Güncelleme Tarihi:
üzik piyasamız epey bir zamandır -ekonomik şartlar gereği- albüm değil de şarkı üzerinden dönüyor. Çok şarkılı albümler yerine birkaç şarkı ve mix’ten oluşan mini albümler çıkıyor çoğunlukla. Ya da dijital ortamlarda sunulan ve çoğunlukla fiziki baskısı (CD) yapılmayan tek şarkılar...
Zeynep Casalini ve Seza Kırgız, bu dalgaya katılan isimlerden. Ziynet Sali ise, ‘No 6’ isimli albümünü, ‘Bi Büyük Devirdik’e klip çekerek yeniden görücüye çıkardı. Türleri, duruşları tamamen ayrı bu üç sanatçının ortak özellikleri yok da değil; üçü de müziği çok ciddiye alıyor, üçü de doğru bildiği yoldan şaşmıyor.
ŞARKININ HAKKINI VERİYOR
‘Bi Büyük’ bu klipte, çok güzel bir meyhanede devriliyor. Aralarında Ziynet Sali de olan bir meyhane dolusu insan yiyor, içiyor, konuşuyor, eğleniyor. Tam da şarkının anlattığı gibi; “Herkes anlattı, konuştukça soğuduk, herkes döküldü birer birer; bi’ ağlamak tuttu ki, mahvolduk”. Keşke yönetmene (ve tabii Sali’ye) bu kadarı yetseydi de ayna önünde saç/baş toparlamaya çalışılan yıldız sahneleri eklenmeseydi. Bu bölümler, hem klibin bütünlüğünü bozmuş hem de şarkının anlattıklarının tamamıyla uzağına düşmüş.
Zeynep Casalini ve Seza Kırgız’ın şarkılarıysa aslında, yaz kıstaslarına uymayan şarkılar. Her iki şarkı da tamamına ermemiş ya da ermiş de bitmiş aşklardan söz ediyor. Yazın sonunda çoğu insanın (yaz aşklarının havailiği sebebiyle) bu ya da benzeri şarkılara yollarını düşüreceği kesindir. Ama belki yaz boyunca da yollar bu şarkılara açılabilir. Malum, her şeyimiz çok hızlandı; aşkların bir mevsim süreceğini, daha önce bitmeyeceğini kim söyleyebilir ki artık?
KLİP ŞARKIYLA UYUMLU
Çok yetenekli, bugüne kadar ne yapmışsa iyi yapmış, söylediği her şarkıyla kalplere yerleşmiş Casalini’nin ‘Unutsam’ı, mükemmel müzisyenlerimiz Sunay Özgür ve Ender Akay’ın birlikte yarattıkları (sözler İpek Kadılar’a ait) bir şarkı. Casalini de hakkını tam veriyor. Sanatçının dağ/bayır, mutsuz/mutsuz gezdirildiği siyah-beyaz klip de şarkıya tamamıyla uyumlu.
Seza Kırgız ise, tek tek yayımlandıktan sonra toplanarak bir albüme konacak şarkılarından ikincisini yayımladı. Enstrümanına hâkim müzisyenlerimizden Cem Eroğlu’nun da yer aldığı ‘Bir Güzelin Hasretinden Ahından’, Sadık Doğanay’ın bir türküsü. Hem güçlü bir sese sahip olan hem de bu sesi çok iyi kullanan Kırgız, türküyü baştan yaratmış. Ankara’nın masalımsı bir mahallesinde çekilen klipse resmen bir sanat eseri. Yaz vesile aslında; iyi
şarkılar mevsimsizdir.