Güncelleme Tarihi:
Yeni teknoloji araçlarının, sanat üretim imkânlarını geliştirmesi sadece fotoğraf, film, video gibi teknolojiyle doğrudan ilgili alanlara değil, resme de yansıdı. Peter Zimmermann’ın eserleri bunun en büyük kanıtı.
Zimmermann bu tarz işler üretmeye yaklaşık 20 yıl önce başladı. “Yolun başındayken dijital görselleri modifiye etme fikri beni resmen büyülemişti” diyor. Çalışmalarının üretim süreciniyse şöyle anlatıyor: “Kullandığım ana araç bilgisayar. Elimdeki görsellerle oynuyorum, onları altüst ediyorum, bulanıklaştırıyorum ya da onlara grafik filtreler uyguluyorum. Geriye yarattığım görseli tuvale geçirmek kalıyor. O da çok basit bir işlem; çıktı alıyorum.” Onun tablolarındaki renkler, göreni adeta çarpıyor. Sanatçı bu renkleri bir çeşit ‘üst üste koyma tekniği’yle yaptığını söylüyor.
Zimmermann’ın yarattığı bu ‘dijital renkler dünyası’, yarının sanatı hakkında da çok önemli ipuçları taşıyor. Sanatçının 2005’ten bu yana yaptığı resimlerden oluşan yeni sergisi ‘mayıs mı mayıs’, mutlaka görülmeli.
BU HAFTA AÇILAN İKİ BÜYÜK SERGİ
‘Selim Turan. Tez-Antitez-Sentez’ - Sabancı Müzesi
ÖLÜMÜNDEN SONRA İLK KEZ
Resimde ulaştığı soyut dil, Türkiye modern sanatı için zirve kabul edilen Selim Turan, 1994’teki ölümünden sonra ilk kez kapsamlı bir sergiyle karşımızda. Dr. Necmi Sönmez’in küratörlüğünde düzenlenen sergi, Fransa hükümeti bursuyla gittiği 1947’den ölümüne kadar Paris’te yaşayıp üreten, Batı sanat dünyasında kabul gören ilk Türk sanatçılardan Turan’ın 100’ü aşkın yapıtını bir araya getiriyor. Turan’ın az bilinen hareketli heykellerinin de yer aldığı sergi 13 Ağustos’a kadar açık.
Fahrelnissa Zeid, İstanbul Modern
DIŞAVURUMCU 23 YAPIT
Londra’daki Tate Modern’de 13 Haziran’da açılacak Fahrelnissa Zeid sergisi için geri sayım sürerken İstanbul Modern koleksiyonundaki Zeid’lerden bir seçki hazırladı. Sanatçının ustalaştığı soyut geometrik kompozisyonlar, Bizans-İslam-Batı sanatına referansların yer aldığı 23 yapıtı, müzenin Kısa Süreli Sergiler Salonu’nda
30 Temmuz’a kadar görülebilir.