Güncelleme Tarihi:
Cannes Lions Ceo’su Phillip Thomas Lions kategorileri değerlendirirken, düzenli olarak sektörün görüşlerine başvurduklarını ve onlardan gelen geri besleme ile kategorileri belirleyip, şekillendirdiklerini belirtti. Böylece, kategorilerin tam anlamıyla yaratıcı dünyayı yansıtabildiği ve sektör ile ilintili olmasını sağlayabildiklerini söyleyen Thomas, bu sayıların endüstiri için bir barometre olmasının yanı sıra kalıcı yaratıcı kriterler olması açısından da önemini vurguladı.
Thomas, bu rakamların aynı zamanda sektördeki gelgitleri hatırlattığını ve uzun vadeli gözlemin her zaman en iyisi olduğunu da belirtrek buna Outdoor kategorisinden örnek gösterdi. Outdoor Lions geçen yıl sektör daralmasıyla yüzde 11 düşüş varken, bu yıl yüzde 7 ile artış kaydetti.
Kategori bazında 2015 yılı ve 2016 başvuru sayıları şöyle:
2015 | 2016 | |
Creative Data Lions | 619 | 715 |
Creative Effectiveness Lions | 160 | 109 |
Cyber Lions | 3,738 | 2,886 |
Design Lions | 2,409 | 2,857 |
Digital Craft Lions | - | 1,150 |
Direct Lions | 2,813 | 3,097 |
Entertainment Lions | 1,394 | 1,843 |
Entertainment Lions for Music | - | 637 |
Film Lions | 3,070 | 2,801 |
Film Craft Lions | 2,205 | 2,315 |
Glass: The Lion for Change | 166 | 155 |
Health & Wellness Lions | 1,430 | 2,024 |
Innovation Lions | 226 | 381 |
Integrated Lions | - | 279 |
Media Lions | 3,179 | 2,986 |
Mobile Lions | 1,246 | 1,259 |
Outdoor Lions | 5,037 | 5,365 |
Pharma Lions | 432 | 583 |
PR Lions | 1,969 | 2,224 |
Print & Publishing Lions | 4,470 | 3,775 |
Product Design Lions | 280 | 538 |
Promo & Activation Lions | 3,196 | 3,458 |
Radio Lions | 1,720 | 1,410 |
Titanium Lions | 374 | 254 |
TOPLAM | 40,133 | 43,101 |