Güncelleme Tarihi:
Hikâyenin başında bir dizi film var. Sonrası gerçek dünyada birleşen hayatlar, o hayata doğan bir bebek ve en nihayetinde de henüz tanışmazken kurulan ortak hayallerin, gerçeğe dönüştüğü an: Oyuncular Nergis Öztürk ile Cemal Toktaş tiyatro, sinema, TV alanlarında iş üretecek ‘Taşra Kabare’ adlı bir yapım merkezi kurdu. Kendi işlerinin yanı sıra ‘aynı dili konuştukları’ isimlere yapımcılık yapmaya da niyetliler. Vaktiyle ‘Böyle Bitmesin’ dizisinde rol arkadaşı olan ikili, ‘arabesk-pop-caz-alaturka’ bir yapı dedikleri ‘Taşra Kabare’nin ilk ürünü olan, Cemal Toktaş’ın yazdığı ‘Temizlik İşleri’ ile pazartesi itibariyle sahnede. İki üretken oyuncuyla –bir anlamda ikinci çocukları- ‘Taşra Kabare’yi ve ‘aynı çatı altında iş üretmenin’ inceliklerini konuştuk...
Nedir Taşra Kabare’nin doğum öyküsü?
Nergis Öztürk: ‘Taşra Kabare’ içinde tiyatrosu da olan, belki filmler çekeceğimiz, müzikal projeler de içeren bir yapım merkezi... Bunlar hayallerimdi, Cemal’in de hayalleriymiş. “Evlendik, bir de tiyatro kuralım”ın sonucu değil. Hayallerimizi birleştirdik.
İsim neden Taşra Kabare?
Cemal Toktaş: “Hadi halka inelim” diye bir söylem vardır ya. Halk nerede ki sen halka iniyorsun? “Halka inilmez, halkın huzuruna çıkılır” gibi bir aforizmadan çıktık.
Nergis Öztürk: Adımızdaki gibi kabare de yapmak istiyoruz. Bir de ikimiz de taşra kökenliyiz. Ruhumuzda da öyle bir taşralılık var. Ben Orduluyum, Cemal Bilecikli. Tamamen bizim içimizden çıkan bir şey, taşra.
‘Arabesk-pop-caz-alaturka’ diye tanımlamışsınız ‘Taşra Kabare’yi.
Nergis Öztürk: Benim ruhum da öyledir. İçimde arabeskim de var, popum da, cazım da... Fazlasıyla da alaturka bir insanım. Biraz tatlı 90’lar havası var, biraz da yaş aldık artık... Yaptığımız işlerde de olacak o tat.
‘Temizlik İşleri’ nasıl bir oyun?
Cemal Toktaş: Absürd bir kara güldürü. Bilinmeyen bir diyarda çok ünlü bir şahsiyetin evinde, temizlikçinin başından geçen olaylar... Kadroda ikimizden başka Yeliz Kuvancı, Genco Özak, Orhan Bıyıklı, Onur Dikmen ve Serpil Göral var. Ali Altuğ yönetiyor, kendisi lise tiyatrosundayken de hocamdı.
Birbirinizin oyunculuklarını birer cümleyle tanımlamanızı istesem...
Cemal Toktaş: Nergis Öztürk, hiç bitmesin dediğimiz filmlerin başrol kadın oyuncusudur.
Nergis Öztürk: İnsanın yanında her daim olmasını isteyeceği, dinlemeye doyamadığı bir oyuncu.
Evli bir çiftin ortak iş yapması nasıl bir durum? Provalardaki gerilim ilişkinize yansımıyor mu?
Nergis Öztürk: Birimiz gerildiyse, diğerimize müthiş bir pozitif hal geliyor. O, durumu dengeliyor. Bu, uzun zamandır yapmak istediğimiz bir şey; herhangi bir gerginliğin bu işe zarar vermesini istemeyiz.
Annelik oyunculukla ilişkine farklı bir boyut getirmiş midir?
Nergis Öztürk: Onu ben de yeni göreceğim. Ofisimizin bahçesine bir stüdyo kurduk, orada çalışıyoruz. Bebeği uyutup provaya geçiyordum. “Ne oluyor”u idrak edemedim henüz.
Sen babalık duygusunu nasıl yaşıyorsun?
Cemal Toktaş: Nergis’le ilişkimiz iki arkadaş gibi devam ederken, aramıza bir arkadaş daha katıldı. “Birlikte daha çok güzel işler yapacağız” düşüncesi enerji veriyor.