Güncelleme Tarihi:
Beyaz bir ten Japonya'da öteden beri ayrıcalıklı olmanın temel şartlarından sayılıyor. Ama bu günlerde bu dış görüntü tutkusu iyiden iyiye almış yürümüş durumda. Öyle ki, Japonların yüzünü beyazlaştıran kozmetik ürünler kapış kapış gidiyor. Bunları üreten firmalar da ekonomik durgunluk içindeki öteki sektörlere fark atarak karlarına kar katıyor.
Japonya'da kadınlar, ne kadar beyaz olurlarsa o kadar güzel görüneceklerini düşünüyorlar. Bunun için pudra kullanmayı yetersiz gören Japon kadınlar, daha da beyaz görünmek ve kalıcı bir beyazlık için çılgınca kozmetik ürünler kullanıyorlar. Milyonlarca doların döndüğü dev bir sektöre dönüşen beyazlatıcı kozmetik malzeme üreticileri bu işten son derece memnun.
Mesela 66 yaşındaki Sonoko Suzuki. Bu zeki kadın, Japonya'daki kozmetik sektörünün en kıdemli ismi. Yılda 200 bin kişiye postayla beyazlatıcı kozmetik ürünleri ve makyaj malzemesi satan Suzuki'nin Tokino adlı firması sadece geçen yıl 31 milyon dolar kar yaptı. Kendisi de beyazlatacı makyaj ürünleri kullanan Suzuki, son derece göz alıcı bürosunda bir hayalet görüntüsünde oturuyor. Ünlü iş merkezi Ginza'daki dükkanı önünde her zaman uzun kuyruklar oluşuyor. Kadınlar onu bir kurtarıcı, bir güzellik idolü olarak görüyor. Sokağa çıktığında ünlü yıldızlar gibi kendisine tezahürat yapılan bayan Sonoko Suzuki sadece beyazlatıcı kozmetik ürünleri imal etmiyor. Bu ürünlerin yanı sıra kalorisi az, şişmanlatmayan yağsız fast-food tarzı yiyecekler üretiyor. Yani hedef kitlesi ne isterse anında kolları sıvıyor ve o alanda mucizeler yaratıyor.
BEYAZ KUSUR ÖRTER
Japonlar için beyaz ten dünyanın en çekici görüntüsünü oluşturuyor. Beyaz cildin dış görünüşteki pek çok kusuru örttüğü varsayımı giderek popüler oluyor ve daha çok Japon tarafından kabul ediliyor. Gerçi bu yeni bir şey değil. Beyazlık takıntısı Geyşalar zamanından beri böyle. Gelinler de hâlâ yüzlerini beyazlaştırıyorlar, tıpkı Kabuki tiyatrosundaki aktörlerin yaptığı gibi...
Beyazlaştırıcı makyaj malzemeleri ve kozmetikler hiç de ucuz değil. Beyazlatan maske malzemeleri, temizleyici, losyon, 3 değişik krem için 540 dolar gözden çıkarılıyor. 30 dolarlık kan kırmızısı ruj beyaz teni daha görünür hale getiriyor.
Suzuki'nin ürünlerine abone olan Kyoto Ito ‘‘Bakın şimdi çok daha iyi oldum’’ derken, Japon halkının imaj takıntısına tercüman oluyor. Beyaz takıntısı ülkenin en büyük kozmetik devi Shiseido'yu da piyasaya bu tür ürünlerle girmeye zorlamış durumda. Ancak bu büyük firma şimdilik kayda değer bir başarı elde edemebilmiş değil.
Sonoko Suzuki, Tokino firmasını talihsiz bir olay sonucu 1974'te kurmuş. İştahsız bir çocuk olan oğlu balkondan düşüp ölünce, bayan Suzuki insanlara iştah açıcı ya da tam tersine iştahı körelten yiyecekler vermeyi kafasına koymuş. Suzuki ayrıca ‘‘Yiyerek Zayıflayın’’ ve ‘‘Beyaz Cilt ve Kesin Avantajları’’ adlı bestseller kitapları yazmış. Sonoko Suzuki'nin zayıflama ve beyaz ten üzerine verdiği konferanslara binlerce meraklı katılıyor ve guru'larının tavsiyelerini büyük bir dikkatle ve hayranlıkla dinliyor...