Kanyon, rüzgára karşı ’cam’ giydi

Güncelleme Tarihi:

Kanyon, rüzgára karşı ’cam’ giydi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 29, 2008 00:00

Türkiye’nin açık hava konseptine sahip tek alışveriş ve eğlence merkezi Kanyon, mağaza sahipleri ile müşterilerden gelen rüzgar şikayetini camlarla açık mekanları kapatarak çözdü.

210 milyon dolarlık yatırımla inşa edilen ve mimarisiyle Architectural Review’nun prestij ödülü dahil pek çok ödül alan Kanyon, geçen kış tentelerle çözmeye çalıştığı rüzgar sorununa, bu yıl camlarla kalıcı bir çözüm buldu. Alışveriş merkezinin çok rüzgar alan noktaları cam panolar ile kapatıldı.

MAĞAZA SAHİPLERİ ISRAR ETTİ: Kanyon yönetimi, açıldıkları günden itibaren, çok rüzgar aldığı için mağaza sahiplerinin şikayetleriyle yüz yüze kalmıştı. Alışveriş merkezinin açık hava konseptini bozmak istemeyen yönetim, sıkıntıları giderememişti. Kanyon’un yeni Genel Müdürü Coşkun Bedük, "Kanyon’da soğuk ve yağışlı günlerde de yeme-içme ve alışverişi daha konforlu bir hale getirmek için açık alanları camla kapatma yoluna gittik. İstendiği zaman çıkarılabilen bu sistem hem estetik, hem de pratik. Üstelik cam açık hava konseptimizi bozmuyor. Herkesin her tür hava koşulunda Kanyon’dan maksimum ölçüde faydalanması hedeflendi" dedi.

CAMLAR BAHARDA ÇIKACAK: Cam kaplama sistemi, tamamen Kanyon’a özel bir çözüm olarak üretilmiş. Çuhadaroğlu fabrikasında Kanyon’da uygulanacak noktaların birebir maketi üzerinden denemeler yapılmış. Üretim sürecinde, camın kalınlığı ve özellikleri ile montaj noktalarının eğimine uygun ürünler tasarlanmış. Kolayca sökülüp takılabilen bu sistem, baharda havaların ısınmasıyla birlikte çıkarılacak.

BACA ETKİSİ YAPIYOR: Kanyon’un bulunduğu bölge, Levent’in en çok rüzgar alan noktalarından biri olarak gösteriliyor. Kanyon’un mimari şeklinin baca etkisi yaratıp, rüzgarın şiddetini artırdığı da ileri sürülen iddialar arasında yer alıyordu. Camların henüz takılması aşamasında bile ziyaretçiler rüzgarın büyük ölçüde engellendiğini söylüyor.

BÜYÜK İLGİ ÇEKMİŞTİ: Kanyon, henüz proje aşamasındayken bile Türkiye’de büyük ilgi görmüştü. Uluslararası basında da mimari bir değer olarak yansıtılan Kanyon hakkında The Times, Le Figaro gibi gazetelerde haber yapılmıştı. The Times, Kapalıçarşı ile ünlü İstanbul’un, Kanyon ile Nirvana’ya ulaştığını belirtmişti.Louis Vuiton’un eski CEO’su olan ve şu anda Samsonite’nin CEO olarak görev yapan Marcello Bottoli de bir İstanbul ziyaretinde gördüğü Kanyon için, "Kanyon ve pek çok alışveriş merkezini gezdim. Gördüklerim beni çok etkiledi" demişti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!