Güncelleme Tarihi:
AFORİZMADAN KAÇINMA
Fenomen’in bir konuşma kalıbı var: Kendini öv - Rakipleri yer - Aforizmayla bitir. “Yeni rakipler lazım, eskiler hayranım oldu!” gibi patlamalı laflar bir anda ‘Like! Like! Like! RT ! RT! RT!’ şeklinde size dönebilir.
BİR MESLEK OLARAK STİL İKONLUĞU
Fenomenin mesleği hayal mahsulü olmalı. Gerçek meslekler yakışıksız kalıyor. Bu sebeple ‘stil ikonu’, ‘ekran karakteri’ gibi fantezi dünyasından kopup gelen işlerle anılmak gerekiyor. Gerçeğe en yakın meslek oyunculuk, sunuculuk, modellik, tasarımcılık.
KAŞ DİZAYN VE FIRLAK SAÇ
Kadınlarda ‘kaş dizayn’ şart. Dudak dolgusu opsiyonel. Ombre, hafif maşa ya da aşırı düz fön sonu gelmeyen saç trendi. Erkeklerdeyse 1500 yıldır vazgeçilmeyen kirli sakala şimdi bir de oynak saç eklendi. Önde 2008 model Bieber’ımsı bir perçem, havuzdan çıkınca arkaya fırlatmalık bekliyor. Bir de objektifleri ağlatan bisepslere tipsiz dövmeler.
EMOJİ İŞARET DİLİ
Emojilerle konuşmak özellikle 1990 sonrası doğan tatlişko kızların yeni olayı. Mesela parmaklarla kalp, gözyaşı, gülen surat, tavşan kulağı mimlemek popüler jestlerin başında. En yaygın hareket işaret ve ortaparmaklarla tırnak işareti yapıp içine hashtag’lik bir laf yerleştirmek. “Çok ‘thuglife’ yaniii!” gibi.
DELİKANLILIĞA YENİ SÜRÜM: HİDAYET
Kendinizden üçüncü tekil şahıs olarak bahsetmeli, her cümlede adınızı soyadınızı birlikte kullanmalısınız. Fenomenliğin yeni sürümüne bir de ‘hidayet’ teması eklendi. Mümkün olduğunca “Rabbim bilir”, “Hayırlı cumalar kardeşlerime” gibi ifadeleri araya serpiştirmek lazım.