Korunmaya muhtaç çocuklara tiyatronun sihirli değneği değdi

Güncelleme Tarihi:

Korunmaya muhtaç çocuklara tiyatronun sihirli değneği değdi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2006 00:00

Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu’nun İstanbul Bahçelievler’deki Şeyh Zayed Çocuk Yurdu’nda yapılan yaratıcı drama çalışması, içe kapanık birçok çocuk için kendine güven ve sosyalleşme köprüsü oldu. Çocukların empati duygusunu geliştiren, duyguları iyi ifade etmeyi, denetimi, problem çözme yetenekleri geliştiren bu teknikle iki yılda hayata bakışları değişti.

Daha olumlu, cesur, özgüven sahibi bireylere dönüştüler. Okuldaki başarıları arttı. İki yıldır Sanofi-Aventis ilaç şirketinin sponsorluğunda, Ekol Drama Sanatevi’yle ortaklaşa yürütülen bu çalışma bir yıl daha sürecek.

HAVVA (12)

İçe kapanıktım konuşmaya yorum yapmaya başladım

Geçen yıl devlet okuluna gidiyordu, başarısı nedeniyle koleje kaydırıldı. Hiç uyum sorunu yaşamamış, özgüveni tam. Şimdilik, yurttan geldiğinin bilinmesini istemiyor. "İki yıldır yaratıcı drama çalışmasına katılıyorum. Cin, cadı, kral, ağaçlar gibi roller vardı. Çok eğlenceliydi. Yeni okulumdan memnunum. Arkadaşlarım benim yuvada kaldığımı bilmiyor. Onlara söylesem, öğretmenler de duyacak. O zaman fazladan not veriyorlar. Önceki okulumda hep öyle yaptılar. Başarım tamamen bana bağlı olmalı. Okul arkadaşlarımla ilişkim çok iyi. İçime kapanıktım, pek konuşmazdım ama drama çalışmasından sonra konuşmaya, yorum yapmaya başladım. Eksiden tanımadığım birisi bana bir şey sorunca susuyordum, cevap veremiyordum ama artık rahatım. Sadece üzüldüğümü pek söyleyemem ama davranışımdan anlarlar."

DAVUT (12)

Programlı yaşıyorum

Eskiden arkadaşlarımla bir gün orada, bir gün buradaydım. Şimdi bir gün ders çalışıyorum, bir gün kitap okuyorum. Artık tiyatroyu çok seviyorum, bilgi toplamaya başladım. Devlet okulunda yaşadığım bir olay nedeniyle, kolejdeki arkadaşlarıma yurtta kaldığımı şimdilik söylemiyorum. Müzik öğretmenimiz herkese her fırsatta ceza verirdi. Bir gün flütümü götürmeyi unuttum. Öğretmen nedenini sorduğunda bir arkadaş "O yurtta kalıyor" dedi. Öğretmen o günden sonra bana çok iyi davrandı. Bu olayı unutamadım. Yurtta kaldığım için bana farklı davranılmasını istemiyorum.

MEHMET ALİ (13)

Artık hislerimi daha iyi anlatıyorum

Bu çalışmaya yeteneğimi artırmak için katıldım. Çok sevdim, çok eğlendim. Drama çalışmasının çok yararını gördüm. Hem yurtta hem de okulda arkadaşlarıma hislerimi çok daha iyi anlatabiliyorum. Arkadaşlarımla ilişkilerim çok iyi. Okulda arkadaşlarıma yurttan geldiğimi söylüyorum. Gayet normal karşılıyorlar, bu nedenle sorun yaşamadım.

İLHAN (12)

Sahneye çıktım korkum geçti

Eskiden sahneye çıkmaya çekinirdim. Utanıyordum. Bir kez sahneye çıkınca korkum geçti. Drama çalışmasına başladığımdan beri çok daha mutluyum. Okulda arkadaşlarımla ilişkilerim de çok iyi.

BİRTANE KARABOĞA (Sosyal Hizmet Uzmanı)

Duygusal anlamda beslendi

Beslenmesine dikkat ettiğinizde çocuğunuzun yanakları dolar ya, bizimkiler de duygusal anlamda beslendi. İnanamadığım değişimler oldu. Farklı özelliklerdeki çocukların bir arada çalışmayı öğrenmesi, sorumluluk duygularının oluşması bizim için çok önemliydi. Bu yıl 10 çocuğumuz koleje gidiyor. Hepsi drama çalışmasında yer aldı, okulda başarılı. Sosyo ekonomik durumları kolejdeki diğer çocuklardan çok farklı olmasına rağmen sorun yaşamıyorlar. Çok az konuşan bir çocuğumuz vardı. Öğretmenleri tedirgindi "umarız onu üzmüyoruz" diyordu. Yeni tanıştıklarına alışması, selamlaşacak düzeyde bile ilişki kurması çok zaman alıyordu. Kendi isteğiyle yaratıcı drama derslerine katıldı, buna çok şaşırdık. Hatta gösteriye çıkmayacağını düşündük. Sahnede rolünü o kadar güzel yaptı ki, hissettiklerimizi anlatamam. Çok gurur duyduk.

AYHAN YILMAZ (Kurum Psikoloğu)

Çocuk mutluysa ders başarısı da artar

Artık çevreleriyle daha rahat ilişki kuruyor, hayata daha olumlu bakıyorlar, uyum ve başarıları arttı. Örneğin valiliğe bağlı İl Çocuk Hakları Komitesi’nde görevli Davut ve Havva ilk toplantılarda hiç konuşmazdı. Drama çalışmaların etkisiyle, bu toplantılarda görüşlerini ifade etmeye başladılar. Hatta Davut toplantıya gitmeden önce internetten çocuk haklarıyla ilgili yeni bilgileri araştırıyor, bunları gündeme getiriyor. Bu çocuk, o çocuk mu diye şaşırıyoruz. Çok içine kapanık, asosyal olanlar bile çevresiyle uyumlu hareket etmeye, hayata güleryüzlü bakmaya başladı; kekeleyen bir çocuğumuzun drama çalışmalarından sonra konuşması tamamen açıldı. Birçoğu voleybol, futbol, koro çalışmalarına katılıyor.

MUSTAFA DOLAR (SHÇEK Şeyh Zayed Çocuk Yurdu Müdürü)

Hepsi aktör gibi oldu

Çalışmalara katılan çocuklarım çok mutlu oldu. Kendilerini aktör gibi hissetmeye başladılar. Yapılan gösteri muhteşemdi. Hepimiz gözyaşları içinde izledik. Çocuklar bir şeyi başarmanın güzelliğini de kavradı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!