Keşke Ahmet yaşasaydı

Güncelleme Tarihi:

Keşke Ahmet yaşasaydı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 09, 2007 00:00

Önümüzdeki yıl, Türkiye’de 10. yılını kutlayacak Tommy Hilfiger’la, New York’ta 2008 yaz defilesi öncesi konuştuk. Özel röportajında, geciktirdiği İstanbul ziyaretini bu yaz yapacağını belirten tasarımcı, geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz, çok sevdiği arkadaşı Ahmet Ertegün’ün kendisine eşlik edememesinden dolayı ise oldukça üzgün.

New York Moda Haftası’nın son günlerinden biri, 11 Eylül... Sabahın erken saatlerinden itibaren hızını kesmeden yağan yağmur, terör saldırısında hayatını kaybedenler için yapılan anma törenlerine katılanlara zorlu anlar yaşatsa da şehrin temposu hızını kaybetmiyor. Defilelerin üssü olan Bryant Park’ın dev çadırları, ertesi gün kaldırılacak. En azından Şubat’a kadar... Moda haftasının en büyük defilelerinden birine ev sahipliği yapacak Tommy Hilfiger, farklı bir mekanda gerçekleştireceği şovundan bir gün önce, son hazırlıkları gözden geçirmek üzere geldiği merkez ofisinde sorularımızı yanıtladı.

n 2008 ilkbahar-yaz sezonunda yarattığınız "yeni görünüm"den bahseder misiniz?

- Yaratılan yeni görünüm ilhamını 50’li ve 60’lı yılların unutulmaz Amerikan ikonlarından alıyor. Marilyn Monroe, Jackie Kennedy, Audrey Hepburn, Grace Kelly, Frank Sinatra gibi bir döneme damgasını vurmuş kadın ve erkeklerin stilini, yaşam tarzını yansıtan, rafine, temiz ve şık bir koleksiyon. Çıkış noktası lüks.

n Lüksü koleksiyonunuza nasıl yansıttınız?

- Parçaların birbirleriyle kombine edilişleri bunu hissettiriyor. Daha sofistike, net, yalın bir şıklığın altı çiziliyor.

n Altını çizmek istediğiniz detaylar var mı?

- Klasiklerin yeniden yorumlandığı bir döneme geri dönüyoruz. En azından bunu yeni koleksiyonda açıkça görebiliyorsunuz. Altın düğmeler, bedeni saran kısa ceketler, ipekler, kumaşlarla yaratılan hareket, pastellerin kullanış biçimi, naturel renklerle yaratılan ahenk...

n Modanın "yeni görünüm" arayışına sizin yorumunuz nedir?

- Ben, yeni bir şeyler yaratma ya da değişim arayışına girsem de her zaman çizgimin içinde klasikleri barındırıyorum. O ruhu önemsiyorum.

n Müzik hayatınızda her zaman önemli bir yere sahip oldu. Bu tutkunuzu modaya nasıl yansıttınız?

- Uzun yıllar, müzisyenler tasarımcılardan etkileniyordu. Onların yaratıcılıklarını tamamlayan bir şeydi moda. Kostümler, sahne tasarımı gibi her alanda moda ve tasarımın rolü vardı. Buna rock’n roll yıldızı Elvis Presley’i örnek verebiliriz.

n Hangi projelerle bu ortaklığa dahil oldunuz?

- Moda ve müzik modaya başladığım yıllardan bu yana hayatımın değişmez parçaları oldu. Plak şirketleriyle anlaşmalar yaptık, yeni müzisyenlerin görünümlerine imza attık ve birçok ünlü yıldızı giydirdik. Bu da müzikle, markamız arasında kurulan en güçlü bağlardan biriydi.

TÜRKİYE’YE HEP GELMEK İSTEDİM

n Türkiye’ye daha önce geldiniz mi?

- Hayır, ama önümüzdeki yaz orada olacağım. Her zaman görmek istediğim bir ülke oldu.

n Nedeni, Tommy Hilfiger markasının Türkiye’de 10. yılını kutluyor olması mı?

- Evet, bu durum beni çok heyecanlandırıyor. Hayallerim gerçek oldu.

n Markaya olan ilginin dışında, Türk tüketicisinin zevkleri hakkında bilgi sahibi misiniz?

- Evet, ülkenizde çok modern zevklere sahip bir tüketicinin olduğunu biliyorum. Modayı yakından takip ediyorlar, lüksü seviyorlar. Ayrıca hayranlık duyduğum bir şey var ki o da mutfağınız, insanlarınız. Tarihinize ışık tutan kostümler ve mekanlar da beni çok etkiliyor. Arkadaşlarımdan biri, geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz, bence dünyanın en iyi müzik adamlarından biri olan Ahmet Ertegün. Keşke ülkenizi ziyarete geldiğimde o da yaşıyor olsaydı, bunu çok isterdim.

n Sosyal yardım projelerine çok vakit ayırmanızın özel bir nedeni var mı?

- Benim için öncelikle çocuklara yardım etmek çok önem taşıyor. Çocuklar, MS ve eğitim adına yaratılan birkaç iyi projede yer alıyorum.

n Şık kadının tanımını yapar mısınız?

- Çok şık bir elbiseyle olduğu kadar, çıplak ayak bir jean ile bile çok şık görünmeyi başaran ve bu konuda kendine güvenen kadın.

n Sezonda kadınların gardıroplarından eksik etmemeleri gereken parçalar neler olmalı?

- Rahatlık ve feminenliği içinde barındıran parçalar. Elbise ve blazer vazgeçilmez. Tarzınızı makyaj ve takılarla abartılı hale getirmemelisiniz, gerçek güzelliği gizlememek için.

Hayalleri gerçek oldu

Zor bir çocukluk geçiren ve bu nedenle birçok yardım projesinde önemli roller üstlenen Hilfiger, eğitime ve çocuklara yönelik organizasyonlardan "gerçek" fayda sağlayanları seçiyor. Bunlar arasında, ünlü futbolcu, aynı zamanda markanın erkek dış giyim ve iç çamaşırı yüzü Thierry Henry ile yarattıkları trençkot koleksiyonu, Henry’nin kurduğu yardım fonuna gelir sağlamak üzere tasarlandı. Sınırlı sayıda üretilen trençkotlar, futbolcunun kendi ülkesindeki Colette mağazasında satılmaya başlandı. Bu zamana kadar sayısız projede yer alan tasarımcı bu sayede çocukluk hayallerinden birini ve hatta en önemlisini de gerçekleştirmiş oluyor.

Öncü, soylu aktif ve pozitif

Derishow, sezonda tasarımda derilere yine modern bir yorum katıyor.

"Aklını kullanmak" ile "kaçırmak" arasında gidip gelen kadının yaşamla olan dansının giderek hızlandığını düşünen marka, "modern beden bilinci" ne sahip, fetiş olmayı reddeden bir seksapel taşıyan bir kadın yaratmış. Siyah, gri, pembe ve mürdüm tonları, gece yarısı mavileri, yeşiller, bej, safran ve kahvelerle kendini gösteren sezonun şıklık kodları:

Teknolojinin yoldan çıkardığı deriler: Süsü gereksiz kılan parlak tuşeler, yaşanmış mat dokunuşu finisajlar, zırh gibi kalın-etli kaliteler, ipeksi döküme sahip olanlar, pırıl pırıl süetler, parka detaylı seksi kürkler, metalik fermuarlar, palaskalar.

Detaylar: Tek başına "konuşan" kumaşlar, global ısınma etkili kış kotonları, yaratıcı oyun alanı yakalar, omuzlar ve kollar, detaylı sırtlar, arkalar, yumurta siluetler, gerçek bel odaklı kemerler, palto tipli elbiseler, 70’ler ile 2000’ler arası gidip gelen etek boyları, kocaman çantalar, dalgacı şapkalar, eldivenler, botlar.

MODA HABER

Her beden, her model

Şık, aktif, hayatın içinde, çalışan ve değer üreten kadınların tercih ettiği markalardan biri olan Unichic Urbam, yeni sezon koleksiyonuyla da iddiasını sürdürüyor. Üstelik yeni koleksiyonda yer alan birbirinden şık her modelin 36-48 arası tüm bedenlerini bulmak da mümkün. Unichic Urbam’ın yeni sezon koleksiyonunda; kürk yakalı ceketler, evaze ceketler, elbise ceket kombinleri, tafta etekler, tafta ve saten ceketler ile 60’lı yılların havasını yansıtan modeller ön planda.

Çocuklar da modayı izliyor

C&A, Baby Club markası, 0-2 yaş grubundaki bebeğinize özel beyaz, mavi, turuncu ve pembe renkte yumuşacık modeller hazırlamış. 2-7 yaş, modanın takipçisi çocuklar içinse Palomino markasında şık etek, pantolon ve gömlekleri var. 7-15 yaş grubunun Here&There koleksiyonu ise genç kızlara baskılı üstler, tunikler ve kazaklar öneriyor.

Deriye modern yorumlar

Matraş, sezonda, nappa deriden klasik modellerini öne çıkarıyor. Kadınlar için, yumuşak napalar, blazer ceketler, rugan, kapitone, kürk ve süetin bir araya geldiği şık montlar hazırlanırken, erkekler, blazer ceketler, pardösüler, spor kısa montlar ve çift tarafı kuzu kürklü kabanlar ile ısınacak. Ayakkabı koleksiyonunda ise bilekte biten botlar kadınların favorisi.

BENİM OLMALI

Jimmy Choo, 2007 sonbahar sezonunun dikkat çeken filmlerinden "Yıldız Tozu"ndan esinlenerek hazırlanan yeni modeli ile yine iddialı. Başrollerini Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Claire Danes ve Sienna Miller’ın paylaştığı filmde, Jimmy Choo’nun yaratıcısı ve ortağı Tamara Mellon, filmden esinlenerek sadece 200 adet üretilen bu "yıldız" modeli tasarlamış.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!