OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 04, 2005 00:00
Onu ilk tanıdığımda ‘sanatsal dekolte kıyafetler’ tasarladığını söylüyordu. Nihat Odabaşı ile birlikte çalışıyor, fotoÄŸraf çekimleri için bu dekolte kıyafetlerden tasarlıyordu. O zamanlar 19 Mayıs Güzel Sanatlar Fakültesi’ni yeni bitirmiÅŸ bir tasarımcıydı.Aradan üç yıl geçti. Cüneyt AkeroÄŸlu (27) hem tasarım hem de fotoÄŸraf alanında uzmanlaÅŸtı. Artık sadece dekolte kıyafet tasarlamıyor. Özel gecelerde, davetlerde, mezuniyetlerde ‘giyilebilir’ gece elbiseleri yapıyor. Son koleksiyonu ‘İlk Günah’ı daha yeni bitirdi. Koleksiyonun temasına uygun fotoÄŸrafları da kendi elleriyle çekti. Tasarımcı olmak istediÄŸine Bursa’da teknik lisede okurken karar verdi. EÅŸarp firmalarına eÅŸarp desenleri hazırladı. Yüzlerce desen yaptı, o desenler binlerce eÅŸarba basıldı. ‘Aradan yıllar geçmesine raÄŸmen, hálá sokakta gezerken benim çizdiÄŸim eÅŸarpları takan kadınlar görüyorum’ diyor. 19 Mayıs Güzel Sanatlar Fakültesi’ne giderken neredeyse Samsun’un bütün konfeksiyon atölyelerine girip çıktı. Hem alaylı hem okullu olarak yetiÅŸti. Cüneyt AkeroÄŸlu okulu bitirir bitirmez Ä°stanbul’a gelip, kendi tasarım ofisini kurdu. Portfolyosunu koltuÄŸunun altına alıp o kapı senin bu kapı benim dolaÅŸmaya baÅŸladı. Ãœnlü tasarımcılarla görüşmek için yapmadığı kalmadı. ‘Piyasadan kimseyi tanımıyordum. Arzu Kaprol hariç. Arzu bizim aile dostumuz. Ä°lk günden beri hep yanımdaydı. Ä°lk önce sevdiÄŸim modacılara ulaÅŸmaya çalıştım. Cengiz AbazoÄŸlu ve Bahar Korçan’a ulaÅŸmak çok zor oldu. Yüzlerce telefon açıp, binlerce mesaj gönderdim. Sekreterleriyle akraba olmuÅŸtum artık. Yeri geldiÄŸinde ofislerinin kapısında yattım. Bahar Korçan ile 10 dakikalık bir görüşme ayarladım. Ama çalışmalarımı görünce dört saat boyunca konuÅŸtuk.’ Ä°lk koleksiyonu ‘New Progress’ı bitirdiÄŸi zaman Elle dergisi kapılarını Cüneyt AkeroÄŸlu’na açtı. Gelecek vaat eden genç bir tasarımcıyla, gelecek vaat eden genç bir oyuncuyu birlikte sundular: Cüneyt AkeroÄŸlu’nun tasarımları, Nurgül YeÅŸilçay’ın üzerinde görüntülendi. FotoÄŸrafları Ayten Alpün çekti. Ä°ÅŸte o günden sonra AkeroÄŸlu’nun iÅŸi kolaylaÅŸtı. Çünkü portfolyosuna Elle dergisi röportajı eklenmiÅŸti. Aynı günlerde bir makyöz arkadaşı sayesinde Nihat Odabaşı ile tanıştı. ‘İlk defa Ebru Åžallı’nın bir çekimi için çalıştık. Sonra da hiç ayrılmadık. Zaman zaman bir araya gelip çok güzel ÅŸeyler çekiyoruz. FotoÄŸrafçılığımı Nihat Odabaşı, Hasan Hüseyin ve Tamer Yılmaz sayesinde geliÅŸtirdim. Ben öğrenmeye çok açık biriyim. Hep açım. Mesela photoshop yapan birinin yanında oturup, photoshop yapmayı öğrendim.’ KIYAFET SATTIÄžIM KADINLARI SEVMEM ÅžARTCüneyt AkeroÄŸlu ilk koleksiyonlarının ÅŸov amaçlı olduÄŸunu, giyilebilir olmadığını kabul ediyor. Fark edilebilmek için uçuk kaçık ÅŸeyler tasarlamış. ‘New Progrees koleksiyonunda Nurgül YeÅŸilçay’ın taktığı bir baÅŸlık vardı mesela. O baÅŸlıkla kimse bir yere gidemezdi. Kıyafeti detaylara boÄŸuyordum. Bir sürü tekniÄŸi bir arada kullanıyordum. Cemil Ä°pekçi o zamanlar bana ‘ben senin bir elbisenden dört koleksiyon yaparım’ diyordu.’ Tasarımcıya bugünkü tarzını soruyorum. ‘Sizin koleksiyonlarınızı nasıl kadınlar giyer?’ sorusuna ‘Benim sevdiÄŸim kadınlar’ diye cevap veriyor. ‘Kıyafet sattığım kadınları sevmem ÅŸart. Kanım ısınmazsa olmaz. Trendy kıyafetler yapmıyorum, ben Dolce Gabbana deÄŸilim. Kendi modamı yaratıyorum ve ‘Beni seven arkamdan gelsin’ diyorum.’ Bir ara Deniz Seki, Emel MüftüoÄŸlu, Aslı, YaÅŸar, Gökhan Tepe, Gökhan Özen gibi ÅŸarkıcılara da kıyafet tasarlamış. Sonra uzun geldi, dar geldi, bol geldi gibi detaylarla uÄŸraÅŸmaktan sıkılıp, vazgeçmiÅŸ. Cüney AkeroÄŸlu’nun yedinci ve son koleksiyonunun ismi ‘İlk Günah’. ‘Bu benim ilk günahım. Nihat’ın (Odabaşı) çekimleri için tasarladığım elbiseleri saymazsak hiçbir zaman bu kadar seksi elbiseler tasarlamamıştım. Ä°lk defa bu kadar fazla dekolte kullandım. Transparana, pul, payet, iÅŸlemeye önem verdim’ diyor. Koleksiyonda yüzde yüz ipek kumaÅŸlar kullanmış. KumaÅŸlar Ödemiş’te Mert Ä°pek tarafından dokunmuÅŸ. Bütün kıyafetler elde dikilmiÅŸ. ‘Ben kumaÅŸlara müdahale etmeyi seviyorum. Boyuyorum, iÅŸliyorum. KumaÅŸta deÄŸiÅŸiklik yaptığım zaman o ürün benim oluyor.’ 42 BEDEN ÃœSTÃœNE ÇALIÅžMIYORCüneyt AkeroÄŸlu 15 parçalık ‘İlk Günah’ koleksiyonunu üçe ayırıyor. ‘1. Cennette yaÅŸam: Soft renkler kullandım. Pembeler, maviler. SonsuzluÄŸu simgelemek için çok büyük fiyonklar ve kurdeleler yaptım. 2. Ä°lk günahın iÅŸlendiÄŸi an ve dünyaya yolculuk: Pembelere griler bulaşıyor. Kahverengiler göze çarpıyor. 3. Dünyada yaÅŸam: Kahverengiler çok baskın, sarılarla kombinleniyor.’ AkeroÄŸlu bu koleksiyonu giymek için vücut ölçülerinin orantılı olması gerektiÄŸini söylüyor. ‘95 kiloluk kadınlar bu kıyafetleri giyemez. 42 beden üstündeki kadınlar için tasarım yapmıyorum.’ FOTOÄžRAFTAN KAZANIYORUM TASARIMA YATIRIYORUMFotoÄŸrafçılık yaparak hızlı ve kolay para kazanıyorum. Koleksiyon için kumaÅŸ, dikecek usta, kalıp çıkaracak modelist, model, makineciler, el iÅŸlerini yapacak el işçileri gerekiyor. Bunların hepsi ayrı ayrı para, maliyet, zaman istiyor. Ama pes etmeyeceÄŸim. FotoÄŸraftan kazanıp, tasarıma aktaracağım. Bu ay sonunda Fransız Citizen K dergisine çekim yapmak için Paris’e gidiyorum. Elle dergisine çektiÄŸim bir moda çekimi, Belçika Elle tarafından satın alındı ve yayınlandı. Â
button