Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2008 00:00
Dünyada 100 milyar dolarlık ciro yakalayan çizgi film ve animasyon karakterlerine ait lisanslı ürünlerin Türkiye’deki satışları da, 300 milyon YTL’yi aştı. Otomobilden mücevherlere, cep telefonundan dizüstü bilgisayara kadar giren bu karakterler artık sadece küçük çocuklara hitap etmiyor. Büyümeye direnen yetişkinler de sevdikleri çizgi film karakterine ait ürünleri kapışıyor.
HELLO Kitty’nin dizüstü bilgisayar, mayo, ev tekstili gibi değeri 1650 doları bulan ürünlerle yelpazesini genişletmeye hazırlandığı Türkiye pazarında tüketiciler bu yıl Tweety’nin 650 YTL değerindeki pelerinini de alabilecek. Barbie’nin yerini artık makyajsız sokağa çıkmayan Winx kızları aldı. Lisansörler bile ’çocukların çocukluklarını çalıyoruz’ diyor.
Winnie the Pooh Mickey’i katladıSEVİMLİ ayı Winnie, küçük korkak Piglet, zıp zıp kaplan Tigger, bahçıvan ve titiz Tavşan, agresif lahana Ege Cengiz ve uyuşuk Eeyore’un birbirinden sevimli ve masum hikayeleri üzerine kurulu olan Walt Disney’in en başarılı TV serilerinden Winnie The Pooh, dünyada 5 milyar dolarlık hacmi yakaladı. İzleyicilerine dostluk veren Winnie’nin 70 farklı ürün kategorisinde 250’ye yakın lisansiyesi bulunuyor. Yıllık satışları da 1 milyar doları aşıyor. Bu Disney’in diğer karakterleri olan Donald Duck, Mickey ve Pluto’nun satışlarının toplamına denk geliyor.
Kızlar peri makyajını sevdi Winx’e 1.5 milyar dolar gittiKIZ çocukların beğenisini toplayan Winx Club ürünlerinin hacmi 1.5 milyar dolara ulaştı Okulların açıldığı 3 aylık dönemde Türkiye’de 20 milyon dolarlık satışı yapılan Winx Club lisansörü Filma’nın yetkilileri şimdi aynı ürünleri Türkiye’ye de sokmak için görüşmeler yapıyor. Firma yetkilileri Bloom, Stella, Flora, Miusa ve Tecna karakterleriyle öne çıkan Winx’in başarısının nedenini şu şekilde açıklıyor: "Karakterlerin hepsi birbirinden farklı. Kimi şımarık, kimi içine kapanık. İzleyen her çocuk kendisini bir karakterle özdeşleştiriyor. Pırıltılar ışıltılar da dahil olmak üzere kızların sevdiği herşeye sahip." Winx Club’ın 35 milyon dolar bütçeli
sinema filmi Türkiye’de gösterime girecek.
Hello Kitty’nin laptop ve pırlantaları bu yıl geliyorDÜNYADA 1.5 milyar dolarlık satış hacmini yakalayan Hello Kitty’nin, pırlantadan tişörte, otomobilden kredi kartına kadar 50 bin çeşit ürünü bulunuyor. Hello Kitty’nin Türkiye Lisansörü Max Licencing’in sahibi Diana Magarino, Taç, Goldaş gibi markalarla işbirliği içinde ürün yelpazesini geliştirmeye çalışıyor. Mayıs ayında Kom’un mayo, mart ayında da Taç’ın ev tekstili ürünlerinin piyasaya sürüleceğini belirten Magarino "Goldaş daha genç bayanlara yönelik gümüş ve altından mücevherler yaparken, farklı bir firma da pırlanta takılar tasarlayacak. Ayrıca, Hello Kitty’nin bin 650 dolarlık taşlı dizüstü bilgisayatını da piyasaya sokacağız" dedi. Bugüne kadar satılan 45 bin dolarlık karavanı, Max Azria’nın Swarovski kristalleriyle işlenmiş kaşmir hırkası, Sidney Poitier ve Liv Tyler gibi ünlülerin fiyatı 150 dolar ile 400 dolar arasında değişen tasarımları da Hello Kitty’nin başarısını sergiliyor.
Simpson çok satmıyor, Tweety pelerin geliyorBART, Homer, Meggy, Lisa ve Marge’dan oluşan Simpsons, ilk yayınlanmaya başladığı sezonda bile, 13.4 milyon izleyici ile buluştu. Amerika’da birçok ülkede yasaklanmasına karşın, 2 milyar dolarlık ürünü satılan Simpsons, Türkiye’de daha az talep görüyor. Simpsons’ın lisansörü Lisans A.Ş. yetkilileri, "Simpsons çok sevilmesine karşın Türkiye’de en fazla satın alınan ürünlerden değil" diyor. Tweetty’nin pırlantalı tasarımlarının yapıldığını söyleyen yetkililer, "Tweety konsepti Citroen’in arabasından, Swarovski’ye kadar girdi. Dolce Gabbana, Loony Tunes için tasarım yapıyor. Türkiye’de de Harvey Nichols’a ürün veren ilk tasarımcı olan Tuvana Büyükçınar, 650 YTL’ye satılacak bir Tweety pelerin üzerinde çalışıyor" dediler.
Sünger Bob 5 milyar dolara koşuyorİZLEYİCİSİYLE ilk kez 1999 yılında buluşan Sünger Bob’un satışları 6.3 milyar dolarlık hacme ulaştı. Nickelodeon kablolu TV şirketi için Stephen Hillenburg tarafından yaratılan Sünger Bob’un puzzle, tişört, bebek gibi farklı ürünleri bulunuyor. Esas karakter Sünger Bob,
Yengeç Krusty restoranında ızgaracı olarak çalışıyor. Saf ve iyi kalpli olan Sponge, genellikle kareli pantolon giyiyor. Nickelodeon’un en popüler çizgi filmi olan Sponge Bob’un video oyunlarının yanısıra aynı isimde de filmi var.
Pokemon zirvedePOKEMON, 10’uncu yılını kutladığı 2006 yılında lisanslı ürünlerinin 25 milyar dolarlık satış hacmiyle en fazla satılan karater. Ancak Tinky Winky, Po, Dipsy ve Lala adlı karakterlerin oluşturduğuTeletubbies lisansiyesiyle de yılda 1 milyar dolarlık ürün satılıyor.