Güncelleme Tarihi:
Yeme-içme dünyasından haberler...
FARKLI LOKANTALAR TEK SEPETTE
Deli Kanatçı
Kalabalıksanız ve yemek sipariş etmeye niyetlendiyseniz karar vermek güç olabiliyor; herkesin canının istediğine karşılık verecek, damakları ortak paydada memnun edecek yer arayışı bulmak bazen çok uzuyor. Artık bu derdi ortadan kaldıracak bir platform var.
Yemek Hazır, farklı restoranlardan vereceğiniz siparişleri tek sepette toplayıp tek seferde ödemeyi ve yine tek kuryeden aynı anda teslim almayı mümkün kılan, yeni bir girişim. Aynı zamanda da bir sosyalleşme platformu... Arkadaşlarınızla takipleşip mesajlaşırken siparişlerini ve yorumlarını görebilecek, sevdiğiniz gurme ve influencer’ları takip edip favori restoranlarından sipariş verebileceksiniz. Şimdilik sadece Bağdat Caddesi’nde kullanılıyor, yakında şehrin her köşesinde hizmet verecek. Köşebaşı, Snob Street Food, Ken Sushi, Deli Kanatçı, Pide Bahane, Yamo Sushi’nin yanı sıra vegan ve vejetaryen markalar Veg a Table, Sushi Green de uygulamaya üye...
YENİ YILA ÖZEL ATIKSIZ MENÜ
Sinem Türüng ve şef Umut Karakuş
Sofraların donatıldığı yılbaşı gecesinde bolluk ve bereket en büyük temennimiz ancak israftan kaçınmamız da önemli. Metro Türkiye, bu amaçla şef Umut Karakuş’la birlikte örnek teşkil edecek bir Atıksız Yılbaşı Yemeği hazırladı.
Hiçbir gıdanın israf edilmediği menüde portakallı hindi, pancarlı içliköfte, leblebi humus gibi tatlar vardı. Başlangıç olarak sunulan grisinilerse artakalan ekmeklerin tekrar lezzetlendirilmesiyle hazırlandı. Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, Muutto’daki yemekte “Yeni yıla girerken en büyük dileklerimizden biri bütün mutfakların ve menülerin ‘atıksız’ olması” diye konuştu.
BİTKİSEL BESLENMEYE İLGİ ARTIYOR
Uluslararası vegan ve vejetaryen ürün etiketleme kuruluşu V-Label’ın 2022 vegan pazar araştırmasının sonuçları yayımlandı. Türkiye dahil 14 Avrupa ülkesini kapsayan çalışmaya göre bitkisel beslenme yükselişte. Türkiye’de, çoğunluğu 25-34 yaş aralığında olan katılımcıların yüzde 21’i son 12 ay içinde hayvansal et tüketmeyi bırakmış, yüzde 18’iyse hayvan kaynaklı süt ve süt ürünleri tüketmiyor. Yüzde 82’nin temel motivasyonu bitki bazlı etlerin çevre için daha iyi olması. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 20’si kendini vejetaryen, yüzde 3’üyse vegan olarak tanımlıyor.
6’NCI YAŞA ÖZEL YENİ MENÜ
Avrupa Yakası’nın popüler mekânlarından MUST Nişantaşı, 6’ncı yılını ünlü isimlerin de katıldığı bir davetle kutladı. İşletmenin menüsü de yenilendi. Şef Kadir Aytekin imzalı yeni menüde taze trüf mantarlı kuşkonmaz, deniz levreği ve sıcak çikolatalı tart gibi tatlar var. Kokteyl menüsüne de Isabelle ve Marilka isimli yeni seçenekler eklendi.
‘ŞIK VE MODERN OLSUN’
Arçelik, 12 ilden 1.500 katılımcıya mutfak aletleri alışkanlıklarını ve beklentilerini sordu. Sonuçlar en önemsediğimiz konunun enerji verimliliği olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 96’sıysa mutfak eşyasının uzun ömürlü olmasının önemli olduğunu söylüyor. Yüzde 79’u içinse hayallerindeki mutfağın en önemli özelliği şıklık ve modern tasarım... Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akın Garzanlı “Her 10 kişiden 6’sı enerji ve su tasarrufu yapabilen mutfak aletlerine yüzde 30’a kadar değişen oranlarda daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğunu söyledi” diyor.