OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 25, 2005 00:00
Yaz aylarında birçok firmanın
Dünya Kupası ve Avrupa Şampiyonası nedeniyle futbola yönelik kampanya düzenlemesine tüm tüketiciler alışmıştı. Ancak, bu yaz geniş kitleleri ekran başına çekecek önemli futbol etkinliği yok. Bu sebeple Türkiye’deki yerli yabancı çok sayıda firma kampanyalarının merkezine Formula 1’i koydu.19-21 Ağustos tarihlerinde Türkiye’de ilk kez düzenlenecek Formula 1 Dünya Şampiyonası heyecanına iki ay kala tüm firmalar faaliyetlerini hızlandırdı. Sponsorluğunu yaptıkları Formula 1 takımlarının popülaritesini de kullanan firmalar, logolu ürünleri Türkiye’de satıyor veya düzenledikleri yarışmalarla müşterilerine bilet dağıtıyor. Ünlü bir Formula 1 pilotunu Türkiye’ye getirenler de var.FOSTER’S’DEN ÜNİVERSİTELERDE ŞENLİK Formula 1’in resmi birası Foster’s Türkiye pazarına bu yıl girdi. Avustralya, San Marino ve Brezilya Grand Prix’lerinin de sponsorluğunu üstlenen Foster’s mayıs ayında İstanbul ve civarındaki sekiz üniversitede bir günlük Formula 1 şenliği düzenledi. Foster’s Informative Grand Prix 05 adlı şenlik 3 Mayıs’ta Sabancı Üniversitesi’nde başladı. Bunu sırasıyla İstanbul Teknik,
Koç, Bilgi, BahçeÅŸehir, Yeditepe ve Kocaeli üniversitelerindeki ÅŸenlikler izledi. Ãœniversite öğrencilerini Formula 1 hakkında bilgilendirmek amacıyla düzenlenen panellere Ä°TO BaÅŸkanı Murat YalçıntaÅŸ, TÃœRSAB BaÅŸkanı BaÅŸaran Ulusoy, Motor Sporları AŞ’den Levent Pekün ve Bülent Özerdim, NTV spikeri Okay Karacan, rallici Hakan Dinç ve Melis Çeker konuÅŸmacı olarak katıldı. Etkinlikte üniversite kampuslarına iki adet Formula 1 simülatorü yerleÅŸtirildi, karting ve ralli araçları sergilendi, pit stop yarışması düzenlendi.SHELL’DEN BÄ°LET KAMPANYASI Ferrari takımının sponsorlarından Shell, Türkiye’de 15 Mart’tan bu yana ödüllü kampanya düzenliyor. 15 Temmuz’a kadar sürecek kampanyada 330 Shell müşterisi Formula 1’in Monako, Almanya, Fransa ve Türkiye grand prix’lerini tribünde izleme fırsatı yakalayacak. ÇekiliÅŸe katılabilmek için, müşterilerin nakit olarak, Bonus veya Shop&Miles Card’larıyla 50 YTL’lik akaryakıt veya Shell AutoGas satın alması gerekiyor. Her ayki çekiliÅŸ sonunda beÅŸ çift Monte Karlo, beÅŸ çift Magny Cours (Fransa), beÅŸ çift Hockenheim (Almanya) ve 300 kiÅŸi de Ä°stanbul’daki yarışları izleyecek. KOÇ ALLÄ°ANZ’IN ÖDÃœLLÃœ OYUNU Sigorta ÅŸirketi Koç Allianz, Formula 1 ile ilgili bir internet sitesi hazırladı ve buna paralel olarak da ‘Puan Prix’ isimli bir bilgi yarışması baÅŸlattı. www.kocallianzf1.com web sitesinde 2005 Formula sezonuyla ilgili yarış kuralları ve yarış takvimi, ayrıntılı bir teknik terimler sözlüğü ve Ä°stanbul Grand Prix’si ile ilgili bilet fiyatları ve pist özellikleriyle ilgili bilgiler bulunuyor. 18 Haziran’da baÅŸlayan Puan Prix yarışmasında 90 kiÅŸi Ä°stanbul Grand Prix’sine bilet kazanacak. Her dönemi 15 gün sürecek yarışmadaki çoktan seçmeli soruları sınırlı sürede yanıtlamaya çalışıyor. Yarışmacıların günde bir kez yarışma ÅŸansı var. Her yarışma döneminde en çok soruyu doÄŸru yanıtlayanlar en yüksek puanı kazanacak.PUMA, SCHUMACHER’İN AYAKKABISINI GETÄ°RDÄ° Puma’nın, Ferrari takımı için hazırladığı özel koleksiyonu nisandan beri Türkiye’de de satılıyor. Dünya ile aynı anda ve sınırlı sayıda satışa çıkarılan ürünlerin en gözdesi Ferrari kırmızısı Future Cat Low ayakkabısı. 28 noktada satışa sunulan Future Cat Low ateÅŸe dayanıklı yapısıyla tanınıyor. Ferrari pilotu Michael Schumacher’in yılbaşından bu yana giydiÄŸi ayakkabının yanı sıra tişörtler, uzun ve kısa kollu penyeler, gömlekler, yaÄŸmurluklar ve kasketler bulunuyor.BMW GÄ°YSÄ° VE AKSESUAR KOLEKSÄ°YONU Ä°STANBUL’DAFormula 1 takımlarından Williams’ın motorlarını üreten BMW 2005 için özel bir koleksiyon hazırladı. BMW Williams takımı koleksiyonu, Borusan Oto’nun Ä°stanbul Ä°stinye’de ve Avcılar’daki maÄŸazalarında satılıyor. Koleksiyonda özel Formula 1 tasarımlı ve logolu ÅŸapkalar, tişörtler, kravatlar, yaÄŸmurluklar, ÅŸemsiyeler yer alıyor. Bu ürünler yine anantarlık, cüzdan, kalem, gümüş kravat iÄŸneleri ve kol düğmeleriyle tamamlanıyor. Koleksiyonda bir de uzaktan kumandalı model otomobil var.PANASONIC TELEVÄ°ZYONUNU RALF SCHUMACHER LANSE ETTÄ°Toyota takımının sponsoru Panasonic, Türkiye’de nisan ayında çıkardığı yeni ürünleri Formula 1 otomobilli reklam kampanyasıyla tanıtıyor. Viera adlı koleksiyonun Türkiye lansmanı nisan ayında Toyota pilotu Ralf Schumacher’in katıldığı bir toplantıyla gerçekleÅŸmiÅŸti. Panasonic, bu koleksiyon kapsamında 10 yeni plazma ve LCD TV’yi piyasaya sürdü. BRIDGESTONE VE TURKCELL Ä°ÅžBÄ°RLİĞİYLE 150 TALÄ°HLÄ°YE BÄ°LET Formula 1’de Ferrari ile Jordan ve Minardi takımlarının lastik saÄŸlayıcısı Bridgestone’un 31 Mayıs’ta sona eren kampanyasında 150 kiÅŸi Ä°stanbul Grand Prix’sine bilet kazandı. Turkcell üzerinden mesaj göndererek kampanyaya katılan bu talihlilerin yanı sıra 15 çift de Ferrari’nin Ä°talya’daki fabrikasını ve müzesini 22-30 Eylül 2005 arasında gezecek.RENAULT PÄ°LOTU TARÄ°HÄ° MEYDANDA TUR ATTI 2005 sezonunun iddialı takımı Renault baÅŸarılı pilotu Fernando Alonso’yu mayıs ayı içinde Ä°stanbul’a getirdi. Sezonun ilk üç yarışının galibi Ä°spanyol pilot özel düzenlemeyle pist haline getirilen Sultanahmet’teki tarihi Hipodrom meydanında otomobiliyle tur attı. Binlerce Ä°stanbullu’nun izlediÄŸi etkinliÄŸe Renault önceki dönemlerde baÅŸarı kazanmış sürücüleri de katıldı.HP’DEN MOTOR SESLÄ° DÄ°JÄ°TAL FOTOÄžRAF MAKÄ°NESÄ° Williams-BMW takımının ana sponsoru biliÅŸim ÅŸirketi HP, 2005 sezonunda yarış sonuçları, takımlar, pilotlar ve pistlerle ilgili son bilgileri, HP iPAQ Pocket PC üzerinden takip etme imkanı veriyor. Pocket PC kullanıcıları ücretsiz Mobil Grand Prix yazılımını cep bilgisayarlarına yüklediktan sonra bu bilgileri anında alabiliyor. HP, dijital fotoÄŸrafçılık ürünlerinden veya sarf malzemelerinden satın alanlar arasında da bir çekiliÅŸ düzenliyor. ÇekiliÅŸ sonunda bir kiÅŸi Ä°stanbul Gran Prix’sine VIP bileti, 11 kiÅŸi de kombine bilet kazanacak. 111 talihli ise 1/14 ölçeÄŸinde BMW Williams uzaktan kumandalı otomobil kazanacak. Ayrıca, yarışa özel R607 BMW Williams F1 Special Edition dijital fotoÄŸraf makinesi sınırlı sayıda piyasaya sunuldu. Bu makine, Williams takımının tasarım çizgilerini taşıyor ve açıldığında, ekranda BMW Williams takımının toplu görüntüsü beliriyor. Makinenin kullanıma hazır olduÄŸunu BMW P84 motorunun sesi bildiriyor. MÄ°THAT’TAN FORMULA 1 TEMALI KOLEKSÄ°YON Giyim firması Mithat Selection, 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonunu Formula 1 teması üzerine kurdu. Bu koleksiyon için çekimlerini pistte gerçekleÅŸtiren firma hareket, heyecan ve rekabet gibi tanımlamaları ön plana çıkardı. Mithat Selection koleksiyon kataloÄŸunda da Formula 1 tarihiyle ilgili bilgilere yer verdi.TAG HEUER’DEN FERRARI SAATLERÄ° Ä°sviçreli saat firması Tag Heuer 2004’e kadar 12 sezon boyunca Formula 1’in resmi zaman tutuculuÄŸunu yaptı. Halen McLaren takımının sponsorları arasında yer alan TAG Heuer Formula 1 temalı bir saat koleksiyonu hazırladı. Bu koleksiyondaki saatler Türkiye’de 50 noktada satılıyor.SAP’TAN BÄ°LGÄ° YARIÅžMASI McLaren takımının sponsoru danışmanlık ÅŸirketi SAP Türkiye’deki 10. yılı vesilesiyle düzenlediÄŸi forumda Formula 1 temasını vurguladı. SAP böylece Formula 1 yarışlarındaki en zorlu koÅŸulların dünyadaki küresel rekabet ortamıyla karşılaÅŸtırdı. SAP ayrıca F1 Racing dergisiyle iÅŸbirliÄŸi yaparak bilgi testini doÄŸru cevaplayan 50 okuyucuya Ä°stanbul Grand Prix’si için bilet verecek.OLYMPUS’TAN FERRARI KIRMIZISI MAKÄ°NE Ferrari takımının sponsorlarından Olympus her yıl özel bir dijital fotoÄŸraf makinesi tasarlıyor. Tüm dünyada 10 bin adet üretilen 2005 modeli makine bu yıl Türkiye’de satılıyor. Türkiye distribütörü Beyaz Bilgisayar da bu makinelerden 200’ünü Ä°stanbul’da ve Anadolu’da piyasaya sürdü. Makinenin alüminyum çerçevesi Ferrari kırmızısı renginde. Ayrıca Ferrari’nin motor sesiyle açılan makinenin LCD monitöründe Ferrari’nin ‘Şahlanan At’ logosu var. Makineyi alanlara Micheal Schumacher ve Rubens Barichello imzalı sertifika belgesi ve Ferrari’nin son 5 yılını kapsayan belgesel CD’si veriliyor.ACER VE AMD Ä°ÅžBÄ°RLİĞİYLE ORTAYA ÇIKAN BÄ°LGÄ°SAYARBilgisayar firması Acer, AMD’nin iÅŸlemci desteÄŸiyle Acer Ferrari 3400 modeli dizüstü bilgisayar üretti. Kırmızı renkli ve Ferrari logolu bilgisayar 15 inç büyüklüğünde bir ekrana, kablosuz internet ve bluetooth özelliklerine de sahip.Â
button