Işıl Yücesoy'un on parmağında bin marifet

Güncelleme Tarihi:

Işıl Yücesoyun on parmağında bin marifet
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2016 14:32

Işıl Yücesoy, son şarkılarını 70’lerin sonunda söylemişti. Geri dönüş albümü de tıpkı eski şarkıları gibi; titizlikle, özenle çalışılmış. Bu şarkılar pop müziğimiz için bir kazanç.

Haberin Devamı

On parmağında bin marifet olanlardandır Işıl Yücesoy; tıpkı Hümeyra ve Zuhal Olcay gibi. Şarkıcılıksa şarkıcılık, oyunculuksa oyunculuk. Şarkı, film, dizi, oyun hiç fark etmez; koltuğunun altında yetenekleri, koyar elini şarkının, filmin, dizinin altına ve yapılabileceklerin en iyisi ile çıkar herkesin karşısına. Sanat yaşamının başladığı ilk günlerden beri böyledir bu. Bunu başarabilmesinin bir sebebi tabiatın ona bahşettiği yetenektir elbette. İkinci ve geri kalanıysa, büyük bir sorumluluk duygusu ile hareket etmesi, her yapacağına iyi hazırlanarak girişmesi, dinleyici ve seyircisine karşı kendini sorumlu hissetmesidir. “Aman ne olacak, bunu da aradan çıkarıveririm” diye düşünmez, kendisine yapılan her teklifi ince eler, sık dokur, öyle kabul eder. Bir başka deyişle, nesli tükenmiş ya da tükenmek üzere olan has (ya da 24 ayar) sanatçılardandır Yücesoy. Yıllar sonra müziğe dönüş albümü ‘Zamansız’dan da bir kere daha görülebiliyor bu. Görülüyor ve tekrar hakkı teslim ediliyor.


BU ALBÜM BÜYÜK KAZANÇ

Haberin Devamı

Işıl Yücesoyun on parmağında bin marifet


Zamansız, Işıl Yücesoy, Ossi/ 5 üzerinden 4 yıldız 


Yücesoy, son şarkılarını 70’ler bitmek üzereyken söylemişti. O günlerden bu son albüme kadar yeni bir şey kaydetmedi. Ama başta Selami Şahin’in ‘Ya Seninle Ya Sensiz’ ve sözlerini Fikret Şeneş’in yazdığı ‘Bir Var Bir Yok’ olmak üzere, hemen hemen her şarkısıyla sesini duyurmaya devam etmiş, hayranlarının kalbinde yerini korumuştu.

‘Zamansız’ın direksiyonunda Tansel Doğanay var. 90’lı dalganın bize tanıştırdığı müzisyenlerdendir ve yaşıtları (ya da dönemdaşları) gibi her teklife balıklama dalmamıştır. Ancak kendinden bir şeyler katabileceğini düşündüğü işleri kabul edegelmiştir bugünlere. Sürpriz yok. Yücesoy’un hak ettiği her şeyi, taş taş döşemiş şarkıların altına.

Albümün konukları da var. Yeşim Salkım (‘Meğer’), Cenk Eren (‘Güneşimi Kaybettim’) ve Çağan Irmak (‘Zamansız’), Yücesoy’un dönüş albümünün çok görkemli olabilmesi için ellerinden geleni esirgememişler.

Albümü açan ‘Büyümedim’, Yücesoy’un ilk bestelerinden ‘Niye Düşünüyorsun’, Yonca Lodi’nin ‘Milat’ ve Sezen Aksu’nun ‘Ağlamak Güzeldir’ başta olmak üzere, bütün şarkılar çok iyi. Dinleyiciler için de, pop müziğimiz için de büyük bir kazanç bu albüm.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!