Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2007 00:00
23-25 Kasım 2007 tarihlerinde İstanbul Dünya Ticaret Merkezi’nde WOW Convention Center’de Ekstra Fuarcılık tarafından gerçekleştirilecek olan Coffee Show Fuarı’nda Türkiye’nin yanı sıra dünyanın ünlü markaları Türk tüketicisi ve kahve sektörüyle buluşacak.
Kahve sektörü dünyada 20 milyondan fazla kişinin istihdamını sağlıyor ve kahve dünyada sudan sonra en fazla tüketilen içecek durumunda. Son iki yılda yüzde 300 büyüyen ve dünya markaları için bir çekim merkezi haline gelen Türkiye kahve pazarında birbiri ardına yeni yatırımlar hayata geçerken, toplam ticaret hacmi 250 milyon YTL ’yi aştı. Kahve sektörünün kendine ait ilk fuarı kasımda birçok ünlü firmaya ev sahipliği yapacak. Avusturya’nın ünlü kahve zinciri Julius Meinl, İngiltere’nin en çok tercih edilen markalarından, İtalyan kökenli Mambocino, tüm dünyada tüketilen İtalya’nın en popüler markalarından Lucafee, İsviçre’nin 75 yıllık köklü firması Egro Coffee gibi dünya markalarının yanı sıra, Türkiye’den de kahve üreticileri, ithalatçıları, Türkiye’nin en büyük vending ve otomat firmaları, tedarikçi firmalar gibi birçok katılımcıyla sektörün buluşma noktası olacak.
SCAE TÜRKİYE’DE: Tüm dünyada faaliyet gösteren ve bünyesinde altı binden fazla kuruluş bulunduran Speciality Coffee Association ’un Avrupa bölümü SCAE, Coffee Show’da Türkiye ile tanışıyor. Coffee Show’un girişimiyle Türkiye’ye gelecek olan SCAE yetkilileri hem Türk kahve sektörüyle bir araya gelecek hem de çeşitli şov ve yarışmalarla fuarı renklendirecek. Türkiye’nin ilk resmi barista şampiyonasının düzenleneceği fuar ile eş zamanlı olarak kurulacak olan SCA Turkey ise Türk kahve sektörünü uluslar arası platformda temsil edecek nitelikte bir yapılanma ile sektöre yeni ufuklar kazandıracak. Coffee Show proje müdürü Onur Bucak, "Ekstra Fuarcılık olarak birkaç yıldır bu proje üstünde düşünmekteydik. 2007 yılında Türk kahve sektörünün çok hızlı büyüme rakamları yakalayarak geldiği noktada sektör kendine ait bir fuara artık hazır. Bu düşünceden hareketle Türkiye’nin ilk kahve fuarı için düğmeye bastık. Bu yıl çektiğimiz resim ülkemizin gelecek birkaç yıl içerisinde sadece Avrupa’nın değil tüm bölgenin önemli bir ticaret merkezi haline gelmeye hazır olduğunu gösteriyor. Dünyanın önemli markalarının katıldığı fuarı ziyaret etmek için Kolombiya, Suriye, Gürcistan ve hatta Kenya’dan bile çeşitli firmalar bizimle irtibat kurarak yardım istedi. Kahveyi modern dünyaya armağan eden Türkiye ve İstanbul artık dünya pazarında hak ettiği konuma gelmek için harekete geçti" dedi. Coffee Show katılımcılarından Mambocino Coffee’nin yöneticisi Özkan Özcan, "Türk halkı kahveyi ve coffee shop’ları sevdi. Son 4 yıldır ekonominin de istikrar kazanmasıyla gelir düzeyi yükselen ve dışarıda daha fazla vakit geçirmeye başlayan Türk halkı, modern coffee shop’larda dünyanın her yerinden yepyeni kahvelerle tanıştı ve kahve tüketmeye başladı" dedi.