıları ve bu şehre en sinkaflısından birer 'ULAN' çekip gelen Nevizadeler’i yaratan, yaşatan senaristimiz, yapım ekibimiz, yönetmenimiz, oyuncularımız ve bizi sonuna kadar destekleyip, sevgisini esirgemeyen izleyicilerimize çok teşekkür ederiz.
Saygılarımızla, Kanal D