Şair Mehmet Teoman'ı görse böyle derdi: 'Yaş 71 yolun yarısı eder'

Güncelleme Tarihi:

Şair Mehmet Teomanı görse böyle derdi: Yaş 71 yolun yarısı eder
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2016 11:32

Mehmet Teoman’ı görse, şair, böyle derdi. Teoman’ın aklı, kalbi en gençten daha genç ve diridir. ‘Yaş 71’ albümü bir nokta koyma değil, bir özet sayılmalı. Yeni şarkıları da müjdeleyen bir temize çekme güzelliği.

Haberin Devamı

Pop müziğimizin tarihi, şarkı sözü yazarlarının üzerinden de okunabilir. Üstelik iyi ve sağlam bir okuma da olur. Birkaç ismin sıralanması dahi, bunu göstermeye yeterlidir. Ajda Pekkan Fikret Şeneş’e, Erol Evgin Çiğdem Talu’ya, Yeni Türkü Murathan Mungan’a ve Nükhet Duru, bu yazının konusu Mehmet Teoman’a kendilerini emanet etmeselerdi mesela, kariyerleri çok eksik, diskografileri çok renksiz olmaz mıydı?

Mehmet Teoman’ın, daha önce aralarında Nükhet Duru, Zuhal Olcay, Ayşegül Aldinç ve Hümeyra’nın da olduğu başka sesler tarafından seslendirilmiş 11 şarkısının dokuzu Meltem Özcan, ikisi Nükhet Duru tarafından yeniden seslendirildi. ‘Yaş 71’deki şarkıları Teoman’a bağlayan yalnızca söz değil, ses de olmuş bu sefer. Şarkıların hepsine dahil olmuş ve bu durum şarkıların kıymetine kıymet katmış.

Haberin Devamı

Şair Mehmet Teomanı görse böyle derdi: Yaş 71 yolun yarısı eder

Mehmet Teoman ve Nükhet Duru. 1970’ler...

Anne-Marie David, Tanju Okan, Cahit Oben, Engin Evin, Yeşim, Neco
gibi isimlere yazdı ilk dönem şarkı sözlerini. Şarkı sözlerinin şiirselliği ve onlar üzerinden hikâye nakli, ilk dikkati çeken özelliği oldu.

Nükhet Duru’nun, Teoman’ın kapısını çalması da bu ilk dönem şarkılarından biri sayesindedir. Ne aradığını, ne seslendirmek istediğini iyi bilen sanatçı, önce Mehmet Teoman’ı buldu, ardından da (Salim Dündar’ın aracılığıyla) Cenk Taşkan’ı. Bu üçlünün birlikte çalışması, pop müziğimizi göklere taşıdı.

ANILAR DÖRT BİR YANDA

Şair Mehmet Teomanı görse böyle derdi: Yaş 71 yolun yarısı eder

Meltem Söylüyor/Yaş 71, Mehmet Teoman/Meltem Özcan, Ada (5 üzerinden 4 yıldız) 

‘Yaş 71’deki şarkılar, Osman İşmen ve her iki vokalist sayesinde, eski şarkıların yeniden söylenmiş halleri (yani cover) gibi durmuyorlar. Şarkıların yepyeni olduğu üzerine yemin eden hiç kimsenin başı, kesinlikle ağrımaz.

Her iki solist de çok başarılı. Biri Nükhet Duru zaten, memleketin en iyi yorumcusu; başarısı sürpriz değil. Tersi olsa şaşırtırdı. Duru özellikle, pop müziğimizin en iki arada/bir derede kalmış düetlerinden ‘Hastane’de (orjinalinde Ayşegül Aldinç vardı Teoman’ın yanında) çok iyi. Teoman’la tanışmasına vesile olan ‘Kadınım’da da öyle. Duru, zaman/mekân fark etmez, ne söylüyorsa uçuruyor.

Haberin Devamı

Meltem Özcan da sağlam bir ses, iyi bir vokalist. Hümeyra’nın muhteşem ‘Beyhude’sinin melodisine kıymasa, çok daha iyi olurdu tabii. Vokalinden (ancak sahnede canlı söylerken fazla batmayabilecek) gırtlak oyunlarını/nağmelerini elediğinde ise, en iyilerden olacak.

“Yaş 71, yolun yarısı eder” dememiş şair. Mehmet Teoman’ı görse, derdi ama. Aklı, kalbi en gençten daha genç ve diridir. Bu albüm bir nokta koyma değil, bir özet sayılmalı. Yeni şarkıları da müjdeleyen bir temize çekme güzelliği.

YANSIN İSTANBUL BU GECE

Yansın İstanbul/ Rümeysa/ Universal ( 5 üzerinden 5 yıldız)

 

Şair Mehmet Teomanı görse böyle derdi: Yaş 71 yolun yarısı eder

Sezen Aksu’nun vokalistlerinden biri Rümeysa (Tekelioğlu); çok iyi bir ses, çok iyi bir vokal. Bu kadar da değil; şarkı söylerken bütün ruhunu katarak söylüyor. Yani iyi bir ses ve ruhsuz değil; bir arada zor bulunur iki özellik. Enbe’nin son albümüne ‘Ayrılık’ ile katılmış genç şarkıcı, şimdi de bir Sezen Aksu şarkısı ile karşımızda. İyi bir şarkı bu. Sezen Aksu’nun en iyilerinden olmaya aday. Aytuğ Yargıç’ın düzenlemesi her zamanki gibi; boş yere artistlik yok, her şey şarkıdan yana bir düzenleme. Nihayet popun külleri arasından dört başı mamur bir genç şarkıcı çıkabiliyor.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!