Güncelleme Tarihi:
Mektepli popçulardandır Gökhan Tepe. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’nı bitirdi önce, ardından da Haliç Üniversitesi Konservatuvar Bölümü’ne devam etti. Sonradan popu seçecek bir şarkıcı ya da şarkı yazarı için bu eğitim fazla ya da yersiz gibi görünebilir kimilerine ama değil. Mektepli olmak, her daim ve her alanda olduğu gibi, müzikte de ve tabii popta da iyidir, insana fazladan şeyler katar.
Ama poptan popa da fark vardır. Gökhan Tepe’nin yaptığı hiçbir şeyde -ki albümün basın bültenine göre, bugüne kadar 7 albüm ve 2 single yapmış- bu eğitimin fazladan bir katkısı görülemedi. Her ama her zaman, herkesin yapabileceği türden şarkılar yaptı, herkesin söyleyebileceği şekilde söyledi.
Yıllar yıllar önceydi, 90’ların ortaları; Tarkan önce ‘Şıkıdım’ ardından da ‘Şımarık’ ile toza dumana boğmuştu memleketi ve her plak firması bu dalganın ekmeğini yeme, kendi Tarkan’ını ambalajlama peşindeydi. Ulus Müzik de Gökhan Tepe’ye yatırım yapmıştı. (Bazı yerlere/işlere/fonksiyonlara serbest gömdermeli) ‘Çöz Beni’ adlı ilk albümünde, Gökhan Tepe yeni Tarkan’ımız olacak gibi de gözükmekteydi. Çıkış şarkısı ‘Bayıldım’da (Allah için) halse hal, tavırsa tavır vardı: “Pantolonunu sevdim, çıkar onu bebeğim, hadi gel bize gidelim.”
Pantolon çıkarıldı mı/bir yerlere gidildi mi bilinmez ama Tepe daha sonra Tarkan kopyacılığında ekmek olmadığını gördü ve ikinci albümü ‘Canözüm’ ile Sezen Aksu’nun erkek versiyonu olmaya çarketti. Niyeti buydu ama varabildiği nokta, kötü bir Ümit Sayın taklidiydi.
Çünkü bu işler bir tek planla/programla/karar vermeyle yapılabilecek şeyler değildi. Tutarlılık şarttı, olmazsa olmazdı. Ve elbette samimiyet ile sahicilik. Daha kısa bir süre önce ‘Pantolonunu sevdim’ numarası ile birilerini pantolonsuz bırakmaya çalışan birinin, hemen ardından “Canözüm söyle adaletin ne, veremem seni kimselere” diye bağrı yanık bir âşık edasıyla yollara düşmesi kime inandırıcı gelebilirdi ki? Gelmedi. Kimse ciddiye almadı.
ONUNLA HİÇBİR YERE
(Beş üzerinden bir yıldız)
YÜREKLERE OTURAN ŞARKILAR
Ji Nu Ve-Again-Yeniden/Rojin/R.B.I D&R fiyatı: 15.99 TL (Beş üzerinden üç yıldız)
Kürtçe müziğin üretken/çalışkan isimlerinden Rojin’in yeni albümü. İlk albümü ‘Ya Hep Ya Hiç’ tamamıyla Türkçeydi. Sonraki albümlerine hem Türkçe hem de Kürtçe şarkılar dahil etti. Yeni albümünde İngilizce bir şarkı da var, IŞİD vahşetini anlatan ‘Shame’. Roboski’de yaşanan felaketi aktaran ‘Roboski’, albümün en dokunaklı noktası. Rojin, o eşsiz sesinin desteği ile orada olup bitenlerin kalplere taş gibi oturmasına sebep oluyor. İşin yenilik tarafını hiç unutmayanlardandır; her zaman farklı müzikal formüllerin peşinde oldu, bu sefer de öyle. Bazı şarkıların içine rap yerleştirilmiş; laf olsun diye değil, söyleneni/anlatılanı daha keskinleştirsin diye. Can Hatipoğlu (‘Heybenin’) ve Orkun Tunç ile Doruk Öztürkcan’ın (‘Ji Nu Ve’)’un remix’leri de mükemmel; şarkılara yeni bir can kazanmış.
NE ARARSAN BURADA
Yalnızlık Makamı/Yılmaz Morgül/Esen Müzik D&R fiyatı: 7.99 TL(Beş üzerinden bir yıldız)
* Kürtçe müziğin en yenilikçi isimlerinden Dodan ile alternatif müziğin kalelerinden Yaşar Kurt, Newroz Şenliği’nde, The Mekan’da. 21:00
* Narin ve naif Göksel, yarın akşam Bostancı Gösteri Merkezi’nde. 21:00
* Tamamıyla başına buyruk Yıldız Tilbe, 25 Mart Çarşamba, Jolly Joker’de. 22:00
* Dinlemelere doyulmaz Bulutsuzluk Özlemi, 26 Mart’ta Beyoğlu Hayal Kahvesi’nde. 22:30
* Bulutsuzluk Özlemi’nin “Yol”unu (CD ya da LP farketmez), konser öncesi birkaç kere daha dinlemek, havaya girmeye yarayabilir.