Güncelleme Tarihi:
Eypio (bildiğimiz ‘Apo’) hop oturtup/hop kaldırtıyor bu aralar. Başta Spotify ve YouTube gibi dijital zamanların ağır merkezleri olmak üzere, çok sayıda yerde listeleri sarsıyor, indirme ve dinlenme/seyredilme rekorları kırıyor. Yalnızca Spotify’ın listelerindeki becerisi/başarısı dahi, Eypio’nun ne kadar geniş kabul gördüğünü ispatlamaya yeterli. 2016’nın ilk haftasında (ki albüme adını veren şarkıda sözü edilen, “Yine kalmışım gece bir başına, bir başına girdim yılbaşına” dizelerinde kastedilen yılın ilk haftası muhtemelen 69 numaradan giriş yapıyor. Herhangi bir numara da olmuyor aslında. Haftalarca 30-170 arası dolaşıyor, çoğu yeni çıkmış ismin elde edebileceği kadar bir başarı elde ediyor. Ama kader rüzgârları mayıs ayı ile birlikte püfür püfür esmeye başlıyor. İlk 10’a giriyor önce, ardından 2, sonrasında 1 numara oluyor. Bu zor zamanlarda birkaç hafta kalıyor en tepede. Sonra yerini kaybediyor; ama şiddetli bir düşüş yaşayarak değil. İyi yerlere takılıyor keyfince. YouTube’da da durum aynı; çok seyrediliyor.
Keyifler yerinde, gıcır gıcır. Daha da iyi olacak gibi çünkü albüm de çıktı nihayet.
Günah Benim, Eypio, 3 Adım Müzik/ 5 üzerinden 2 yıldız
Rap’in (ya da hip-hop’un) arabesk kanadında durmakta Eypio. Müziğe (ya da müziğin bu türüne) genç yaşında gittiği Hollanda’da gönül düşürmüş. Orada bazı kişi ya da gruplarla bazı ortak işlere giriştikten sonra memlekete dönüyor ve çalışmalarına burada devam ediyor. Şarkılarını (yalnız ya da arkadaşlarıyla birlikte) kendisi yazıyor. Dil/üslup kıstaslarına vurulduğunda, şarkı sözleri ne yazık ki fazla ciddiye alınabilecek gibi değil. Ama seslendiği (ya da onu 1 numaraya taşıyan) kitlenin tam da bunu (ya da bunun gibi cümleleri) aradığına (ve işte bulduğuna) şüphe yok. Şarkıların üzerine kurulduğu unsurlardan biri olan melodiler hiç de fena değil; evet arabesk ama tatlı arabesk. Tıpkı yıllar önce Ayaz Kaplı’nın yapmaya çalıştıkları gibi. Ritim denemeleri ise daha da iyi. Yine yıllar önce Mansur Ark’ın estirdiği taze/temiz havalardan. Vokal olarak rap’in tam ortasından geçmiyor Eypio; daha çok kenarından/köşesinden geçiyor ya da etrafından dolaşıyor. Bu eksiklik kimi konuklarla kapatılmaya çalışılmış ama tam değil. Daha sağlam bir vokal olsa, şarkı sözlerinin üzerinde biraz daha kafa patlatılsa, hele hele bir parça da günümüz sorunlarına/problemlerine doğru bir temel oluşturulabilse Apo da, şarkıları da tadından yenmeyebilirdi. Ama kader işte, hiçbir şeyi tam vermiyor. Hep kenarından ya da köşesinden.
AŞK, IŞIK, PASAJ, AŞK DİNLEMEZ/ 5 üzerinden 3 yıldız
Işık’ın ‘Aşk’ı ilk başladığında, 80’lerin sonu/90’ların başındaki Eurovision Türkiye elemelerinden bir şarkı gibi görünüyor. Ya da o Altın Güvercin yarışmalarından. Ama şarkı ilerler ve düzenlemeyi yapan Aytuğ Yargıç’ın en büyük silahı yaylılar devreye girerken, kendinizi akışına kaptırıyor ve içine dahil oluyorsunuz. Bittiğindeyse fazla düşünmeye gerek kalmadan başa dönüyor, tekrar dinliyorsunuz. Yeniden ve yeniden.