Cehennemden çıkan çılgın Türk

Güncelleme Tarihi:

Cehennemden çıkan çılgın Türk
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2016 11:46

‘The Terrible Turk’, sıkı bir arşiv çalışmasıyla Batı’nın ‘korkunç Türk’ imajını aktarıyor. Kitabı şöyle bir karıştırınca, ‘bizi Batı’ya yanlış tanıttı’ dediğimiz ‘Geceyarısı Ekspresi’ yanında tatlı bir masal kalıyor!

Haberin Devamı

KILIÇ, AVRAT VE SİGARA 

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

20’nci yüzyılın ikinci yarısında tütün kutularını, sigara paketlerini hep korkunç Türk süsler. Hep bir elinde sigara, bir eli kadının sırtında, kılıcı mutlaka belinde. Reklam figürleri arasında esrarengiz peçeli kadınlar, “Haremimi elimden almayın” diye köpüren padişahlar da var.

 

ELLER HEP KANLI

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

Haberin Devamı

33 yıl iktidarda kalan Abdülhamit, Batılının bilincinde yüzyıllardır yer etmiş soyut ‘Korkunç Türk’ imajına somut bir biçim getirir. Bir dönem tüm dünya dergileri, gazeteleri padişahı eli, ağzı kanlı resmeder. Solda bir müze afişi: ‘Kızıl Sultan’ Abdülhamit, kan ve kesik kelleler...

 

TÜRK USULÜ BOŞANMA! 

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

Karısını Boğaz’ın sularına atıp boğan Türk, 20’nci yüzyıl başlarında hem ‘Gülünç Yabancılar’ isimli bir çocuk kitabında hem muhtelif kartpostallarda görülüyor. Türk, karısını çuvala sokmuş, suya atarak ‘boşanıyor’. 

 

PORNOGRAFİ MALZEMESİ: HAREM

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

Harem ve Ortadoğulu kadın imajından bir örnek: Bir Amerikan reklam kartından kullanılan ‘A Turkish Home’ (Türk evi). Harem lafı, vazgeçilmez bir fantezi başlığı. 

 

Haberin Devamı

BATI’NIN GÖRDÜĞÜ, BİLDİĞİ

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

Türklerin barbar imajı İstanbul’un fethine dayanıyor, dünyada basılmış beşinci kitap,1471 tarihli Orationes’te tescilleniyor: “Yabanidirler. Değerli olan her şeyi kirletirler.” Roni Margulies’in derlediği kitabın kapağında kullanılan fotoğrafsa bir Fransız tütün kavanozuna dönüşmüş ‘Türk kafası’.

 

SABUN REKLAMINDA BİLE...

Cehennemden çıkan çılgın Türk

 

ABD’nin 19’uncu yüzyıl sonlarında en etkili reklam yapan ürünü Sapolip sabunları da ‘Korkunç Türk’ imgesini bol bol kullanır. Soldaki kahraman ‘Sultan’ın pek korkunç bir hali olmayabilir. Fakat görüntüsü ve ırkçı duruşu okuyucunun aklında kuşku bırakmayacak kadar açık. 

 

BAKMADAN GEÇME!