Güncelleme Tarihi:
İş dünyasının temsilcileri ve sanatseverler, çağdaş resim ustası Burhan Doğançay’ın sanat ve yaşamını konu alan sohbet için bir araya geldi.
“İmgeler ve Göstergeleriyle Burhan Doğançay” resim sergisi vesilesiyle düzenlenen sohbet etkinliğinde Burhan Doğançay’ın sanat yolculuğu konuşuldu. "İmgeler ve Göstergeleriyle Burhan Doğançay" özel söyleşisinde, Burhan Doğançay Müzesi Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Oktay Duran ve Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Doğançay’ı anlattılar.
Murat Ülker Doğançay’ı anlattı
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Burhan Doğançay’ın sadece eserlerini değil kendisini de tanıma şansını bulduğuna işaret ederek, “Bu büyük ustanın, bu güzel insanın, hem kişisel hayatımda hem de işimizdeki etkilerini hatırlıyor ve kendisini rahmetle anıyorum” dedi.
Kentlerin sesini tuvale aktaran sanatçı
Burhan Doğançay Müzesi Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Oktay Duran ise, duvarların sesini resimlerine taşıyan Doğançay’ı kimsenin bilmediği detaylarla anlattı. Duran, aynı zamanda yakın dostu da olan Doğançay’ı anlatırken; “İnsanlar resimden daha suskun bir şey olmadığına inanırlar. Hareket etmez, gürültü yapmaz. Bu doğru değildir, eğer sanatçının tuvallerinin birinin önünde hiç kıpırdamadan durur, düşünürseniz, bir süre sonra kentin ve dünyanın korkunç ve büyüleyici gürültüsünü, haykırışını duyarsınız. Doğançay’ı bu yüzyılın en büyük tanıdığı yapan budur. Burada sizlere okuduğum satırlar bana ait değil. Yazan kişi Fransız sanatçı Jacques Rigaud” ifadelerini kullandı.
Oktay-Duran---Zuhal-Şeker-Murat-Ülker-Lale-Saral-Develioğlu
“Mavi Senfoni’den Büyük Metelik’e kadar büyük eserler tanıtıldı
Yıldız Holding Sergi Salonu’nda 18 Kasım’a kadar açık olacak sergide; Ressam Burhan Doğançay’a ait Türk çağdaş sanatının tüm dünyaya duyurulması adına büyük önem taşıyan Mavi Senfoni’ye ek olarak, "Kurdeleler", "Çerçeveli Duvarlar", "Çifte Gerçeklik", "Formula I" ve "Grego" serilerinden on dokuz resim bulunuyor. Sergide ayrıca “Kurdeleler" serisinden bir Aubusson duvar halısı, Yahşi Baraz objektifinden on sekiz adet portre ve atölye fotoğrafı ile 1977 yılından bir adet sergi afişi de yer alıyor.
Aralarında sanatçının eşi Angela Doğançay’ın, Mavi Senfoni’nin eserleşme sürecinden bir kesitin ve sanatçının New York’taki atölyesinin de bulunduğu fotoğraflar Doğançay’ı tanıma ve anlama sürecine ışık tutuyor.