Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2007 00:00
Hiçbir şeyden çekmediler isimlerinden çektikleri kadar. Tekstil tasarımcısı Hasip Özbudun ve iç mimar Sertan Özbudun kardeşler dokuz yıl önce Budun adlı bir tasarım markası kurdu.
Küçük mobilya, aydınlatma, kırtasiye, hediyelik eşya ve aksesuvar tasarlayıp satmaya başladılar. Ürünlerin hepsi modern, fonksiyonel, uygun fiyatlı ve eğlenceliydi. Mutlu eden tasarımlardı. İlk mağazalarını İstanbul, Etiler’de açtılar.
Soyadlarındaki öz’ü kaldırdılar, markaya Budun ismini verdiler. Kısa sürede mağaza sayısını arttırdılar. 2004’e kadar kendi mağazalarını açtılar, sonrasında bayilik verdiler. İşler iyi gidiyordu ama markanın ismiyle ilgili bir sorun vardı. San Francisco’daki Modern Sanatlar Müzesi MOMA’nın hediyelik reyonu dahil yurtdışında 50 mağazaya ihracat yapıyorlardı. Alıcılar Budun ismine bir türlü alışamamıştı. Fazla yabancı geliyordu. Akılda kalmıyordu. Sertan Özbudun bir anısını anlatıyor: "Romanya’nın önde gelen işadamlarından biriyle bayilik anlaşması imzalayacaktık. Adam sırf ismimizden dolayı vazgeçti. Budun ismini fazlasıyla Türk buldu."
Bir de şu Buduncular mevzuu vardı. Onları tanımayan, haklarında internetten araştırma yapmak isteyen herkesin önüne çıkıyordu. İzmir’den Cenk Tozkoparan (39) öncülüğünde kurulan Buduncular grubu, şu anda 500 kişi civarında. Savundukları felsefe Atatürkçülük, milliyetçilik ve turancılığın karışımı. Türk Şaman sentezi olduklarını söylüyorlar. Şeriatçılara, bölücülere, ülkücülere, Nurculara, bürokrasiye, travestilere, kapkaççılara hatta dansöz Asena’ya bile karşılar. Parti kurmaya çalışıyorlar. İzmir’de duvarlara "Buduncular Geliyor" sloganları yazılıyor. İzmir’deki Budun bayii bu durumdan şikayetçi. Müşterileri onun yazdığını zannediyor.
Budun’un isim değiştirmesindeki bir diğer neden de İsveç tasarım markası Bodum. Bodum, 2003’te İstanbul’da mahkemeye başvurarak marka iptali talebinde bulundu. Budun’un Bodum’u taklit ettiğini savundu. Hasip Özbudun bu davadan olumsuz bir karar çıkmayacağını düşünüyor. "Sonuçta Budun bizim soyadımız. Hem biz Bodum’dan farklı bir markayız. Onlar cam ağırlıklı mutfak ürünleri tasarlıyor biz renkli hediyelik eşyalar. Bir tasarım firmasını taklit üzerine kurmanın mantığı olamaz" diyor.
Bütün bu olup biten yüzünden Hasip ve Sertan Özbudun markalarının ismini değiştirmeye karar verdi. Yeni isimleri Bun Design. Kelime Japonca’da seçkin beğeni anlamına geliyor. Fikir Era Medya’dan Levent Özçelik’e ait, logoyu Zebra Design Factory’den Ali Gürevin yaptı. Budun’un 25 mağazası mayıs ayı içinde tamamen değişmiş olacak. Yıl sonuna kadar açılacak 16 mağaza Bun Design logosuyla hizmete girecek.