Güncelleme Tarihi:
Popüler müziğimizin güçlü seslerinden Asu Maralman, çok sağlam bir diskografiye sahiptir. Yeni albümü ‘50. Yıl’, sanatçının çok aktif ve çok popüler olduğu 70’li yıllardan seçilmiş 10 şarkısının tamamen orijinal kayıtlarından oluşuyor.
Maralman, 70’li yılların tamamında çok aktifti ve başta Selmi Andak, Şanar Yurdatapan, Baha Boduroğlu, Bora Ayanoğlu, Reyman Eray, Cahit Oben gibi çok ayrıksı bestecilerle ve Özdemir Kaptan, Çiğdem Talu, Ülkü Aker, Bülent Pozam gibi şarkı sözünü şiir belleyen söz yazarlarıyla çalıştı. Ancak ‘50. Yıl’ kutlama albümüne bu zenginliğin çok az bir bölümü aktarılabilmiş. Aslında 50’nci yıl da değil, bir hesap hatası yapılmış olmalı. Maralman’ın müziğe giriş tarihi 60’ların sonlarında ve ‘Silvie’ adıyla oldu. Bu nedenle 50’nci yıla birkaç yıl var henüz. Ablası Nonna Bella’nın müzik hayatı ondan daha önce, 60’ların ortasında başlamıştı; Maralman’ın girişi bundan birkaç yıl sonrasıdır. Silvie adını 1971 yılında çıkan ilk 45’liği ‘Bir Görsem Ölmeden’ ile ardında bıraktı ve Asu Maralman olarak devam etti yoluna. İlk plağın başarısı, arka arkaya yeni plaklar getirdi.
KİM DEMİŞ Kİ OLMAZ DİYE
5 üzerinden 3 yıldız
’50. Yıl’, Maralman’ın üçüncü diski. Sanatçıyı dijital çağa çeken ilk diski ‘Ada’, 2000’lerin başında ‘Eski 45’likler’ serisi dahilinde çıkarmıştı. Türküleri seslendirdiği ‘Pop Folk’ da bir-iki yıl sonra Uzelli tarafından yayımlandı.
Yeni albümde, gerçekten zengin diskografiden bir tutam bulunuyor. Selmi Andak’tan (LP’sine de ismini vermiş) ‘Bağrı Yanık Dostlara’, Aziz Özen’in Ahmet Kutsi Tecer’in şiirinden bestelediği ‘Nerdesin’, Maralman’ın o sıralarda evli olduğu büyük müzisyenlerimizden Orhan Şevki ile Çiğdem Talu’nun ortak çalışması ‘Kandıramazsın’ ve büyük hit ‘Bal Gibi Olur’, albümün yükseldiği hatta uçtuğu şarkılar. Ama bu kadarı yeterli olmamış. Kaç yıl önce çıkmış ‘Eski 45’likler’in repertuvarı bile, Maralman’ın müzikal kariyerini çok daha iyi özetliyor.
Ancak bu hali de hiç çıkmamış olmasından defalarca daha iyi. Asu Maralman gibi ayrıksı bir ses ve vokalin gündeme gelmesi, aynı şarkılar ve seslerle kulakları itlaf edilmiş genç kuşaklara şarkılarını yeniden dinletebilmesi gerek.