Jean’leri her vücuda ve her kültüre uyum saÄŸlasın diye denklem çözer gibi tasarlıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Jean’leri her vücuda ve her kültüre uyum sağlasın diye denklem çözer gibi tasarlıyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 16, 2005 00:00

Sadece 14 yıllık bir marka olmasına raÄŸmen tüm dünyada 4600 satış noktasında satılıyor. Avustralya, Amerika, Almanya, Ä°ngiltere, Kanada, Danimarka gibi 50 ülkede toplam 175 maÄŸazası var. Yılda 7 milyon 400 bin jean satıyorlar. Mavi Jeans, Türkiye’nin dünyada en tanınmış giyim markası. Markanın tasarım ekibi bir röportaj için ilk kez bir araya geldi. Üçü Amerikalı, dördü Türk 7 tasarımcıyla birlikte Mavi’nin baÅŸarısını konuÅŸtuk.Mavi Jeans’i Mavi Jeans yapan tasarımcılar karşımda oturuyor. ‘Tasarım yaparken en çok önemsediÄŸiniz ÅŸey nedir’ diye soruyorum. Hep bir ağızdan ‘Perfect fit’ diye yanıtlıyorlar. Yani mükemmel uyum. Her vücuda ve her yaÅŸam tarzına uygun tasarımlar. Mavi Jeans Türkiye’nin tasarım koordinatörü Güney Oktar kavramı biraz daha açıyor: ‘Her bedene, her zevke uygun tasarımlar yapıyoruz. Ä°lk kural bu. Avustralyalı bir kadın da Mavi Jeans giyebiliyor, Amerikalı da, Danimarkalı da. Bu saydığım ülkelerdeki kadınların vücut tipleri birbirine hiç benzemiyor. Her bedene uyum saÄŸlayabilecek jean’ler üretmek için ince hesaplar yapıyoruz. Denklem çözer gibi tasarım yapıyoruz.’ Amerikalı tasarımcı Laura Klindt devam ediyor: ‘Evet, 12 saatlik uçuÅŸlarda bile giyilebilecek kadar rahat pantolonlar yapıyoruz. Ama perfect fit ile anlatılmak istenen yalnızca fiziksel uyum deÄŸil. Mavi Jeans çok kültürlü bir marka. Bir bölgeye ait deÄŸil. Biz dünyalıyız. Bol bol seyahat ediyoruz. BaÅŸka kültürler keÅŸfedip tasarımlarımıza aktarıyoruz. Mavi Jeans’in Amerika’da baÅŸarılı olmasının en önemli nedeni de budur. Çünkü hangi dünya görüşünü benimserse benimsesin her isteyen bu markada aradığını buluyor.’ YENÄ° AMERÄ°KALILARA AKDENÄ°Z MARKASILaura Klindt, markanın Amerika’daki baÅŸarısından bahsederken tasarım asistanı Ashta Hunter bu konuyla ilgili ilginç saptamalarda bulunuyor: ‘OrtadoÄŸu ve Asya’dan izler taşıyan markalar Amerika için çok yeni. Åžimdiye kadar Amerikalılar hep kendi kültürlerini yansıtan markalara ilgi duyardı. Ama yeni Amerikalılar öyle deÄŸil. Onlar Türkiye’ye de, Mısır’a da ilgi duyuyor. Ä°ÅŸte bu sebeple Mavi Jeans, modern Amerikalıları cezbediyor.’ Tasarım ekibindeki herkes markanın bir Akdeniz ülkesinden çıktığının bilincinde. ‘Biz bir Akdenizlinin gözünden dünyalı olma hikayesi anlatıyoruz’ diyorlar. Ekipteki Amerikalılar da Türk kültürünü tanımaya çalışıyor, Ä°stanbul’a her geldiklerinde tarihi mekanları geziyor, vakitlerinin büyük bölümünü Kapalıçarşı’da geçiriyorlar. Mavi Jeans 50’den fazla ülkede satılıyor. Tasarım ekibi her ülke için ayrı tasarım yapmıyor ancak bedenler, detaylar ve renk paletleri farklı bölgelere uyum saÄŸlayacak ÅŸekilde geliÅŸtiriliyor. Mesela Amerika ve Avustralya koleksiyonları, iki kıta arasındaki iklim farklılığı nedeniyle birbirinden farklı. Tasarım ekibi yılda 6 kez Ä°stanbul veya New York’ta toplanarak koleksiyon üzerinde birlikte çalışıyorlar. Mavi Jeans geçtiÄŸimiz yıl Amerikan Cosmo Girl Dergisi’nin en seksi jeans ödülünü adı. Tasarımda seksilik kavramını çok önemsiyorlar ama rahatlığı da bir kenara atmıyorlar: ‘Bir kadının seksi olabilmesi için kendine güvenmesi ÅŸart. Güzel gözüktüğüne inandığı bir jean giymesi lazım. Orasını burasını acıtmıyor olması lazım, içinde rahat olması lazım. Aklı sıkan belinde, taÅŸan göbeÄŸinde, pot yapan baseninde olmaması lazım. Dolayısıyla biz, seksi görünmesi için gerekli ön koÅŸulları saÄŸlıyoruz.’2006 YAZINDA Ä°LHAM PERÄ°SÄ° SOPHIA LORENNelerden ilham alıyorsunuz diye soruyoruz. Hepsi farklı bir ÅŸey söylüyor. Kimi farklı özgeçmiÅŸlerden etkileniyor, kimi gece hayatından, kimi indigo mavisindeki geliÅŸmelerden, kimi iÅŸ ortamlarından. ‘Şu an önümüzdeki yaz koleksiyonumuzu hazırlıyoruz ve en önemli ilham kaynağımız Sophia Loren’ diyorlar. Denim kumaÅŸ da baÅŸlı başına bir ilham perisi. Ebru TuÄŸalan ‘Denim asla ölmeyecek yaÅŸayan bir kumaş’ diyor. ‘Bu kumaÅŸ yaşıyor. Her yıkama ÅŸekli farklı bir sonuç veriyor. Kalın ve dayanıklı olduÄŸu için eskitebiliyoruz, delikler açabiliyoruz. Denimle bir ömür geçirebilirim. Bu kumaÅŸla yaratabileceÄŸimiz ÅŸeylerin sonu hiç gelmeyecek gibi geliyor.’ MAVÄ° JEAN’LERÄ° YARATAN 7 KİŞİ, DÖRDÃœ TÃœRK, ÜÇÜ AMERÄ°KALILaura Klindt (35) Mavi Jeans kadın ve erkek kolaksiyonlarının tasarımlarını yapıyor. Fashion Institute of Technology (New York ve Michigan State Ãœniversitesi) eÄŸitim aldı. Mavi Jeans’ten önce Levi’s ve Polo Jeans’de çalıştı. Andrew Payne (38) Parsons School of Design’da moda tasarımı ve North Carolina Ãœniversitesi’nde giyim, tekstil, kimya ve iÅŸletme eÄŸitimi aldı. Perry Ellis, Banana Republic, Polo Ralph Lauren, Filasport ve Tommy Hilfiger’da çalıştı. Mavi’de grafik tasarım gerektiren ürünlerle ilgileniyor. Ashta Hunter (25) Virginia Commonwealth Ãœniversitesi Sanat Bölümü’nden 2003’te mezun oldu. Hunter, Nisan 2002-AÄŸustos 2003 arasında çocuklar için jeans üreten bir firma olan Dollhouse’da çalışmaya baÅŸladı. Tasarım asistanı olarak görev yapıyor. Güney Oktar (33) 1996’da Ä°stanbul Teknik Ãœniversitesi Ä°nÅŸaat MühendisliÄŸi ile aynı anda La Salle Moda Okulu’ndan mezun oldu. Dilek Hanif, Logo Deri ve Ä°lhan Åžerif firmalarında part time tasarımcı olarak çalıştı, 1998-2001 arasında Folk Giyim’de Park Bravo koleksiyonlarının tasarımcılığını yaptı. Mavi Jeans Türkiye’nin koordinasyonundan sorumlu. Ebru TuÄŸalan (30) Biltek-Southeastern Ãœniversitesi’nde iÅŸletme okurken tasarımcı olmak istediÄŸine karar verdi. LaSalle Moda Okulu tasarım bölümünü bitirdi. 2000’den beri Mavi Jeans’te. Ceren Atagür (26) Ä°stanbul Bilgi Ãœniversitesi Uluslararası Ä°liÅŸkiler Bölümü’nden 2000’de mezun oldu. Urbanese adlı markanın yurtdışı satış temsilciliÄŸini ve pazarlamasını yaptı. Mavi Jeans’e ürün geliÅŸtirme elemanı olarak giren Atagür, altı ay sonra tasarım bölümüne geçti. Åžu anda Mavi Jeans’de, denim üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Bir yandan da La Salle’da çizim ve stilistlik eÄŸitimi alıyor.Ceylan Ä°nak (23) Ali Osman Sönmez Anadolu Meslek Lisesi tekstil bölümünden 2000’de mezun oldu. 2000-2002 arasında LaSalle’da okuyan Ä°nak, 1.5 senedir Mavi Jeans’te çalışıyor. Aksesuvar ve üst grup tasarımları yapıyor. BU YAZ KOLEKSÄ°YON TROPÄ°K BÄ°R ADA GÄ°BÄ° GÃœNEÅžLÄ°Mavi Jeans’in ilkbahar yaz koleksiyonunun ismi ‘Rasta Bazaar.’ Tasarım ekibi koleksiyonu hazırlarken tropik bir adaya zihinsel bir yolculuk yapmış, Bob Marley ve Jamaika ritimlerinden etkilenmiÅŸ. Adada bir pazar yeri ve kumsal partisinden ilham alarak tasarım yapmışlar. Kızlar uçuÅŸan kumaÅŸlar, file ve baskılı bluzlar ve kısa paçalı solmuÅŸ jean’leriyle sahil partisine hazırlanıyor. Tasarımcılar koleksiyonu bir tropik ada gibi ‘güneÅŸli’ olarak tanımlıyor. Jean’lere güneÅŸten solmuÅŸ efektleri verilmiÅŸ. Yıpratmalı, yıkamalı, yamalı, yırtık, koyudan açığa soldurulmuÅŸ, rengi açılmış, gri tonlu blue-jean’ler var. Beyaz denimler yazın en önemli yeniliÄŸi. Beller yine düşük, paçalar boru. Kolsuz, kapüşonlu sweat shirt’ler, güneÅŸte solmuÅŸ görünümlü sarı, paprika, kına, toprak renklerindeki tişörtler jean’leri tamamlıyor. Erkeklerin üzerinde fermuarlı ceketler, yamalı yelekler ve çatlamış baskılarla renklendirilmiÅŸ tişörtler var. Kızlarda altın ve varak detaylar, payet iÅŸlemeler göz alıyor. Koleksiyonda çiçek baskılı elbiseler, mini fırfırlı etekler, kısa paçalı solmuÅŸ jean’ler de bulunuyor. PIRILTILI JEANBu yazın pırıltı modasına Mavi Jeans de ayak uydurdu, pırıltılı jean üretti. Pırıltıyı, arka cep ve kemer detaylarına yerleÅŸtirilen pul, payet ve simler saÄŸlıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!