Güncelleme Tarihi:
Başka türlü sevilir ve sayılır Ayşegül Aldinç. Onun gibi çok az sanatçı vardır. Yıllarca görünmesin, hiç sesi çıkmasın fark etmez, ilk yüzünü gösterdiği ya da sesini duyurduğu anda, tekrar ve daha şiddetle bağırlara basılır. “Ahhh” deriz, “Nerelerdeydiniz, hoş geldiniz, sefalar getirdiniz”. Yıllardır böyledir bu.
1981 yılında, Eurovision için (Modern Folk Üçlüsü ile ‘Dönme Dolap’) kendisini gösterdiği günlerden beri böyle. Sebebi çoktur bunun. En başta geleni ise yaptığı her şeyi çok ciddiye alarak yapmış, her adımında ince elemiş, sık dokumuş olmasıdır. Üstelik her alanda var oldu. Müzik, sinema, televizyon… Hepsinde güzel var oldu. Dört başı mamur dediğimiz sanatçılardandır; Hümeyra gibi, Zuhal Olcay gibi. Yeni albümü ‘Sek’iz’, bunun altını bir kere daha çiziyor.
“Albüm yapacağım,” diye niyetlendiğinde; Kenan Doğulu’dan Gökhan Türkmen’e, Eflatun’dan Göksel’e, Yüksek Sadakat’ten Mabel Matiz’e, Harun Tekin’den Nada’ya varana kadar; popçu, rockçu, klasik ya da alternatif çok sayıda mühim isim, şarkılarını ve (bir kısmı olmak üzere) seslerini Aldinç’e katmışlar.
ISITIYOR O GELİNCE
Son birkaç yıldır yaptıkları albüm değil, single’dı; ‘O Kız’, ‘Li Lal Lal La La’ ve ‘Bir Tek Gördüğüm’. Karma ya da bazı tribute albümlerdeki varlığını saymazsak eğer, boylu boyunca bir albüm yapmamasının üzerinden uzun, çok uzun yıllar geçmişti. Sekiz şarkılık albümdeki yedi parça tamamıyla yeni. Mabel Matiz’in şarkısı ‘Bir Tek Gördüğüm’ daha önce (dijital olarak) yayımlanmıştı; geri kalanları yepyeni.
Albüme şarkılarıyla, sesleriyle, enstrümanlarıyla, emekleriyle katkıda bulunmuş herkes, Ayşegül Aldinç gibi mühim ötesi bir sanatçıyla çalıştığının epeyce farkındaymış.Albümün birkaç şarkısı (mesela ‘Kendisi’), Aldinç’e çok yakışan 70 ve 80’ler arası disko günlerinden geçirmiş yolunu. Kimi bu tadın üstüne biraz rock da (mesela ‘Kim Kaybeder’) eklemiş. Kimisi ise (‘Aşk Gelince’), Aldinç’in vokaliyle klasikliğini kırmış ve şaşırtıcı biçimde güzel bir alaturkaya açılmış bir rock.
Daha dikkat çekense şu: Ne Ayşegül Aldinç ne de konukların herhangi biri birbirini etkilemeye çalışmış. Kimse, kimsenin dümen suyunda değil. Ortaya çıkan tamamıyla yeni. Aldinç yapınca doğru yapıyor. Güzel yapıyor. Herkesin pop adı altında tek bir şarkı söylemeye başladığı şu günlerde, bu albüm bir vaha. Kuraklığımıza iyi gelecek.
YOLCUSUZ KALMIŞ DURAKLAR
Aysun Kocatepe’den, yan yana getirilmiş, iç içe geçirilmiş 22 şarkıdan oluşan bir ‘geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer’ albümü.
Büyük bir kısmı popüler müzik geçmişimizin en güzel, o geçmişte altın gibi parlayan şarkılarından oluşan repertuvar, kısmen Kocatepe’nin fazla nağmeli (ki bu nağme ya da oyunlar, bir noktadan sonra tekdüzelik hissi de veriyor) vokali, kısmen de düzenlemelerinin, orijinal düzenlemelerin yerinde yeller estirmesi sebebiyle, heder edilmiş. Bu şarkılar (bir kısmı eşi Ali Kocatepe’nin olmasına rağmen) bu kadar kolay harcanmamalıydı.