Karda nasıl araba kullanılır?

Güncelleme Tarihi:

Karda nasıl araba kullanılır
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2000 00:00

Haberin Devamı

Karda araba kullanmanın püf noktalarını İleri Sürücü Teknikleri Uzmanı Demir Bükey'e sorduk. İşte tavsiyeleri:

YOLA ÇIKMADAN ÖNCE

Otomobil üzerindeki karları temizleyin. Tavanda biriken karlar frende öne düşerek görüşü kısıtlar ve dikkati dağıtır.

Camlar buzlanmışsa silecekleri çalıştırmayın. Hem cam çizilir hem de silecek lastikleri bozulur.

‘‘Gör, görül, hayatta kal’’ prensibine uyun. Kalorifer ve rezistansı çalıştırarak buğuyu önleyin. Buğu önleyici sprey işi kolaylaştırır.

YOLDAYKEN

Kısa farlar günün her saati açık olsun.

Arac takip mesafesini altı saniyeye çıkarın.

Gece uzun far yansıma yaptığından kısa far kullanın.

Sarı renk camlı gözlükler iyi görüş sağlar.

Suyun ani donmasıyla oluşan buza dikkat edin.

Soğuk günlerde ıslak kesimlerin buzlanmış olduğu varsayılmalı.

Buzlanmayı farketmek için cam suyuna deterjan koymayın ve sık sık kontrol edin. Donar ve fıskiye çalışmazsa yolda buzlanma bekleyin.

Buzlanma açısından yamaç içi, güneş görmeyen kesimler, köprü ve viyadükler gün batımı sonrasında rüzgar alan yerler çok tehlikeli.

KAYARKEN

Otomobiller kendi kendine kaymaz. Kaymaya neden olan sürücüdür. Kaymanın başlıca nedenleri, gereğinden fazla gaza basma, sert fren, ani direksiyon hareketi ve vites küçültürken debriyaj pedalının ani bırakılması.

Otomobiliniz arkadan itişli ise, ön tekerleklerden birine üçüncü zincir takın. Eğer zinciri yalnız arkaya takarsanız, yokuş aşağı inerken en hafif frende kayarsınız. Bu durumda el frenini bir iki diş çekerek kompresyon freni kullanın.

Önden çekişli otomobiliniz varsa ve aracınız kayarsa debriyaja basın.

Aracınız kaldırırken kayarsa, halı ya da çuval parçasının ucuna bir ip bağlayın. Tekerleğin altına yerleştirin. İpin diğer ucunu da çekiş ya da itişi sağlayan tekerleğin altına yerleştirin. Ve ipi tampona bağlayın. Böylece harekete geçince parça da sizinle gelmiş olur.

ALTIN KURALLAR

Sizi hangi el ya da ayak probleme sokmuşsa çözüm yine aynı el ya da ayaktadır. Gaza fazla bastıysanız gazdan ayağınızı çekin. Sert fren yaptıysanız freni yumuşatın. Ani ve sert direksiyon hareketi yaptıysanız direksiyonu yumuşatın. Debriyajı aniden bıraktıysanız tekrar dejriyaja basın.

Karda lastik havası indirilmez. Tam tersine normal havasından 2-4 PSI daha fazla olursa tutunma artar.

Kış lastikleri kullanmayı tercih edin.

Kaygan yüzeyde yayaların da kayarak önünüze düşebileceğini unutmayın.

Kaymayı kolaylaştıran faktörler, havası düşük ya da eski lastikler, yan rüzgarlar, yoldaki eğimler, çukur ve tümsekler ile virajlardır.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!