Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2005 00:00
Şekerleme tüketimi profilinin, sosyoekonomik gruplara göre değişiklik gösterdiğini belirten Ülker Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstişare Konseyi Üyesi Necdet Buzbaş, ‘Kadınlar arasında şekerleme tüketim oranı, erkeklere göre daha yüksektir. Kadınlarda bu oran yüzde 70 iken, erkeklerde yüzde 60’dır. Çikolata tüketiminde ise çok belirgin fark olmamasına karşın kadınlar erkeklere oranla daha çok çikolatalı ürünler tüketmektedir’ dedi.
Türkiye’de kişi başına şekerleme ve çikolata tüketiminin yılda 2 kilogram olduğunu belirten Necdet Buzbaş, AB ülkelerinde, kişi başına yıllık 8-10 kilogram tüketim gerçekleştiğini söyledi.