Güncelleme Tarihi:
İnternet üzerinden alınan kıyafetler, elbiseler her zaman umduğunuz gibi çıkmayabiliyor. Bedeninin size uyup uymayacağı kaygılanmanız gereken son şey olabilir çünkü sipariş ettiğiniz ürünle alakası olmayan bir şeyle karşılaşmanız çok daha vahim bir durum! Özellikle yurt dışında pek çok firma model olarak ünlü yıldızların kullanıldığı kıyafetleri, internet üzerinden çok ucuz fiyatlara satışa çıkartıp dikkat çekmeye başladı. Ancak tüketicinin ilgisi acı gerçeği bir süre sonra ortaya çıkarttı;
Çin'deki tek bir firmaya bağlı olan onlarca E-Ticaret sitesi üzerinden yapılan bu satışlar, firma sahibine sadece geçtiğimiz yıl 200 milyon doların üzerinde bir kazanç sağladı. Çalıntı ve sahte görüntülerle satışa sunulan kıyafetlerin gerçeğinden çok daha farklı gösterildiği sitelerden satın alınan ürünlerin tek sorunu görünümleri değil. Kullanılan malzemenin kötü olması ve sağlıksız koşullarda bekletilmelerinden ötürü kokuları da bir hayli rahatsız edici olabiliyor.
BuzzFeed'in araştırmasına göre ABD'de yaşanan bu E-Ticaret faciasının arkasındaki firma; ShenZhen Global Egrow E-Commerce Co. yani Globalegrow.com adıyla bilinen site. Firma sahibi olan Yang Jianxin, Çin'in en zengin adamlarından biri olarak biliniyor ve söz konusu serveti, pek çok kişinin hayallerini yıkan E-Ticaret alışverişleri sayesinde yaptığı konuşuluyor. Jianxin'in 1995'te yerel bir tekstil dükkanı olan firması sadece çorap ve pantolonlar üretiyordu. 100 yuana (Yaklaşık 40 lira) sattığı pantolonlarla ün yapan Jianxin, zaman içerisinde dünyadaki tekstil pazarına E-Ticaret üzerinden hükmeden isimlerden biri oldu. Ancak Jianxin'in arkasında olduğu hemen her E-Ticaret sitesindeki sıkıntı aynıydı: müşteri memnuniyetsizliği. İşin kötüsü sayısı yüzlerle ifade edilen söz konusu sanal satış siteleri sosyal medyada bir hayli reklam alıyor ve milyonlarca kişiyi tuzağına çekiyor.
Söz konusu sitelerden birinde alışveriş yapan bir kadın deneyimini şöyle anlatıyor; "Oldukça şık duran bir elbisenin kampanyayla 10 dolara satıldığını görünce 'neden olmasın?' dedim ve satın aldım. Kısa bir süre sonra paket elime ulaştı ancak karşılaştığım şey tam bir kabustu. Sipariş ettiğim elbise yerine naylona, plastiğe benzer bir paçavra vardı. Berbat kokuyor ve dokunduğunuz zaman kötü bir his veriyordu. Derhal iade için kontağa geçtim ancak firma ürünün satın aldığım ürün olduğunu, internet sitesindeki fotoğraftaki görünümün ışık ya da renklerin farklı gözükmesi sebebiyle beni yanıltmış olabileceğini söyledi. Ve bu ifadeyle herhangi bir ceza almadan kurtuldular!"
ABD'de sivil toplum kuruluşları tüketicileri sosyal medyada karşılaştıkları kıyafet reklamlarına karşı uyarırken, "Say No To The Dress" kampanyası altında benzer tuzaklara düşmesi muhtemel kişilere uyarı olması için iletiler paylaşılıyor.