Kral arabeskten ve siyasetten uzaklaştı, fiyatını 2’ye katladı

Güncelleme Tarihi:

Kral arabeskten ve siyasetten uzaklaştı, fiyatını 2’ye katladı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2008 00:00

Karamehmet’in verdiği 45 milyon doların az bulunması nedeniyle ilk ihalesinden vazgeçilen Kral TV ve Kral FM, bu kez 85 milyon dolarlık bedelle çıkacağı satışa sıkı hazırlandı.

Kral TV Genel Müdürü Alp Tanır, bu süreçte Kral’ın marka değerini artırmak için ’damardan’ arabeskten de, siyasi programlardan da vazgeçerek, müzik kanalı olmaya odaklandıklarını belirtirken, "Tek alıcı değil, ciddi bir yarış bekliyoruz" dedi.

TASARRUF Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF), 2003 yılında Uzan Grubu’ndan devraldığı Kral TV ve Kral FM, 18 Haziran’da yapılacak ikinci ihalesinde oldukça iddialı. Kral TV Genel Müdürü Alp Tanır, değiştirdikleri formasyon ve yaptıkları yatırımlarla Kral’ın marka değerinin arttığını belirtirken, "Bu ihalede fiyatın 85 milyon doların üzerine çıkmasını ve ciddi bir yarış bekliyoruz" diye konuştu. Kral TV’ye Ekim 2006’da yapılan ilk ihalede, Mehmet Emin Karamehmet 45.1 milyon dolar teklif etmiş ancak fiyat düşük bulunduğu için ihale iptal edilmişti. Bu kez Kral FM’le birlikte iktisadi bütünlük satılacak olan Kral TV için biçilen fiyat ise 85 milyon dolar.

Daha yükseğini hak ediyor

İkinci ihale öncesinde görüştüğümüz Kral FM Genel Müdürü Alp Tanır, 85 milyon dolarlık fiyatın oldukça makul olduğunu savunurken, "Kral, çok daha fazlasını hak ediyor. Bu işe girmek isteyip de Kral’la ilgilenmeyen yanlış yapar" dedi. Öncelikle Kral TV’nin karasal yayın yaptığına dikkat çeken Alp Tanır, iddialı oluşlarının en önemli dayanağının ise Kral’da yaşanan değişim olduğunu vurguladı. Tanır, satışın iptalinin ardından "karasal yayıncılık yapan bir kanala piyasa para vermiyorsa bir şeyler yapmak lazım" denilerek, marka değerine yatırım kararı alındığını hatırlattı.

Kralcılar siyaseti sevmedi

Önceki yönetimin haber ve siyasi programlarla Kral TV’ye ulusal kanal fonksiyonu yüklemeye çalıştığını, ancak yeni yönetimin bir yıl önce işbaşı yapmasıyla bunun değiştiğini belirten Tanır, bu süreci şöyle anlattı: "İlk işimiz marka algısını ölçtürmek oldu. Ve net bir algı çıktı ortaya, o da Kral TV’nin müzik kanalı olduğu. Bu logo değişmediği sürece bunun ddeğişmeyeceğini anladık. Ana haber bültenini korumakla birlikte haber ve siyaset programlarını temizledik."

Damardan arabeske son

Reklam kökenli olan Tanır, bu değişikliğin Kral’ın özüne dönmesi için gerekli olduğunu dile getirirken, daha geniş kitlelerin ve reklamverenin algısını etkileyecek müzik-eğlence içerikli programlara yöneldiklerini anlattı. Kral FM’de daha yumuşak, Kral TV’de daha keskin yaşanan bu geçişte ilk iş olarak ’damardan’ diye tabir edilen arabeskten vazgeçtiklerini anlatan Tanır, şöyle konuştu: "Öncelikle arabesk algısını silmek için, ’Türkçe müziğin adresi’ sloganını benimsedik. Kralcı denilen asıl kitle Kral FM’deydi, FM’in genel Müdürü Mehmet Gezegen’le aynı frekansı yakaladık. Ağır arabesk olan çok ciddi bir listeyi sildik. FM’de de Sezen Aksu, Zülfü Livaneli çaldığımızı göstermek zorundaydık. Bu değişim Kral’a kitle kaybettirmediği aksine AB gelir ve üniversiteli gençlere de ulaşma imkanı tanıdı."

Kral Avrupa’ya ulaştı Avrasya için de hazır

KRAL TV’nin en büyük özelliği, Türkiye’nin ilk video klip kanalı olması. 1994’ten bu yana çok şey değiştiğini hatırlatan Alp Tanır, bunu şöyle anlattı: "Kral TV bir ilk ama el konulup da satış süreci başlayana kadar, personeli ve ekipmanı bile yoktu. TMSF bizden kár beklemediği için kazandığımızı altyapıya yatırdık. Bu arada 13 Mayıs’tan itibaren Kral Avrupa’yı açtık, Almanya’da kabloya girmek için slot bekliyoruz. Kral Avrasya’nın tüm altyapısını hazırladık. Kral’ın yeni sahibi sadece düğmeye basacak."

Reklamverenimiz bile değişti

YAŞANAN değişimle birlikte "İzleyici profili gibi, reklamveren kalitesinin de" değiştiğini söyleyen Alp Tanır, şu bilgileri verdi: "Reklam gelirimiz arttı. Kral, daha büyük markaların da tercih ettiği bir kanal oldu. Kral, tarihinde ilk kez otomobil reklamı aldı. FM’in gelirleri 2003’ten bu yana 10, TV’nin 7 kat arttı. Geçen yıla her ikisinin de gelirlerinde yüzde 3.5’lik artış var."

Bu kez yarış olacak mı

İLK ihaleye tek teklif gelmiş olsa da, Kral için bu kez ciddi bir rekabet bekleniyor. Kral ile ilgilendiği söylenen gruplar arasında Eksen Holding (Süzer Grubu), Çukurova, Ciner, Saran, Albayrak, Koza gruplarının adı geçiyor. Hatta Doğuş Grubu’nun de ilgili olduğundan söz ediliyor. Belirlenen takvime göre teklif verme süresi 16 Haziran’da sona erecek. 18 Haziran’da zarflar açılacak. Eğen muhammen bedelin üzerinde birden fazla teklif varsa 20 Haziran’da açık artırma yapılacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!