Klasik Damat’la modern Tween’in arasına ADV girdi

Güncelleme Tarihi:

Klasik Damat’la modern Tween’in arasına ADV girdi
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 12, 2004 00:00

2002’de Ekonomist Dergisi, 2004’te ise Ernst & Young, Damat Tween’in BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu’nu ‘Yılın GiriÅŸimcisi’ seçti. Dünya Gazetesi 2000’de Damat Tween’in ‘2000 Yılına Damgasını Vuran Tekstil ve Hazır Giyim Firması’ olduÄŸunu açıkladı. Markanın ürünleri yurtiçinde 23, yurtdışında 36 maÄŸazada satılıyor. Güney Afrika’dan Amerika’ya, Ä°spanya’dan Ä°talya’ya 19 ülkede müşterileri var. BaÅŸarılı grup geçen hafta yeni bir markanın doÄŸduÄŸunu açıkladı: ADV.Bu yeni markanın doÄŸuÅŸ nedenini grubun Moda Tasarım Koordinatörü Haldun OrakçıoÄŸlu şöyle anlatıyor: ‘Tween çok güncel bir marka. Türkiye Tween’i biraz yadırgıyor. Damat da biraz klasik kalıyor. Ä°kisinin arasına bir koleksiyon gerekiyordu. Biz de ADV’yi yarattık.’Bir marka düşünün ilk yurtiçi maÄŸazasını Akmerkez’de ilk yurtdışı maÄŸazasını ise Güney Afrika-Johannesburg’da açsın. 1986’da Osmanbey’de kendi halinde bir üreticiyken, 2004’te yurtdışında en fazla maÄŸazası olan Türk markası olsun. Damat Tween’in sahibi Süleyman OrakçıoÄŸlu bu hızlı büyümenin sırrını anlatırken ‘Ben riski severim’ diye söze baÅŸlıyor: ‘BaÅŸarımız tesadüf deÄŸil. Her zaman farklılığımızı ortaya koyduk. Biz markamızı yaÅŸayan bir organizma olarak görüyoruz.’ 1986’da Damat markası ile yola çıkan Süleyman OrakçıoÄŸlu 90’ların başında Tween’i yarattı. Damat markasına göre asi, feminen, renkli, uçarı bir marka olan Tween zamanla kendi müşterisini buldu. Damat Tween markasının yurtdışında kabul görmesinde Damat’tan çok Tween’in payı var: ‘Tüm dünya geleceÄŸi olan, heyecanını kaybetmemiÅŸ genç markalar istiyor. Bu nedenle Tween koleksiyonlarındaki yenilikçi anlayış çok talep görüyor. Tween avangart bir marka. Koleksiyonlarıyla müşterilerine bunu yansıtan eksiksiz bir görüntü sunuyor, kavram kargaÅŸası yaratmıyor.’ Tween tüm dünyada beÄŸenilirken, örneÄŸin prestijli erkek moda dergisi L’Uomo Vogue Tween için özel çekimler yaparken, bu marka Türkiye’de çok fazla anlaşılamadı. Damat Tween’in Moda Tasarım Koordinatörü Haldun OrakçıoÄŸlu bunu şöyle açıklıyor: ‘Tween dünya trendlerini anında Türkiye’ye yansıtıyor. Tasarım ön planda olduÄŸu için Türkiye Tween’i biraz yadırgıyor.’ PRENS WILLIAM GÄ°BÄ°Ä°ÅŸte ADV adlı yeni marka da bu yüzden yaratılmış. ADV’nin tasarımcısı Gürkan Kuran markanın özelliklerini anlatıyor: ‘Şık, aristokrat, enerjik ve rahat bir erkek bu. Tıpkı Prens William gibi. Damat erkeÄŸi gibi fildiÅŸi kulesinde oturmuyor. Tween erkeÄŸi kadar özgür de deÄŸil. ADV erkeÄŸi hayatındaki hedefleri belirlemiÅŸ, kararlı bir erkek.’ Prens William’dan söz edildi diye ADV’nin 20’li yaÅŸlardaki erkeklere hitap ettiÄŸi sanılmasın. Gürkan Kuran, William’ın 30’una hatta 40’ına gelince de ADV giyineceÄŸini düşünüyor. ADV, Damat Tween maÄŸazalarında satılacak. Haldun OrakçıoÄŸlu’nun Tween için ise baÅŸka planları var. Bu markayı Damat ve ADV’den tümüyle ayırmayı düşünüyor. Bir iki hafta içinde Akmerkez’de ilk deneme yapılacak. Tween kendi maÄŸazasında kendi müşterilerini ağırlayacak. MAÄžAZA VE VÄ°TRÄ°N DÃœZENLEMESÄ° ÇOK ÖNEMLÄ°Damat Tween maÄŸazalarının mimarisinden sorumlu olan Yüksek Mimar Lütfiye Çetiner görevini şöyle anlatıyor: ‘Tasarımcılar dünyadaki kumaÅŸları, renkleri, desenleri takip ediyor. Biz de maÄŸazaları takip ediyoruz. 4 yılda bir tepeden tırnaÄŸa deÄŸiÅŸtiriyoruz. DeÄŸiÅŸtirmediÄŸimiz yıllar ise eklemeler, çıkarmalar yapıyoruz. Mesela bu yıl kravat teÅŸhir yerini yeniledik.’ Damat Tween vitrin düzenlemesi ise Mimar Sinan Ãœniversitesi Tiyatro Dekor Kostüm Bölümü mezunu Birol ÖzpiÅŸkin’e emanet. O koleksiyona uyumlu vitrinler hazırlıyor. ‘İlk vitrinimizi yurtdışı fuarı için yapıyoruz. Sonra defile için sahne tasarlıyoruz. En son maÄŸaza vitrinini düzenliyoruz. Vitrinler senede iki kere deÄŸiÅŸiyor.Yaz ve kış. Ama arada özel gün ve indirim vitrinleri de yapıyoruz. Bu yaz 1970’lerin pop art tarzını kullanarak bir dekor oluÅŸturduk.’ TASARIM YÖNETMENÄ° BEGÃœM GÃœLFÄ°DANLIDeniz ve korsan filmleri modayı etkilediDamat, Tween ve ADV markaları 10 kiÅŸilik bir tasarım ekibi tarafından hazırlanıyor. Ekibin başında Begüm Gülfidanlı var. Gülfidanlı, Ä°talya’da Marangoni Ãœniversitesi moda tasarım bölümünden mezun. Domus Academy’de master yapmış. Bir yıldır Damat Tween’de çalışıyor. Gülfidanlı baÅŸarının perde arkasını şöyle anlatıyor: ‘Bir yıl önce ihracat yeni yeni güçleniyordu. Bir sene boyunca kendimize takvim belirlemeye çalıştık. Koleksiyonları ne zaman çıkartacağımıza karar verdik. Dünyada pazar kitlemizi oluÅŸturacak müşterilerin zamanlamalarına dikkat ettik. Mesela önümüzdeki 12 Mart’ta çok büyük bir fuar var. Orada biz 2005 yazının koleksiyonlarını göstereceÄŸiz. Bu demek ki biz 2004 yazını da 2004 kışını da çoktan bitirdik. Bir iki hafta sonra 2005 kışının çalışmalarına baÅŸlıyoruz. Kısaca dünyanın temposuna biz de uyduk. Armani’nin, Zara’nın kullandığı takvimi biz de kullanıyoruz.’ Damat Tween tasarım ekibinin hepsi üniversite mezunu, hepsi yabancı dil biliyor, o fuar senin bu fuar benim dolaşıyorlar. Begüm Hanım’a ‘Siz ÅŸimdi 2005 kışını tasarlamaya baÅŸlayacaksınız. O yıl ne moda olacağını nereden biliyorsunuz?’ diyoruz, cevaplıyor: ‘Modayı belirleyen bazı kurum ve kuruluÅŸlar var. Biz Avrupa ve Amerika kıtasını takip ediyoruz. Dünyayı dolaşıyoruz, Türkiye’yi de dolaşıyoruz. Kendi kültürümüz de bize ilham veriyor. Türkiye’de çoÄŸu firmaların katılmadığı fuarlara katılıyoruz. Benim üye olduÄŸum bir sürü dernek var. Uluslararası Renk DerneÄŸi, Uluslararası KumaÅŸ DerneÄŸi gibi... Toplantılarına seminerlerine katılıyoruz. Buralarda yılın renkleri ve trendleri ortaya çıkıyor. Modayı belirleyen faktör sosyolojik ve psikolojik. Bu yıl mesela ana tema global ısınma. Global ısınma kumaÅŸları da çok etkiledi. Ne yapacağız? Daha az örtüneceÄŸiz.’ Gülfidanlı, modayı etkileyen bir diÄŸer sektörün Hollywood olduÄŸunu düşünüyor. ÖrneÄŸin bu yıl çekilen iki deniz filmi (Karayip Korsanları ve Dünyanın Uzak Ucu) 2004 ilkbahar-yaz koleksiyonlarını çok etkilemiÅŸ. Tropikal adalarda bulunan renkler kıyafetlere yansımış. DAMAT ERKEĞİ BU YAZ YÃœN TAKIM GÄ°YECEKYaz günü ne yünü demeyin? Ä°nce yün denilen yeni geliÅŸtirilmiÅŸ kumaÅŸ yazın serin tutuyor. Koleksiyonda keten takımlar da var. Ama bu ketenler kolay kolay kırışmıyor. Ekose gömlekler, ipek kravat ve mendiller tasarlanmış. Kadın modasındaki trençkot trendi Damat’ta da var. Trençkotlar Casablanca filminden fırlamış gibi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!