Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2005 00:00
15 yıl önce Kuzguncuk’ta 25 metrekarelik bir dükkanda kurulan Koton bugün tüm Türkiye’de 100’den fazla mağazaya sahip. Atina, Rusya, Litvanya, Lübnan, Kuveyt, Almanya gibi ülkelerde 25 mağazası var, ayrıca 400’e yakın satış noktasında satılıyor. Koton giyimle yetinmeyerek geçen sene aksesuvar işine girdi. Bu sezon da iç giyime el attılar. Koton Lingerie’nin ilk ürünleri ekim sonunda bütün Koton mağazalarında satılmaya başlanacak.
Koton’un sahibi ve tasarım koordinatörü Gülden Yılmaz ‘bir kadının ihtiyacı olan her şeyi üretmek’ hedefiyle yola
çıktığı için iç çamaşırı işine girdiklerini söylüyor: ‘İç çamaşırı her geçen gün önem kazanıyor. Son yıllarda defilelerde bütün mankenlerin sutyeni gözüküyor. Biz de katalog çekimlerimizde, mor body’nin içine giydirdiğimiz mor sutyenin bir askısını düşürtüyoruz ki gözüksün.’
Koton’un iç çamaşırı markası üretmesinin ikinci bir nedeni daha var. O da müşterilerin Koton koleksiyonuyla birlikte giyebilecek iç çamaşırları bulamaması ve alışveriş yaparken sık sık bu durumdan şikayet etmesi. ‘Biz yalnızca kıyafet satmıyoruz aynı zamanda bir yaşam tarzı da satıyoruz. Haliyle müşteri iç çamaşırı da o tarzın devamı olsun istiyordu’ diyor Gülden Yılmaz.
YILBAŞI VE SEVGİLİLER GÜNÜ İÇİN FARKLI KOLEKSİYON
Koton Lingerie hem iç çamaşırı hem de ev kıyafeti satan bir marka. Gecelik, pijama, kapri, eşofman gibi ürünler de var koleksiyonda. Gülden Yılmaz markanın tutacağından emin. Çünkü bir süredir bunun provasını yapıyor: ‘Bir yıldır mağazalarda başka bir markanın iç çamaşırlarını ve ev kıyafetlerini satıyorduk. Satışlar iyi gidince, Koton’un tarzını yaratan yepyeni bir iç giyim markasını kendimiz üretmeye karar verdik.’
Gülden Yılmaz, Koton iç çamaşırı markasının yarın öbür gün kendi ayakları üzerine durabileceğini söylüyor. Marka için ayrı mağazalar açmak gibi örneğin. Bu durumun Koton’un bünyesindeki bütün markalar için de geçerli olduğunu söylüyor; Koton Erkek, Koton Kadın, Koton Aksesuvar. İlerleyen günlerde kurulacak Koton Mayo ve Koton Ayakkabı da aynı mantıkla hayata geçecekmiş.
Koton’un ana koleksiyonu her dakika yenilenen koleksiyon. Mağazalara her gün 30 farklı tasarım giriyor. Koton iç çamaşırı koleksiyonu biraz daha dingin. Gülden Yılmaz iki ana, iki de ‘flash’ koleksiyon yapmayı düşünüyor. Ama her şeyin müşterinin huzuruna çıktıktan sonra değişebileceğini de ekliyor. ‘Müşteri bizi biraz yönlendirecek. İç çamaşırı koleksiyonu, yaparken gelişecek. Ama sevgililer günü ve yılbaşı için çok farklı tasarımlar yaptım.’ Koton personeli iç çamaşırı konusunda eğitilmiş. Müşterilere ölçüler konusunda yardımcı olacak. Ama yardım almak istemeyen müşteriler için de etiketlerde Türk kadınının bugüne kadar bildiği, alıştığı ölçüler, yani 75-80’ler yazılı olacak.
EN SEKSİ İÇ ÇAMAŞIRINDA BİLE ÇOCUKSULUĞU YANSITACAĞIZ
2005-2006 sonbahar kış sezonu için, sezon modasına birebir uyumlu iç çamaşırları hazırladık. Kıyafetler kadifeyse iç çamaşırları da kadife, Hint işlemeleriyle süslüyse, iç çamaşırları da aynen öyle. Pembeler, mintler, ekrular çok kullanıldı. Siyah grup hep olacak. Çok cici bir seksi grup yaptık. ‘O ne demek?’ derseniz... Ben en seksi iç çamaşırında bile kadının çocuksu yönünü yansıtmaktan yanayım. Atletler yaptım, birçoğunun önü kumaş, arkası file. Kapri pijamalar, Fransız donları var. Spora giderken giymek için özel bir koleksiyon da hazırladık.