Güncelleme Tarihi:
Kuruluşundan bu yana kalite ve çizgisinden taviz vermeyen Burberrys mağazaları, tutkunları için vazgeçilmeyen bir adres.
Onu klasik deseninden tanıyoruz. Bej ve lacivert zemin üzerine siyah ve kırmızı çizgilerin yer aldığı ve firma var olduğundan bu yana hiç değişmeyen ‘‘check’’ adı verilen kareli kumaşından... Pardesü, şemsiye, atkı, çanta ya da bir şapkada hemen fark edebileceğiniz bu şıklığın adı Burberrys.
Seçkin ve modern kreasyon tutkunlarının vazgeçemediği bu marka İngiltere’de başlayıp bütün dünyaya yayılınca tabii Türkiye’ye de ulaştı. İlk şubesine yaklaşık 3.5 yıl önce Akmerkez’de açan Burberrys’in ikinci şubesi de bir yıldır Nişantaşı’nda hizmet veriyor.
Şıklığın bedeli yüksek
Kalite tutkunlarının şıklık bedeli aslında hiç de az değil. Bir bayan pardesünün fiyatı 168 milyon lira ile 298 milyon arasında değişiyor. Bir bayan eşarp ve bir kaşmir atkı 46 milyon 500 bin, erkek takım elbise 184 milyon, kadın çanta 59 milyon 900 bin ile 110 milyon lira arasında... Tercih sizin...
Firmanın tarihi ise çok eskilere dayanıyor. Thomas Burberry adında bir İngilizin 1856 yılında kurduğu firma, tarihte çok yer almış. Çünkü Thomas Burberry, ilk gabardin dediğimiz kumaşı üreten ve ilk trençkotu yaratan kişi. Zamanla 1. Dünya Savaşı’nda asker kıyafeti olarak da üretim yapmış.
Değişim dönemi
Firma bu yıl çok köklü bir değişikliğe gitti. İlk defa bir profesyonel yönetici transfer etti. Amerika’nın ünlü mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue’nün yöneticisi Rosemary Bravo genel müdür yapıldı. Kısa sürede koleksiyonlara da yansıyan bu değişiklik 2000’li yıllarda kendini daha belirgin olarak gösterecek..