Güncelleme Tarihi:
Tarkan, Türk müziği albümünü yayımladığı sıralarda, bu albümün hemen arkasından bir pop albümü geleceğini söylemişti söylemesine ama yakın bir vadede bir şey de beklenmiyordu kendisinden. Hızlı (ya da çabuk) albüm çıkaranlardan değildi kendisi ve bir pop albümünün, en iyi ihtimalle 2017’nin bahar ya da yazına yetişebileceği düşünülmekteydi.
Öyle olmadı ama. Pop albümünün hazırlıkları başlamış ve gayet sıkı da ilerliyormuş meğer. Albümün bitmesini beklemeden (yazı kaçırmadan diye de anlayabiliriz bunu), hafta içinde dijital müzik platformlarında yayımlanan ‘Cuppa’ bunu gösterdi öncelikle. Bir de Tarkan’ın, kendisini Avrupa (hatta dünya) çapında bir yıldız yapan Sezen Aksu’yla yeniden çalışmaya başladığını. ‘Şıkıdım (Hepsi Senin mi)’ ve ‘Şımarık’la Tarkan’a kanat takmış Aksu, bir kere daha Tarkan’ın yanında durmuş, onunla sırt sırta vermiş görünüyor. Ve bu başlı başına iyi bir şey. Tarkan’ı en iyi anlayan üç kişiden (diğerleri Nazan Öncel ve Ozan Çolakoğlu) biridir ve birlikte çıkarılacak her işin, ortalamanın üzerinde olması beklenir.
Umulduğu gibi olmuş da. ‘Cuppa’ iyi bir şarkı. Hem söz hem de yapı olarak ‘Çakkıdı’nın izinden gidiyor gibi görünmesine rağmen şarkının akışı, yeniden ve yeniden dönüşüyle birlikte rüştünü ispatlıyor ve “Ben o ya da diğeri değilim, Cuppa’yım” diyor.
SON 20-25 YILIN EN İYİ VOKALİSTİ
Tarkan, Cuppa, DMC/ 5 üzerinden 4 yıldız
Sezen Aksu farkı işte; memleketi ve malzemesini çok iyi biliyor. Hem de bir psikolog, hatta sosyolog kadar. ‘Dinleyici ne ister, ne bekler, onu ne tavlar ya da kalbinin tam ortasından ne vurabilir’i çok iyi biliyor (ya da seziyor). Ama bütün bunları, kendi aklından süzerek, kalbinden geçirerek dahil ediyor şarkıya. Ve kalbi/aklı hâlâ yerinde duran herkesin yapması gerektiği gibi eleştirelliği de işin içine katarak, birilerine hem iğneyi hem de çuvaldızı birlikte batırmayı ihmal etmeyerek...
Tarkan’ı çok iyi tanıyan başka bir isim olan Ozan Çolakoğlu’nun düzenlemesi, kendisinden beklenebileceği kadar iyi değil ne yazık ki. Ama şarkının söz ve melodisinin gücü, Çolakoğlu cephesindeki zayıflığı örtmüş. Şarkının altından akan bir kısım bölüm, biraz Gülşen’in ‘Bangır Bangır’ına paralel ilerliyor.
Ve Tarkan... Son 20-25 yılın en iyi vokalisti olduğuna şüphe yok. Kendisine uyan şarkılarda da bu iyiliğini katlıyor, hatta uçu(ru)yor! ‘Cuppa’da yine muazzam bir şarkıcılık başarısı var. Şarkıyı dinlerken, Murat Boz ve bir-iki benzerinden, neden bir (hatta yarım) Tarkan çıkamayacağı daha iyi anlaşılıyor.
Biraz da gülelim ve Tarkan’a (daha doğrusu Sezen Aksu’ya) bir soruyla bağlayalım yazıyı: “Bağıra çağıra bas bas, sabaha kadar dans” diyorsunuz ya; dans tamam da, bas tam olarak ne? Daha doğrusu niye, nasıl ve kime basılıyor?
İnşallah Canım Ya, Atiye, Sony / 5 üzerinden 3 yıldız
Füsun Önal ve Yonca Evcimik’in izinden giden, her şart altında neşeli Atiye’den bir başka enerjik şarkı. Sözlerini Murat Güneş’in yazdığı, Volga Tamöz’ün besteleyip düzenlediği şarkının, Atiye’ye uygun dikildiği kesin. Ama benzer proje-şarkıların aksine, defosuz bir şarkı bu ve -tabir caiz değilse affedin- yağ gibi de kayıyor. Atiye’ye uymuş. Yaza da uyar, yazlıkçılara da...