Kod adı milenyum

Güncelleme Tarihi:

Kod adı milenyum
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 1999 00:00

Haberin Devamı

Anahtar kelimeyi artık hepimiz biliyoruz: Yanına takısını alan lafı uzatabildiği kadar uzatır: Milenyum gezisi, içkisi, çorbası, kıyafeti, aksesuvarı, makyajı, maskesi, traş makinesi hatta suyu! Öyle böyle değil, yılbaşı gecesi tüketim için herşey ayarlanmış durumda. Hal böyle olduğu için olsa gerek... Tüm yarışmacılar hazır görünüyor.

Çoook eğleneceğiz, içeceğiz, danslar, şampanyalar ardı ardına gelecek. Ya da televizyon karşısına çöreklenip bol kuruyemiş yiyeceğiz. Sonra? Midemiz bozulacak... Aslında bu şaka tarafı. Herşey bir tarafıyla geleneksel yılbaşı çizgisinden farksız yaşanacak; diğer yandan farklılığını iliklerimize kadar hissedeceğiz. Ne de olsa son on yıldır milenyumun gelmesini bekledik...Gel zaman git zaman, muhteşem 1999'u tamamladık. İçeriğine girmeye gerek yok. Bu yılın bitmesi hep birlikte dilendi... Diğer dileklerse gelecekte ististatiklere girecek: İlk olarak ‘‘milenyum gecesine çocuk yetiştirme’’ telaşı dünyayı sardı. BBC'de aday çiftler tanıtılırken, Avustralya'da bu iş için beş yıldızlı oteller sponsorluk çalışmalarına girdi. Ve birçok marka milenyumun ilk bebeğini hediye yağmuruna tutacağını açıkladı. 2000'in ilk dakikalarında doğum kontrol yöntemlerine veda etmeyi düşünenler ise yeni yeni konuşuyorlar. Sebep ise çok açık: Bebeğin tohumları uğursuz 1999'da kalmasın.

Formül olayı

Dünya firmaları da bu uğursuzluğu yok etmenin formülünü ‘‘milenyum özel paketlerini’’ sunarak bulundular. Dünya hali bir tarafa memleketimiz de bakım ürünlerinden, gıda sektörüne, kıyafetlerden, araba yağına kadar geniş bir yelpazede bu hallerden yeterince etkilendi. Örneğin Gilette, sadece ‘‘milenyuma özel’’ paketini sundu. Amaç yılbaşı gecesine adamın temiz pak girmesi... Adamın hali böyle olurken pek tabii ki kadın unutulmamış. Öyle ki hani unutulmasını isteyeceği kadar unutulmamış! Givenchy'den Lancome'a milenyum gecesine özel bakım ve makyaj ürünleri binbir alternatifle karşımıza gelmiş. Bu ‘özellere’ bir de alışkın olmadıklarımız eklenmiş. Derishow Mimarca başta olmak üzere tüm dekorasyon mağazalarında geceye özel mobilya tasarımları hazırlanmış! Eh, hal böyle olunca 2000 ánı sebebiyle ambalajını yenileyen cipsler, çikolatalar, sadece bu sebeple yeni piyasaya çıkan kreasyonlar, The Marmara'dan Polat Renaissance'a, beş yıldızlı otellerin pastanelerinin hazırladığı yılbaşı sepetleri ve restoranların en özel programları kendini sıradan kılabilir. Peki bu özel olayında birinci sırayı kim kapar? Herkesin kendine özel bir listesi mutlaka vardır. Bana da birbirinden alakasız -gerçekten alakasız- ikiliyi tanıtmak kalır:

İlki şu: De Beers, milenyuma özel 2000 damgalı pırlanta mücevherleri piyasaya çıkardı. Konu özellikle o gece evlenme çılgınlığına katılacakları ilgilendiriyor... İkincisine gelince: Geceye 2000'lerde de revaçta olması düşünülen hastalıktan ismini alan ‘‘Panik Attack’’ grubuyla Aya İrini'de girmek mümkün: Milenyum gecesi, rock konseri ve Aya İrini aynı anda...

Geriye sadece depremzedeleri unutmadan, onlara bir katkı payı bırakarak bu tüketim çılgınlığına katılıp, yarışa devam etmek için iyi şanslar dileyip, milenyumunuz bol olsun demek kaldı...

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!