Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2004 00:00
Yönetmen Ali Özgentürk, başrollerinde Hülya Avşar ve Oktay Kaynarca’nın oynadığı son filmi ile Türk Sineması’nda bir ilke imza atıyor. Quentin Tarantino’nun ‘Kill Bill’ filminden etkilenen Özgentürk, ‘Kalbin Zamanı’ adlı filminde, çizimini Ergün Gündüz’ün yaptığı dört dakikalık bir animasyona yer verdi.10 Aralık’ta vizyona girecek ‘Kalbin Zamanı’ adlı filmde, Türk Sineması’nda ilk defa iki boyutlu hikaye animasyon tekniği kullanılıyor. Yönetmenliğini Ali Özgentürk’ün yaptığı, başrollerini ise Hülya Avşar, Oktay Kaynarca, Zeki Alasya ve Birol Güner gibi ünlü oyuncuların paylaştığı filmin animasyonları Ankara’da Bilkent Holding Meteksan Bilişim Grubu tarafından hazırlandı.
Film akacak biri piyano çalacakYönetmen Ali Özgentürk, dört dakika süren animasyon hikayenin bir ayda, sayıları 10 ile 15 arasında deÄŸiÅŸen genç bir ekip tarafından hazırlandığını söyledi. Filmin hikayesini kendisi yazan Özgentürk, ‘Tarantino’nun Kill Bill 2 filmini çok sevdim. Oradaki animasyon görüntüleri beni çok etkiledi’ dedi. Dünyada son yıllarda filmlerde animasyon tekniÄŸinin çok kullanılmaya baÅŸlandığını söyleyen ünlü yönetmen, kendi animasyonunu şöyle anlattı: ‘Animasyon, filmin ruhuna tam oturdu. Bu yolla bir tür ironik mizah katmak istedim. Animasyonda diyalog yok! Tamamıyla teknik sinemanın tüm içeriklerini içeriyor. Çizimler Ergün Gündüz’e ait. MüziÄŸinde ise sessiz sinema döneminin piyano stilini uyguladık. Film akarken yan tarafta biri piyano çalıyor.’ Filmin bir ÅŸehrin ruhu ile ilgili olduÄŸunu, içerisinde cinayet, macera, aÅŸk, ÅŸiddet ve gençlik gibi bir çok fenomenin bulunduÄŸunun da altını çizen Özgentürk, ‘Alfred Hitchcock ile Agatha Christe arasında geçen sanal bir aÅŸkın üzerine kurulu. Bir cinayet iÅŸleniyor ve Hitchcock, katili bulmaya çalışıyor’ diye konuÅŸtu.Ali Özgentürk, yapım aÅŸaması üç yıl süren ‘Kader Zamanı’nı ‘duygu biyografisi’ olarak niteliyor. Özgentürk, ‘Çıkış noktası Ä°stanbul. Gerçek anlamda bir Ä°stanbul hikayesi. Denir ya bir hikaye vardır, bu ancak Ä°stanbul’da geçebilir. Bir ÅŸehir ile insan arasındaki örtüşmenin olabileceÄŸi durumlar vardır. Bu oyun Ankara, Adana veya herhangi bir ÅŸehir ile örtüşmez’ dedi. Filmin oyuncularının performansı müthiÅŸtiFilm için ‘Çok rahat, çok sade, hızla takip edilebilinecek bir yapıt oldu’ deÄŸerlendirmesini de yapan Özgentürk, ‘Oyunculuk açısından müthiÅŸ bir performansla karşılaÅŸtım. Gösterdikleri performansa ben da ÅŸaşırdım doÄŸrusu. Seyirci oyunculuk gösterisinden çok etkilenecek’ açıklamasını yaptı. ‘Yönetmenlerin hep projeleri vardır’ diyen Özgentürk, Kalbin Zamanı’ndan sonra ‘IT bilgisayar dünyası üzerine bir kahraman yaratma peÅŸindeyim’ sözleriyle bir arayış içinde olduÄŸunu söyledi. Bazı rötuÅŸlara ihtiyaç olabilirKültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yeni çıkan Sinema Yasası hakkında da bir deÄŸerlendirmede bulunan Özgentürk, ‘Belki bazı rötuÅŸlara ihtiyacı var ama genel anlamda destekliyorum’ dedi. Özgentürk yasa ile ilgili ÅŸu açıklamaları yaptı:‘Bu yasa bir iki eksiÄŸiyle çok doÄŸru bir yasa oldu. Yüzyılı aÅŸkın bir süredir sinema ile ilgili böyle bir yasamız yoktu. Henüz uygulanmaya baÅŸlanmadı. Kültür Bakanlığı’nın sinema filmlerine geniÅŸ ölçüde desteÄŸini saÄŸlayan bir yasa. Ama aynı zamanda sinemacıyı bir sorumluluÄŸa da itiyor. Bir destek alıyorsunuz ama belli kurallarla.’Milli maç gibi GORA’ya odaklanıldıAli Özgentürk, ‘BaÅŸlı başına bir fenomen’ dediÄŸi Gora filmi için de ÅŸunları söyledi: ‘Kalbin Zamanı, Gora’dan bir ay sonra vizyona girecek. Gora’yı bizim sinemamız için bir kazanç olarak görüyorum. Ama sinemada çeÅŸitliliÄŸe yönelmek gerekiyor. Sinema seyircisi ÅŸimdi bir milli maç gibi Gora’ya odaklandı. O sıralarda onlarca filmler oluyor. Gora’ya odaklanıldığı için kayıtsızlık gibi zannediliyor. Kalbin Zamanı’nın Gora’dan sonra az talep göreceÄŸi gibi bir kaygım yok. Ä°kisi birbiriyle kıyaslanamaz, elma-armut hikayesi gibi.’ Â
button