Kadınlar tayyör istemiyor diye 24 yıldan sonra kulvar değiştirdi

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar tayyör istemiyor diye 24 yıldan sonra kulvar değiştirdi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2010 00:00

Duyduk duymadık demeyin, 24 yıllık İpekyol markası büyük bir değişim geçiriyor. Hatta kendi adına bir devrim yapıyor. 2010 ilkbahar-yaz sezonunda bambaşka bir kulvara geçmeye hazırlanıyor. Artık sadece iş kadınlarına hitap etmeyecek. O sıkıcı ceket ve pantolonları satmayacak. Çok renkli, çok canlı ve modaya uygun ürünler tasarlayacak.

Eskiden koleksiyonun neredeyse yüzde 80’i olan ceketli takımların oranı sadece yüzde 10’a indi. Bu yüzde 10’luk dilimdeki ceketler de eskiye oranla çok değişti. Peki marka neden böyle riskli bir yola saptı? Çünkü Türk tekstil sektöründe pek yapılmayanı yaptılar, kadınlara “Sizi en çok ne giymek mutlu eder?” diye sordular. Bin kadın üzerinde gayet ciddi araştırma yaptılar. Cevaplarını da olduğu gibi koleksiyona yansıttılar. İpekyol’un değişimini, markanın Kreatif Direktörü Hilal Tunç anlattı.

İpekyol’un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’a, önümüzdeki yıllardan ne bekliyorsunuz diye sorsanız, hiç düşünmeden tek kelimeyle cevap verir: “Büyümeyi”. Markanın bağlı bulunduğu Ayaydın Grubu, İtalyan Miroglio Grubu ile ortak olduğundan beri hırslı bir şekilde büyüyor. Büyürken de derslerine iyi çalışıyor. Pazarda ne olup bitiyor, kadınlar alışveriş yaparken ne istiyor, titizlikle araştırıyorlar. Yalçın Bey’in deyimiyle kazandıklarını hep cebe atmıyorlar. Şirketin alt yapısını geliştiriyorlar.
İpekyol geçen yıl İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ve Samsun’dan bin kadına alışveriş alışkanlıklarını sordu. A, B ve C1 sosyo ekonomik grubuna mensup 25-45 yaş aralığındaki kadınlarla konuşuldu. 45 dakika süren ankete katılanların yüzde 65’i çalışıyordu.

Sonuçlara göre, kadınlar artık işe giderken etek-ceket ya da pantolon-ceketten daha farklı alternatifler giymek istiyordu. Her çalışan kadının tayyör giyme zorunluluğu yoktu ve markalar tarafından bu atlanıyordu. Sonra, renkler ve modeller çok silikti. Oysa ki kadınlar, iş yerinde ve özel hayatlarında giydikleriyle dikkat çekmek istiyordu. Aldığının bir sezonda demode olmamasını, en az iki yıl dolabında başrol oynamasını arzu ediyordu. Araştırmada İpekyol, marka denince akla gelen isimler arasında ilk beşte çıkmıştı. Kalite deninceyse birinci sırada. Bunlar sevindiriciydi ama koleksiyonunun yüzde 80’i takım olan bir marka için kadınların takımlardan tiksinecek duruma gelmesi hiç hoş değildi!

Pazarlama departmanı, sonuçları tasarım departmanı ile paylaştı. Mağazalardan alınan geri dönüşler de sonuçlara eklendi ve Ayaydın Miroglio Grubu Kreatif Direktörü Hilal Tunç, ekibiyle masaya oturdu. Tunç sonuçları şöyle anlatıyor:

ETEK BOYLARI BU KADAR KISA OLMAMIŞTI

“Öncelikle akıllı alışveriş tanımının üzerine gittik. İki üç sezon giyilebilecek, sezonlar arasında kombinlenecek tasarımlar yaptık. Günlük kıyafet dediğimiz alana ağırlık verdik. Bunun uluslararası adı ‘smart’ giyim. Birden farklı ortam ve mekanlarda, uzun süreli tüketilen kıyafet anlamına geliyor. Şıklık en önemli argümanımız haline geldi. Çok şık tasarımlar yaptık. İlkbahar-yaz sezonu bu ay açılıyor. Ama yaz sonuna kadar mağazalara dört farklı koleksiyon girecek. Fast fashion trendine uyuyoruz. Koleksiyon toplam 568 parça. Değişen trendlere ve değişen ruh hallerine anında uyum sağlayacağız. İpekyol daha çok grilerin, siyahların, bejlerin markasıyken şimdi sarılar, somonlar, uçuk pembeler, mint yeşiller baskın oldu. Kuplar değişti, etek boyları kısaldı. 24 yıldır hiçbir
/images/100/0x0/55ea81c8f018fbb8f8847798
koleksiyonda bu kadar mini olmadı. Hiç çekinmeden daha feminen ve daha seksi bir marka olduğumuzu söyleyebilirim.”

HEM AİLEDEN HEM OKULLU

Hilal Tunç, İpekyol’un sahibi Ayaydın ailesine mensup. İngiltere’de London College Of Fashion’da dört yıl moda okudu. Sonra sekiz ay Topshop’ta çalıştı. Beş yıl önce Türkiye’ye döndü ve İpekyol’da işe başladı. Nihayet bu yıl zirve, yani İpekyol Kreatif Direktörlüğü ona emanet edildi.

ÜÇ BOYUTLU LOOK BOOK

Hazırladıkları geniş koleksiyon parçalarının, birbiriyle ne kadar uyumlu kullanılabildiğini göstermek ve müşterilerine yardımcı olmak için üç boyutlu bir look book hazırlamışlar. Tüm İpekyol mağazalarında, katalog olarak müşterilere dağıtılacak, internetten de yayınlanacak. Renkli fonlar önünde gerçekleşen çekimler tam bir yol haritası niteliği taşıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!