20 fotoğrafçı, 20 şehir, 45 milyon etkileşim

Güncelleme Tarihi:

20 fotoğrafçı, 20 şehir, 45 milyon etkileşim
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2014 12:21

Dünyaca ünlü 20 Instagram fotoğrafçısı ile Türkiye’yi karış karış gezen ‘ComeSeeTurkey’ projesi sona erdi. Cumhurbaşkanlığı’nın desteklediği 15 Nisan’da ilk fotoğrafçı grubunun Türkiye’ye gelişiyle başlayan proje, 26 Mayıs’ta tamamlandı.

Haberin Devamı

Sosyal medya araçlarıyla toplamda 26 milyon görünürlük hedeflenen ComeSeeTurkey, proje sona erdiğinde 45 milyon etkileşim elde etti. Fotoğrafçılar toplam 2.000’e yakın fotoğraf paylaştı. Fotoğraflar 25 milyona yakın like ve 500 bine yakın yorum aldı.

ComeSeeTurkey, fotoğraf paylaşımı konusunda sosyal medya araçları arasında önemli bir yere sahip olan Instagram’da ünlenmiş fotoğrafçılar Türkiye’yi dünyaya tanıtmak için İstanbul’a gledi. 16 Nisan’da yapılan toplantının ardından dünyanın dört bir yanından gelen fotoğrafçılar 20 şehire dağıldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) sponsorluğunda yürütülen ve Türkiye Foto Muhabirleri Derneği’nin de destek verdiği ComeSeeTurkey projesi kapsamında fotoğrafçılar Karadeniz, Doğu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Ege ve Marmara bölgelerinde toplam 20 ilde 7.000 kilometre yol kat etti.

Haberin Devamı

Fotoğrafçılar için iki rota belirlendi. 15 Mayıs’ta başlayan B rotası boyunca İstanbul, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Antalya, Muğla, Denizli ve İzmir’e uğrayan ComeSeeTurkey ekibi A rotasında ise; İstanbul, Trabzon, Rize, Artvin, Kars, Ağrı, Van, Batman, Diyarbakır, Mardin, Adıyaman, Şanlıurfa ve Gaziantep illerini ziyaret etti. İki ayrı seyahat rotasından meydana gelen ve dünyanın 13 ülkesinden gelen 20 Instagram fotoğrafçısı 24 gün boyunca gezdi ve fotoğrafladı. Seyahatlerin her anından çekilen fotoğraflar ve videolar proje için Türkiye’ye gelen Instagram fotoğrafçılarının kişisel Instagram hesaplarından, kampanyanın resmi Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube hesapları ile bir seyahat güncesi niteliğindeki bloğundan izlendi.

2000 yakın fotoğraf paylaşan ekibin sosyal medya hesapları 45 milyonu aşkın görünürlüğe ulaştı. Bu etkileşim sayılarının 44 milyon 383 bin 719’u Instagram’da, 600 bini Twitter’a, 158 bin 421’i Facebook’ta, 9.249’u web sitelerinde ve 1086’sı da bloglarda gerçekleşti.

Seyahatler boyunca Türkiye’nin önde gelen fotoğrafçılarından biri olan Mustafa Seven de onlara eşlik etti. Proje boyunca çekilen fotoğraflar, fotoğrafçıların ve kampanyanın resmi hesaplarından paylaşılmaya devam edecek. Proje ile ilgili iletiler, tüm sosyal medya mecralarında #ComeSeeTurkey hashtagiyle görüntülemek mümkün. Proje sonucu ortaya çıkan fotoğraflardan bir Türkiye fotoğraflarının gezici sergiler ile Türkiye’yi ve dünyayı dolaşması ve bir de kitap olarak basılması planlanıyor. Her iki rota da TRT ekibi tarafından takip edilen ComeSeeTurkey’in yolculuk serüvenlerinin ilki olan A Rotası, TRT Belgesel kanalında izleyiciyle buluşuyor. B Rotası yolculuğunu içeren ikinci bölümün ise Haziran ayında yayınlanması hedefleniyor.

Haberin Devamı

ComeSeeTurkey ekibinin kullanıcı hesapları şöyle:

@sezyilmaz, @thomas_k, @wisslaren, @puanindya, @samhorine, @felecool, @grether, @dariszcahyadi, @aditzt, @cucinadigitale, @aatle, @curious2119, @danrubin, @hirozzzz, @moonlightice, @mustafaseven, @paulyvella, @petrichor218, @pketron, @punkodelish...

Amaçları Türkiye'yi dünyaya tanıtmak

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!