Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 00:00
İsveçli mobilya ve ev aksesuvarları markası Ikea’nın, önümüzdeki yıl ülkemize geleceği haberlerini duymuşsunuzdur. 2005 baharında, İstanbul Ümraniye’de ilk mağazasını açacak olan Ikea’yla ilgili, henüz bilmediğimiz pekçok şey var. Mağazası, ürün çeşitliliği, tarzı, en çok da fiyatları merak ediliyor.İsveç’te yarım asır önce kurulan Ikea, mobilyaları paketler halinde, parça parça satarak, demonte mobilya akımını başlatmış bir marka. Evin her köşesine göre mobilya çeşitleri, banyo-mutfak aksesuvarları, ev tekstil ürünleri, dekoratif ev aksesuvarları gibi, bir evi döşerken ihtiyacınız olan her şeyi birarada sunuyor. Ümraniye’de açılacak 30 bin metrekarelik dev mağazada, yaşam tarzınıza, evinizin büyüklüğüne ve bütçenize göre farklı seçenekleri, kurulan örnek evlerde görüp, mobilyaları parça parça alıp, evde kendiniz monte edebileceksiniz. Sorunlarınıza uzmanlar çözüm bulacak, en önemlisi de, 6 bin 500 çeşit ürünü çok ucuza satın alacaksınız. Yurtdışında şehirden uzak yerlere dev mağazalar açan Ikea, Türkiye’ye Maya Grup tarafından getiriliyor. Ikea Pazarlama Müdürü Gülden Sincer’le tüm merak edilenleri konuştuk.Ikea’nın tarzından, ürünlerinden bahseder misiniz?- Ikea’da 13 grupta toplanmış, 6 bin 500 çeşit ürün bulunuyor. Banyodan mutfağa, dekoratif ev aksesuvarlarından ev tekstiline, özellikle de demonte mobilyalara kadar çok çeşitli ürünler var. Dört farklı tarz var koleksiyonda. Gelenekselden moderne doğru geçişi simgeliyor bu dört grup. Country, Modern, İskandinav ve Genç İsveç isimli koleksiyonlar kendi içlerinde toplam 18 alt gruba ayrılıyorlar. Koyu Modern, Rustik Modern, Rustik Country gibi renklerine, desenlerine ve materyallerine göre ayrılıyor koleksiyonlar. Çok canlı renklerin, eğlenceli desenlerin bulunduğu ev tekstil, mobilya ve aksesuvar koleksiyonları da var, soft renkler, yalın çizgiler ve soğuk malzemelerin kullanıldığı ürün gruplarımız da. Ikea’yla bir ev baştan sona, en küçük köşesine kadar döşenebiliyor. Ailesinin evinden yeni ayrılanlara, yeni evlenenlere, çocukları evden ayrılan çiftlere, ev arkadaşıyla yaşayanlara farklı farklı koleksiyonlar hazırlıyor. Ikea’nın dünyada nasıl bir imajı var?- Ikea dünyada, her zevke hitap edebilmesiyle, ihtiyaca yönelik, işlevsel ve hesaplı ürünler sunmasıyla biliniyor. Dev metrekarelere sahip mağazalarda kurulan, çeşitli tarzlarda köşeleri, odaları görüp, bu mobilyaları aldığında nasıl bir mekana sahip olacağını öngörebilir müşteriler. Her zaman fiyatlarını düşük tutmayı politika haline getirmiş. Kaliteli, kullanışlı, iyi tasarım ürünlerini sunuyor insanlara. Bizim Türkiye’de hedefimiz, mümkün olduğunca çok eve girmek. Çok az parayla bile, evinde bir değişiklik yapmak, mesela güzel bir oda döşemek, salonunu yenilemek isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılayacakları adres olmak.İlk mağaza nasıl olacak ve yer olarak neden Ümraniye seçildi?- Tüm dünyadaki Ikea mağazalarına baktığınızda dev metrekarelerde mağazalar olduğunu görüyoruz. 6 bin 500 çeşit ürün sergiliyor olacağız. Dolayısıyla geniş alana ihtiyacımız var. İlk kat showroom ve burada çeşitli odalar sergilenecek. Mesela İskandinav ya da Genç İsveçli koleksiyonlarıyla, bu tarzlara uygun döşenmiş
yemek odası, genç ve oturma odaları, mutfaklar vardır. 50 metrekarelik stüdyo dairelerden, 100 metrekareye kadar farklı büyüklüklerde evler sergileyeceÄŸiz maÄŸazamızda. Müşterilere ev dekorasyonunda karşılaÅŸabilecekleri problemlere yönelik çözümler sunacağız, fikirler vereceÄŸiz. Ãœst katta, bir odanın en ufak ayrıntısına kadar nasıl döşeneceÄŸini göstereceÄŸiz. Haftasonları çocuklarıyla birlikte gelip, onları oyun alanlarına bırakıp, rahatça gezip dolaÅŸabilecekleri, yemek yiyebilecekleri bir maÄŸaza olacak. Ãœmraniye’yi seçme sebebimiz, arsanın bizim istediÄŸimiz gibi, 30 bin metrekarelik bir binaya uygun olması. Hem Avrupa, hem de Anadolu yakasında kolay ulaşılan bir yer olmalıydı. Yurtdışında satılan her Ikea ürünü burada da bulunabilecek mi? Fiyatlar nasıl olacak diÄŸer ülkelere göre?- Ãœlkeden ülkeye ürün sayısı ve çeÅŸitleri farklılık gösterebiliyor. Temel ürün grubu bulunabilecek. Ãœrün grubu çok geniÅŸ ve maÄŸazamızın açılmasına bir hayli zaman var, fiyatlar henüz belli deÄŸil ama ürünlerin beklediÄŸinizden de düşük fiyatlı olacağını söyleyebilirim. Ikea bu uygun fiyat politikasıyla ünlenmiÅŸ bir marka çünkü.Türkiye’de Ikea, bundan sonrası için neler planlıyor? - Planımız, ilk dört sene içinde dört maÄŸaza açmak. Ä°lkini Ä°stanbul’da açıyoruz, bundan sonra yine Ä°stanbul’da, Ä°zmir ve Ankara’da maÄŸaza açmak istiyoruz. Türkiye, Ikea için çok geniÅŸ bir pazar. Hedef kitlemiz dolayısıyla, yer alabileceÄŸimiz ÅŸehir sayısı çok fazla. Bu üç ÅŸehirle sınırlı kalmayacağız diye düşünüyorum.Karne hediyesiyle kurulan mobilya deviIkea’nın kurucusu bugün 77 yaşında olan Ä°sveçli Ingvar Kamprad. Daha 17 yaşındayken, 1943’te Almhut adında küçük bir kasabada kurdu Ikea’yı. Yine küçük bir kasaba olan Agunnaryd’daki, Elmtaryd çiftliÄŸinde büyüyen Kamprad, adı, soyadı ve bu kasaba ile çiftliÄŸin adının baÅŸ harflerinden oluÅŸan bir marka yarattı. ÇocukluÄŸunda bile ticaret zekasını konuÅŸturan Kamprad, bisikletle komÅŸularına Stockholm’den toptan aldığı kibritleri satarak harçlığını çıkarırdı. Kibritin ardından, balık, yılbaşı aÄŸacı süsleri ve kalem de sattı. Daha sonra iÅŸleri büyüterek, mobilyaları demonte halde, paket içinde satma fikrini geliÅŸtirdi. Bu iÅŸe de 17 yaşındayken babasının okuldaki baÅŸarısı ve yüksek notları sebebiyle verdiÄŸi, küçük meblaÄŸlı bir hediye çekiyle baÅŸladı. Mobilyaların parça parça üretilmesinin, satış fiyatını düşürdüğünü fark edip, katlanabilen ve satın alanlar tarafından monte edilen mobilyalar satarak, 50’lerde büyük atılım yaptı. O yıllarda, müşterilerin görerek ve dokunarak ürünleri seçtiÄŸi ilk mobilya maÄŸazasıydı Ikea. Ãœrünler Ikea’nın kendi tasarımcıları tarafından yapılmaya baÅŸlandı. Bugün, 32 ülkede 203 Ikea maÄŸazası var. Türkiye maÄŸazasının açıldığı 2005 baharında, 33 ülkede toplam 213 maÄŸazası olacak. Ikea’yı, dünya markası yapan ‘kendin yap’ konseptiyle, maÄŸazadan aldıklarınızı, kolayca eve taşıyabiliyor ve kendiniz monte ediyorsunuz.Â
button