Kadınların terapi için gittiÄŸi aksesuvarcı

Güncelleme Tarihi:

Kadınların terapi için gittiği aksesuvarcı
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 29, 2004 00:00

Çanta, mücevher, kemer, ÅŸapka, toka, ÅŸal, atkı, eldiven, terlik satıyorlar. Avustralya, Brezilya, Kıbrıs, Fransa, Yunanistan, Ä°talya, Kuveyt, Malta, Lübnan, Suudi Arabistan gibi ülkelerde maÄŸazaları var. GeçtiÄŸimiz ay Türkiye’ye de geldiler.Metrocity ve Akmerkez’de açılan iki maÄŸaza her daim tıklım tıklım. Türk kadını adeta Accessorize’la hasret gideriyor. Markanın Uluslararası Direktörü Mark Vandenberghe ve Türkiye sorumlusu Daniel Poppleton geçen hafta Ä°stanbul’daydı. Mark Vandenberghe’ye göre kadınlar Accessorize maÄŸazalarında terapi yapıyorlar. Ä°lk maÄŸazayı 1984’te açtınız. Bugün Ä°ngiltere’de 134, diÄŸer ülkelerde ise 152 maÄŸazanız var. BaÅŸarınızın sırrı nedir? Mark Vandenberghe: Parlak, göz alıcı ürünler satıyoruz. Bir alışveriÅŸ merkezine yüz kadın geliyorsa 95’i mutlaka Accessorize’a uÄŸrar. Bir sürü aksesuvarı aynı anda satıyoruz. Dünyada böyle bir konsept yok. Rakiplerimiz var. Ama hiç kimsede bizimki gibi bir ürün çeÅŸitliliÄŸi yok. Kadınlar bizim maÄŸazalarımıza terapiye geliyorlar. Aksesuvar alırken rahatlıyorlar. Daniel Poppleton: Bu kadar çok rengi baÅŸka hiçbir maÄŸazada göremezsiniz. Kadınlar içeri girdiklerinde nereye bakacaklarını ÅŸaşırıyorlar. Ä°ÅŸin bir sırrı da bu. MaÄŸaza açtığınız ülkelerden biri de Hindistan. Hindistan’da sokakta 1 dolara harika takılar satılırken neden sizin maÄŸazanızdan 10-15 dolara alıyorlar?M. V.: Biz buna marka olmak diyoruz. Hindistan’da da, Çin’de de, Rusya’da da çok iyi satıyoruz. D. P.: Hindistan’da sevilen bir markayız. 1994 yılında beri Hindistan’da okuma yazma bilmeyen veya eÄŸitim fırsatını yakalayamamış çocuklara burs veriyoruz. Türkiye’de de durum aynı aslında. Bir küpe seyyar satıcıda 3, sizde 20 milyona satılıyor. Piyasa ÅŸartlarıyla nasıl mücadele edeceksiniz? D. P.: O iki küpe birbirine hiç benzemiyor ama... M. V. : Ayrıca bizim müşteriyi tavlama yöntemlerimiz var. Ne gibi? M. V.: Biz maÄŸazanın kapısında giren müşteriye en az 5 parça mal satmayı hedefleriz. Diyelim ki bir küpe beÄŸendi. Kafasını saÄŸa çevirdiÄŸinde o küpe ile çok uyumlu broÅŸu görür, sola çevirince kolyesi ile göz göze gelir. Çantası, tokası derken beÅŸ parça malı alır gider.D. P.: Koleksiyonlar da bu mantıkla hazırlanıyor. MaÄŸazalar ona göre düzenleniyor. Birbirinden farklı ürünler aynı renk kombinasyonu ile sunuluyor. Tasarım ekibiniz kaç kiÅŸiden oluÅŸuyor? BaÅŸ tasarımcınız moda kökenli mi? M. V.: 20 kiÅŸilik bir ekibimiz var. BaÅŸ tasarımcımız Suzi Lang moda tasarımcısı. Trendleri çok iyi takip ediyor. Dünya fuarlarını dolaşıyor. Her yıl modayla birebir uyumlu aksesuvarlar ortaya çıkarıyor. D. P.: Bu yıl mesela yılın en önemli trendi panço. Ve biz maÄŸazalarımda panço satıyoruz. Dünya genelindeki her maÄŸazada aynı ürünler mi satılıyor? M. V.: Dünyanın herhangi bir ülkesinde Accessorize maÄŸazasına girerseniz aynı ÅŸeyleri hissedersiniz. Konsept aynıdır ama ürün çeÅŸitliliÄŸi farklıdır. Sattığınız malın o pazara uygun olması önemlidir. Türkiye ile iliÅŸkileriniz nasıl kuruldu? D. P.: Türkiye’den 50’ye yakın baÅŸvuru vardı. Unitim’i bu adaylar arasından seçtik. Åžirketin sahibi Burç Bey bize 1999’dan beri belli aralıklarla e-mail yazar talebini dile getirirdi. Unitim güçlü bir ÅŸirket. Ä°ÅŸlerini iyi biliyorlar. Tommy Hilfiger, Camper gibi markaların da temsilciliklerini yapıyorlar. DiÄŸer markalara verdikleri deÄŸeri görünce onlarla anlaÅŸtık. Bu genellikle sevgililer için söylenir belki ama Unitim’le kimyamız da tutuyor. Aynı dili konuÅŸuyoruz. Türkiye’de kaç maÄŸaza açmayı düşünüyorsunuz? M. V.: Üç senede 30 maÄŸaza açılacak. Üç ay içinde BeyoÄŸlu, BaÄŸdat Caddesi, NiÅŸantaşı maÄŸazaları açılacak, sonra arkası gelecek.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!