Harika Uygur: 'Ülkenin kaosu bizi yordu, seyirci boş boş ekrana bakmak istiyor'

Güncelleme Tarihi:

Harika Uygur: Ülkenin kaosu bizi yordu, seyirci boş boş ekrana bakmak istiyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 29, 2016 12:25

Cast direktörü Harika Uygur, ‘Bu Rol Senin’ adlı yeni kitabında televizyon ve sinema sektörünün içyüzünü merak edenlere önemli ipuçları veriyor, oyuncu olmak isteyenlere şov dünyasının girdabında kaybolmamaları için yol gösteriyor. Uygur sorularımızı yanıtladı.

Haberin Devamı

Bir cast direktörü, başrol oyuncusu ararken hangi özelliklere bakar? Mesela Ege sahillerinde geçen bir gençlik dizisine erkek başrol arıyorsunuz. Bir balıkçının oğlu, hafif Ege şiveli, zengin bir kıza âşık olacak...

- Önceliğim senaryo. Sonra da yönetmenden aldığım ‘brief’. Bundan sonrasını matematik problemi gibi çözmek gerekiyor. Bu matematik aynı zamanda içinde kimyayı barındırıyor. Doğru kimyayı sağlamak da bizim işimiz. Eğer Egeliyi oynayacaksa elbette Doğu renklerine ve yüz hatlarındaki sertliğe sahip bir oyuncu seçemezsiniz. Ama bu demek değil ki esmer bir erkek Egeli oynayamaz. Her zaman ters köşeler seyirciye daha lezzetli gelir çünkü heyecan verir.

Yapımcının reyting ya da gişe kaygısıyla popüler bir ismi rola uymasa da kadroya almak için baskı yaptığı oluyor mu?

Haberin Devamı

- Ah olmaz mı? Kendi adıma, böyle bir durumla karşılaştığımda projeye başlamadan ‘hoşça kal’ deme lüksüne sahibim. Bu tür projelerin yeteri kadar reyting aldıklarını da görmedim şimdiye kadar. Eğer bir cast direktörüyle çalışılıyorsa -ki artık ülkemizde çok iyi cast direktörleri var- mutlaka onların fikri dinlenmeli.

Genç oyuncuların deneme çekimlerinde en sık yaptığı hata ne?

- Sadece ezber yapıp gelmek. Deneme çekimine katılmadan önce en az iki gün istemeleri gerekiyor. Bazen çok ani çağırdığımız oluyor, doğru. Ama eğer öncekilere hazırlıklı gittiyseniz role hazırlanma pratiğiniz artıyor.

 

ŞOV DÜNYASI KAYIP İSİMLERLE DOLU

Harika Uygur: Ülkenin kaosu bizi yordu, seyirci boş boş ekrana bakmak istiyor

 

Kitabınızda “Para harcamadan para kazanılmaz” diyorsunuz. Oyuncu olmaya hevesli yüzlerce genç var. En çok nerede yanlış yapıyorlar?

- Hangi mesleği yaparsanız yapın, kendinizi geliştirmiyorsanız gerilersiniz. Oyunculukta ışığınızı hep yukarıda tutmanız gerekiyor. Bunun için çok okumak, kendini çok iyi tanımak, gerekirse bir kişisel gelişim koçuyla çalışmak, sürekli meditasyon yapmak, düzenli olarak atölyelere katılmak, kendine bakmak gerekiyor. Bu listedeki her bir madde için de para harcamak gerekiyor. İnanın her harcayanın da mutlaka geri kazandığını gördüm. Kendini geliştirmeyen aktörün ilerlemesi mümkün değil. Şov dünyası kayıp isimlerle dolu.

Haberin Devamı

Sizce Türkiye dizi sektörünün en büyük sıkıntısı ne?

Kötü ve birbirinin aynısı olan senaryolar. Kendini geliştirmeyen oyuncular, hep aynı oyunculuklar... Bu yüzden iyi oynayıp oynamadığına bakılmadan genç yeni yüzler seviliyor. Ama bunun da zamanı geçecek. Ülkenin kaosu bizi yordu, seyirci boş boş ekrana bakmak istiyor, düşünmek istemiyor. İyi oynuyor mu oynamıyor mu tartmıyor bile, sadece empati kurmak istiyor. Yaşayamadığı güzel hayatı, sahip olmadığı güzelliği, yakışıklılığı görmek istiyor. Son zamanlarda iyi senaryosuyla ses getiren tek iş var: ‘Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz’ dizisi. Şahane bir matematik üzerine kurulu.

 

GENÇ OYUNCULAR ESKİLERE GÖRE DAHA ÇALIŞKAN

Haberin Devamı

Harika Uygur: Ülkenin kaosu bizi yordu, seyirci boş boş ekrana bakmak istiyor

Özgür Emre Yıldırım

Ekranda en çok beğendiğiniz oyuncular kim?

Kalpleriyle daha çok bağlantı kuran, travmalarıyla yüzleşmekten korkmayan çok başarılı gençler geliyor. Eski oyunculara göre daha çalışkanlar, okuyorlar, workshop’lara katılıyorlar. Dil bilmenin öneminin farkındalar. İşte bu gençlere tek bir örnek vermem gerekirse, Özgür Emre Yıldırım başta geliyor. Hayranlık verici derecede çalışkan. Uluslararası bir oyuncu olma yolunda ilerliyor. Bu sezonda cast çalışmasını ve oyunculuklarını en çok beğendiğim iş de ‘Hayat Şarkısı’, herkes muazzam...

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!