Güncelleme Tarihi:
Sözleri siz yazıyorsunuz. Şarkılar mı hangi projeye ait olduklarını söylüyor yoksa siz planlı mı yazıyorsunuz?
MİRAY KURTULUŞ: Önceden karar veriyorum. Sonuçta dönemler çakışmıyor. Nada’yla uğraşırken Mira için çalışmıyoruz. Mira için daha bireysel çalışırken Nada’nın sözlerini Selen’le (Hünerli) birlikte yazıyoruz.
Hiçbir projeniz bitmiyor da sanki birbirlerini destekler gibi. Bu bilinçli bir durum mu?
MİRAY KURTULUŞ: Mira’nın ilk albümü ‘Eve Dönmeliyim’i bitirdiğimizde ikinci albümü yapacağımızı düşünmemiştik. Bir anda canımız istedi ve ikinciye başladık.
TAN TUNÇAĞ: İnsanların tek grubu var. Hayatları güzel ve rahatlar. En azından kariyer planı yapabiliyor ve gelecek planlarını kurguluyorlar. Bizde birden çok proje olduğu için net bir planımız olmuyor. İlk albümden sonra nasıl düşünmediysek hiçbir projede de düşünmüyoruz.
Peki ikinci albümü yapmaya nasıl karar verdiniz?
TAN TUNÇAĞ: Bir gün Bodrum’da tatildeyken karar verdik ve o gün yeni bir şarkı yazdık Mira için. En oturmuş projem Portecho’ydu, onda bile üçüncü albüme kadar uzun bir ara vermiştik.
MİRAY KURTULUŞ: Her iki yılda bir albüm çıkartmak ve kariyer planı yapmak gibi bir derdimiz yok. Yaptığımız şeyi keyifle yapabileceğimiz zamanı bekliyoruz.
Bu kadar proje yaptığınız için dinleyicinizin kafası karışmıyor mu?
MİRAY KURTULUŞ: Örneğin bu albüm çıktığı anda Nada’nın Facebook sayfasına “Nada bitti mi?” diye yorumlar geldi. Birini kapatıp diğerini açtık gibi anlaşılsa da böyle bir durum yok.
TAN TUNÇAĞ: Mesela Nada’da Selen’le Miray kendi dünyalarına çekilip yazmıyorlar şarkılarını. Her zaman hep beraberiz.
Şu an yürüyen kaç projeniz var?
TAN TUNÇAĞ: Mira, Nada ve Portecho devam ediyor ama Norrda artık yok. Norrda’da birlikte çalıştığım Hakan Vreskala zaten solo olarak devam ediyor ve zaten İsveç’te yaşadığı için birlikte çalışmak çok zor.
MIRA BİREYSEL NADA FEMİNEN
Nada ve Mira’nın sözlerinin konsept olarak bir farkı var mı?
MİRAY KURTULUŞ: Nada’da, iki kadın olmanın verdiği bir havayla daha feminen bir hava var. Ama Mira’nın tüm sözlerini ben yazdığım için daha kişisel.
TAN TUNÇAĞ: Ben, Nada’nın kadınsal meselelere eğildiğini düşünürken Mira’yı daha evrensel ve içsel olarak görüyorum.
Çok küçük bir kitleye hitap ediyorsunuz. Anlaşılmadığınızı düşündüğünüz oluyor mu hiç?
TAN TUNÇAĞ: O umutsuzlukla yaşamak çok moral bozucu. Biz de ara sıra düşünsek de çok takılmıyoruz. Ama bu böyle kalacak diye bir şey yok. İnternet müzik sektörüne darbe vurdu ama artık bize Van’dan bile güzel yorumlar alıyoruz. Umutluyuz gelecekten.
Yurtdışında konumunuz nedir?
TAN TUNÇAĞ: Ara sıra yurtdışından telifler geldiğinde anlıyoruz. Mesela Mira, Türkçe sözlü olsa bile Almanya, Fransa gibi yerlerde radyolarda çalınmış. Youtube’da Yunanistan’dan Kuzey Avrupa’ya kadar geniş bir yelpazede dinlendiğimizi görebiliyoruz. Özellikle İspanya’da yoğunluk vardı.
Müzik dışında ilgilendiğiniz profesyonel meslekleriniz var mı?
TAN TUNÇAĞ: Müzik dışında zaman zaman video klip ve tanıtım fimleri çekiyoruz. Ancak asıl işimiz ve önceliğimiz müzik.
KLİP FİKRİ ŞEHRAZAT’TAN ÇIKTI
‘Ayda Kahvaltı’nın görüntü yönetmenliğini Alp Korfalı yaptı. İlk kez prodüksiyonu yüksek bir klip çektik. Avrupa’da sadece birkaç yerde olan, Milo denilen, her hareketi yapabilen bilgisayarlı devasa bir kamera kullanıldı. ‘Ayda Kahvaltı’ şarkısına çekilecek klip için pek çok metaforik anlamlar peşindeydik. Ama Şehrazat, bize gerçekten basitçe ayda kahvaltı etme konseptini önerdi. Şehrazat’ın albümde emeği var. Sözleri iyi duyamadığını söyleyince düzenlemeleri değiştirdik.