Kadınlar açık teni daha zarif buluyor

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar açık teni daha zarif buluyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2011 00:00

1945’te Berlin’deki yerel tiyatrolara makyaj malzemesi satan küçük bir dükkan olan kozmetik markası Kryolan, bugün 85 ülkede temsilciliği bulunan dev bir şirket. Şirketin başındaysa, kurucu babasından bayrağı devralan Wolfram Langer (60) bulunuyor. Markanın kozmetik sempozyumu Global Face Art, bu yıl 21-23 Ekim tarihlerinde Türkiye’de düzenlenecek. Sempozyum öncesinde Langer’la buluştuk

Haberin Devamı

- 66 yıl önceyle şimdiki makyaj anlayışı arasında nasıl bir fark var?
- Özellikle Amerika ve Avrupa’da makyaj artık çok daha hafif ve transparan yapılıyor. Herkes doğal görünümü tercih ediyor. Avrupa’ya kıyasla hâlâ daha ağır makyaj tercih eden Ortadoğu ve Körfez Bölgeleri’nde bile 20-30 yıl öncesine göre bu farkı görebilirsiniz. En çok kahverengi ve bej tonlar kullanılıyor.
- Ürün tercihlerinde nasıl bir değişim oldu?
- Göz ve dudak ürünleri her zaman çok tercih ediliyor. Özellikle Avrupa’da fondötene ilgi arttı. Artık herkes sağlıklı, renkli ve kusursuz bir cilt istiyor. En çok talepse dayanıklı kozmetik malzemelerine yönelik. Bardakta izi kalmayan ruj, akmayan, etkisi uzun süre geçmeyen göz kalemleri gibi...
- Bölgelere göre talepler nasıl değişiyor?
- Koyu tenli insanların yaşadığı tüm ülkelerde daha açık ton fondötenler tercih ediliyor. Açık ten daha zarif bulunuyor. Çünkü koyu ten, güneş altında kalıp çok çalıştığınız anlamına geliyor. Kuzey Avrupa’daysa durum bunun tam tersi. Kuzey Avrupa’dakiler de koyulaşmak istiyor. Afrikalıların teni makyajı çok emdiğinden orada iklime yönelik, emilmeden ciltte duracak ürünler satılıyor. Asya’da makyajın yüzlerinde uzun süre kalmasını istiyorlar; Tayvan’dakiler daha az yağlı ve şeffaf, Endonezya’dakilerse daha yağlı ve kuvvetli ürünleri kullanıyor. Türkiye’de en çok fondöten satılıyor. Avrupa gibi doğallıktan yana olsa da renkten tam anlamıyla vazgeçilmiyor. Güney Amerika’da daha renkli, Japonya’da renksiz makyaj tercih ediliyor.
- Organik makyaj malzemeleri furyasıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Şu an piyasadaki organik ürünler daha çok cilt bakımına yönelik. Renkli kozmetiklerde yaygın değil. Çünkü doğal malzemelerle yalnızca kahverengi, bej ve kırmızı elde edebiliyorsunuz. Asla baskın bir mavi veya yeşil far üretemiyorsunuz. Ayrıca müşterilerle ilgili bir diğer sorun da; organik ürünlerin dayanıklı olmaması. İyi bir makyaj sizi tüm gün idare eder. Fakat bu tümüyle kişisel bir tercih. Ortada tek bir doğru veya yanlış yöntem olduğunu düşünmüyorum. Nitekim, biz de bir organik makyaj serisi yapmayı düşünüyoruz.
- Kozmetik dünyasındaki bir tartışma da reklamlardaki fazla photoshop kullanımı. Reklamlarınızda buna dair bir kural var mı?
- Öncelikle yapılan makyaj düzgün olmalı ve gördüğünüz görüntüye kendiniz inanmalısınız. Bununla birlikte bence bazı küçük düzeltmeler lazım. Fakat bunu yaparken kişinin tüm yüz karakterini değiştirmemelisiniz. Yapay bir ciltle ürünün inandırıcılığını kaybedersiniz. Gerçek güzellik; sadece doğal güzellik makyajla gölgelenmediğinde ortaya çıkar.
- Sizce kadında en iyi duran makyaj hangisi?
- İyi fondöten ve hafif bir allık her şeyin başı ama fazla baskın olmadan... Gözler de çok önemli. Bakışları daha ifadeli ve ilginç kılmak için düzgün bir göz kalemi ve far lazım. Ama far her kadına göre değil. Bazı kadınlar puslu gözleri taşıyamaz.

Haberin Devamı

MAKYAJIN GELECEĞİ KONUŞULACAK

Haberin Devamı

Kryolan’ın daha önce Berlin, Atina ve Milano’da düzenlediği Global Face Art 2011 21-23 Ekim’de İstanbul’da Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde yapılacak. Üç gün sürecek uluslararası sempozyumda, profesyonel makyaj sanatçıları geleceğin makyaj ve moda trendlerini tartışacak. Eğitimlerle birlikte ünlü makyözlerin makyaj teknikleri canlı performanslarla sergilenecek.

TİYATRO MALZEMELERİNDEN KOZMETİK DEVİNE DÖNÜŞTÜK

Babam Arnold Langer bir kimyagerdi. İşe Berlin’de küçük bir kozmetik şirketinin laboratuvarında asistan olarak başladı. 1939’da çekilen ilk renkli Alman filminde kullanılacak makyaj malzemelerine değişik renk kombinasyonları oluşturup, bir tiyatro meraklısı olarak da 1945’te kendi kozmetik dükkanını açtı. Ardından tüm Almanya’ya, 1950’lerde Avrupa’ya, 1971’den itibaren de tüm dünyaya yayıldık. Başta sadece tiyatro için çalışırken şimdi güzellik ürünleri de yapıyoruz. Sırf kadınların güzelliklerini ortaya çıkarmak için değil özel efektler yaratmak için de ürünlerimiz kullanılıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!