Güncelleme Tarihi:
Müziğe “Çeksene elini, kırcan mı belimi” diyerek adımını attı Ayşe Hatun Önal. Elektronik elektronik devam etti ve nihayetinde insanı bir hizaya sokup, uygun adımlarla yürütmeye niyetli şarkılarla iyice popüler oldu. ‘Çak Bir Selam’, ‘Güm Güm’ ve ‘Şeytan Tüyü’ adlı şarkılar, hem söz hem de melodi olarak elbette ki birbirine benzemez ve tamamıyla ayrı şarkılardı. Ama ortak noktaları da hep şuydu: Opus’un ‘Life Is Live’ının insanlara yaptığının aynısını yapmak!
Ayşe Hatun Önal, Sirenler, Sony Müzik Türkiye/ 5 üzerinden 2 yıldız
Yani ayağa kaldırmak, heyecanlandırmak, uygun adımlarla stadyum ya da meydanlara yürütmek. Sonra da artık canları her ne çekiyorsa, onu yapmalarına yol açmak. Birlikte bağırmak/çağırmak, birilerini alkışlamak, birilerini de ölümüne batırmak. Çoğunluk psikolojisi bu nihayetinde; ucunun nereye kadar varacağı ne zaman belli oldu ki şimdi olsun?
BU KLİP NE ANLATIYOR?
Önal ve ekibi, doğru bildiklerini okumaya devam ediyor. Alper Narman ve Onur Özdemir’in şarkısı ‘Sirenler’de birkaç adım ilerlenmiş. Bu sefer işin içinde nümayiş de var. Memleketin halini/tavrını şarkıya aktaralım diye düşündülerse eğer, düşündüklerini aktarabildiklerini söylemek mümkün. Çoğunluk yine, ellerinde davul/zurna, hatta borazanlarla katılabilir bu şarkıya. Bu onların şarkısı, hep bir ağızdan söyleyebilirler; kolay ve basit. İki kere dinle, ezberle, at kendini sokaklara. Çok pahalıya çıkmışa benzeyen klipte ise renkten, gösterişten yana ne ararsanız var. Başrolde çok güzel olduğu tartışma götürmez Ayşe Hatun Önal var. O ve kız arkadaşları birer eskrimciymişler gibi başlatıyorlar klibi. Bir otel odasındalar. Oda servisini yapmaya çalışan garson, kapı tıklatmalarını bir türlü duyuramıyor kızlarımıza. Ama sonra her şey tamamına eriyor tabii; garson delikanlı ve hatta arkadaşları katılıyor kızlarımızın arasına. Ayşe Hatun, birbirinden şık kıyafetler içinde (ne amaçla olduğu anlaşılamasa bile) otel odasında dolanıyor da dolanıyor. Bir ara kızlı/erkekli, odanın dışına da taşıyorlar; otelin girişinde/merdivenlerinde vur patlasın, çal oynasın. Ne mi oluyor? Ayşe Hatun Önal hepsini merkeze götürüyor. Kesin değil ama herhalde öyle yapıyordur; şarkıdaki niyeti bu olduğuna göre, öyledir. Sonrası mı? Belirsiz. Tamamıyla belirsiz.
ON YIL ARADAN SONRA
İlk albümü ‘Işık’ı 1996’da çıkarmıştı Önder Bora. Şenova Ülker, Levent Altındağ ve Erdem Sökmen gibi iyi müzisyenlerle çalışmıştı. Netice de iyiydi ama Bora, her nedense bu piyasanın içinde kalmak istemedi ve çekildi. On yıllık aradan sonra dönüyor; albüm değil, tek bir şarkıyla. Radyo programcısı Gürdal Çakır’ın bestesi ‘Her Yerde Aşk’, iyi bir şarkı ve Bora’nın vokaliyle daha da iyileşmiş/güzelleşmiş. Günün popuna yüz vermeyen, gönlünden geçen şarkıları söyleyen Önder Bora, iyi ki hepten bırakmamış bu işleri ve dönmüş.