Güncelleme Tarihi:
PLAZADAN KIZ ALMAK
Kızla oğlanı aynı sosyal statüden seçmek yazlık senariste haramdır. Birini holdinge, köşke, plazaya, diğerini belediye otobüsüne, ‘yoksul ama sıcacık insanların mahallesine’, köye yerleştirmek gerekir. Çatışma yalnızca bu gerginliğe dayandırılır. Oğlan kızın havalı dünyasına adapte olamaz, aile hakir görür ya da holding patronunun çapkın oğlu ortadirek kızcağızın varlığını fark edene kadar bir sezon geçer.
EGE’YE GİTÇEN GARİ!
Havalar ısınınca tüm dizi ekiplerine Ege setlerinin yolu görünür. Yaz senaristi mutlaka ‘de bakem’, ‘napçan gari’, ‘kız oğlana yanık diyolla’ türü şive kalıpları yazmak durumundadır (Bu bir nevi dönem dizisinde ‘lakin’li cümle kurma zorunluluğuna benzer). Ege kızları, İstanbul kızlarına nazaran aşırı neşeli, başına buyruk, oğlanları terslemelere doyamamasıyla kendini belli eder (Fakat asabilik konusunda dizi dünyasının Karadeniz kızlarıyla yarışamaz). Eğer mevzu köy-kent ekseninde geçmiyor, gençlik tatili söz konusuysa yerli-tatilci çatışması işlenir. Örneğin, yazları babasının balıkçı teknesinde çalışan Efe, ailesiyle tatile gelen güzel Su’yla bir kaza eseri tanışır. Nefretle başlayan ilişki yaz sonuna doğru (dizi tutarsa) İstanbul’a taşınacak bir aşka dönüşür.
YENİ ERKEK TİPİ OLARAK ‘YAZ JÖNÜ’
Cast ekipleri ‘yaz dizisi jönü’ denilen erkek tipini bulmakla görevlidir. Bu genç oğlan genellikle 1.80-1.90 boylarında, esmer, mutlaka ama mutlaka belirgin karın kaslı, hafif sakallıdır. Bundan böyle de genellikle ‘yeni Barış Arduç’tur ya da Serkan Çayoğlu’dur. Çok iyi oyuncu olması beklenmediği gibi rol arkadaşıyla kimyasına da bakılmaz. Kıstas ekran başındaki kızlarla, Instagram filtreleriyle kimyasıdır. Bu koşullar sağlandığında karşısına bakımsızken kıvırcık, güzelleşince düz saçlı olan kızlardan biri koyularak yola devam edilir.